Gå til innhold

Vanlig å kjenne på frykt for å bli forlatt tidlig i forholdet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis ikke gnisten varer lenger en en måned, synes jeg det høres trist ut. I starten er det jo sånn mye lenger. 

Anonymkode: 73a25...71c

Joda det er mye gnist. 😊 trekker den tilbake. Vi har en god vibe☺️

Anonymkode: 2eebe...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du er usikker på deg selv siden du er redd for å bli forlatt. Prøv å tenke at uansett hva som skjer har du det bra med deg og dine. Han blir på en måte en bonus i livet ditt og dersom dere skal bygge noe langvarig kan det ikke være så sykt intenst hele tida.

Å jage spenning eller spille sjalusi spillet vil være utmattende for deg som har barn, tror ikke du skal gå i den fella….

Ta heller en prat om hva dere kan forvente framover. Hvilke rammer dere skal ha, hvor mye tid dere har til hverandre fra begge sider, osv. Dere er voksne mennesker, ikke fjortiser😁

Anonymkode: f1c89...40f

Tusen takk! Tok en skikkelig prat med han idag. Vi har lite sjalusi. Det er bare for en uke siden begynte han å stresse med at jeg kanskje skulle forlate han med å savne datinglivet igjen (han følte jeg hintet til det), da sa jeg tilbake igjen at jeg ikke ville det. Han ble urolig for å miste meg. 

Jeg aner ikke, men han har vært veldig sliten disse to siste dagene. Han har sovnet på jobb og noe sliter han ut. Mulig mangel på D vitamin som han har pleid å ta. Klart jeg blir litt skeptisk, men vi fikk pratet om alt og det var ingenting i veien med meg. Heldigvis 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vanlig at begge er litt usikre i starten ja.

Her har jo begge dårlige erfaringer fra før, du med utroskap og han med sjalusi og drama.

Anonymkode: d4d72...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å føle, ja.

Ta det med ro, og forvent at det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
exictence skrev (21 timer siden):

Det er vanlig å føle, ja.

Ta det med ro, og forvent at det går fint.

Så bra 😊 takk ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 23.01):

Okei, hva mener du er utrygt for meg og hva vil han med det? Vil gjerne høre. Han er veldig på meg, vil altså treffe meg hver dag. Ikke én dag uten omtrent. 

Les deg opp på anxious and avoidant dance. Der vil du kjenne deg igjen i veldig mye.

Lykke til.

Anonymkode: c71dc...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det beste er å rette fokus mot noe annet, aller helst deg selv. Ting du ønsker i ditt liv som han ikke kan/vil være med på. Noe som gjør deg til deg. Når du kjenner usikkerheten komme, så tenk på den ene tingen som er din/gjør den tingen. F.eks. gå tur, strikke, male, høre musikk, spesiell serie som han ikke liker etc. For det du fokuserer på, det er dit tankene dine går.

Jo mer du tenker på og analyserer hans handlinger, jo mer usikker blir du. Og jo mer usikker du blir, jo mer må du trygge deg selv med at det er sikkert vanlig/han er bare sliten/jeg tar det opp med han senere, og jo mer «trygghetstanker» du produserer jo mer fokus får egentlig usikkerheten, så det kan ha motsatt virkning. 

Så fremfor å trygge deg selv, stå i usikkerheten, aksepter at sånn føler du det, og så begynner du med den aktiviteten som er «din greie». Hver gang! Ikke overlat til han å fikse din usikkerhet. Dvs ikke fortelle og la han forsikre deg om at han bare er sliten. Da lager du deg en avhengighet hvor han er den eneste som kan roe usikkerheten din. 

Anonymkode: 4e7ab...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om an ikke på noe tidspunkt er redd for å miste den man er glad i så er man ikke glad i vedkommende. Når jeg slutter å være redd for å miste er det fordi det ikke gjør meg noe om de går. 

Anonymkode: b3318...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har alltid hatt det sånn i forhold. Hvis du er litt usikker er det nok ganske vanlig.

Anonymkode: 1f0f9...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det beste er å rette fokus mot noe annet, aller helst deg selv. Ting du ønsker i ditt liv som han ikke kan/vil være med på. Noe som gjør deg til deg. Når du kjenner usikkerheten komme, så tenk på den ene tingen som er din/gjør den tingen. F.eks. gå tur, strikke, male, høre musikk, spesiell serie som han ikke liker etc. For det du fokuserer på, det er dit tankene dine går.

Jo mer du tenker på og analyserer hans handlinger, jo mer usikker blir du. Og jo mer usikker du blir, jo mer må du trygge deg selv med at det er sikkert vanlig/han er bare sliten/jeg tar det opp med han senere, og jo mer «trygghetstanker» du produserer jo mer fokus får egentlig usikkerheten, så det kan ha motsatt virkning. 

Så fremfor å trygge deg selv, stå i usikkerheten, aksepter at sånn føler du det, og så begynner du med den aktiviteten som er «din greie». Hver gang! Ikke overlat til han å fikse din usikkerhet. Dvs ikke fortelle og la han forsikre deg om at han bare er sliten. Da lager du deg en avhengighet hvor han er den eneste som kan roe usikkerheten din. 

Anonymkode: 4e7ab...505

Åh tusen takk! Det var lærenyttig å lese. 

Jeg startet igår en diskusjon med å skrive til han at jeg liker at menn gjør sånn og sånn på meg. Da mente jeg han. Men dro opp det jeg vanligvis likte uten å nevne en spesifik mann. Da ble han veldig sur og oppgitt... jeg trengte en slags dum bekreftelse og er gjerne litt sånn i begynnelsen. Var sånn med eksen min også men det varte nå iallefall i 14år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg startet igår en diskusjon med å skrive til han at jeg liker at menn gjør sånn og sånn på meg. Da mente jeg han. Men dro opp det jeg vanligvis likte uten å nevne en spesifik mann. Da ble han veldig sur og oppgitt... jeg trengte en slags dum bekreftelse og er gjerne litt sånn i begynnelsen. Var sånn med eksen min også men det varte nå iallefall i 14år. 

Da bør du jobbe med deg selv, for det er skikkelig slitsomt med en partner som søker bekreftelse hele tiden.

Anonymkode: 253e2...f5c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Her ser jeg røde flagg bode hos deg og hos han...

Det kan hende at du søker for mye bekreftelse fordi han ikke er empsjonelt tilgjengelig; det vil sende deg inn i vonde spiraler hvis du er av utrygg tilknytning eller hvis du er veldig usikker på deg selv.

Det kan også hende at du uansett søker for mye ekstern bekreftelse, i stedet for å gjøre jobben for å finne denne tryggheten i deg selv. Det er den viktigste jobben vi gjør, fordi det påvirker alle deler av livet vårt når vi ikke føler oss bra nok i oss selv.

For øvrig vil du aldri lære den jobben hvis du forblir i et forhold med en som ikke setter pris på deg. De to tingene motvirker hverandre.

Anonymkode: c71dc...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...