Gå til innhold

Sorg over å ikke ha møtt kjæresten tidligere i livet

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 42, og kjæresten min er 64. Vi har vært sammen i snart 5 år. Elsker han inderlig, men iblant kjenner jeg på en sorg fordi vi ikke møtte hverandre tidligere i livet.

Har ikke fortalt han dette, fordi det er jo ikke rettferdige tanker overfor han. At jeg skulle ønske jeg møtte han for 10, 15 år siden f.eks., mens han var litt yngre og hadde mer energi. Det er slemt å fortelle han det, så jeg lar være.

Er det andre som sliter med slike tanker? Føler iblant sjalusi overfor de kvinnene som møtte han da han var yngre. Han er en virkelig kjekk, flott mann, og var sikkert enda flottere da han var 40 eller 50 - og så "gikk jeg glipp av" han da, er det jeg føler på.

Vil absolutt ikke bytte han ut med noen, men disse tankene om at jeg kunne ha møtt han tidligere er vonde. At vi kunne hatt barn sammen f.eks, men ikke kommer til å oppleve det. At han har et barn med en annen, fordi hun møtte han før meg. Det er vondt.

Han er i tillegg veldig intelligent, har en bra jobb og er morsom, spennende. Når han ser på meg og vi har en samtale, føles det som om jeg er den heldigste i verden fordi akkurat han snakker med meg. Han lever seg veldig inn i øyeblikket, og det gjør det på en måtte verre: Var han slik med de han møtte før meg også? Fikk de også den følelsen når de var sammen med han; at han så inn i dem og at de var verdens heldigste, den utvalgte? 

Er menn (eller kvinner) som er veldig tilstede i øyeblikkene, slik mot alle de møter? Eller bare noen få, den ene? Det var ei dame som kontaktet meg for et par år siden, fordi hun så at han var i et forhold med meg, og skrev at "NN er et av de fineste menneskene jeg kjenner, du er så heldig som har han i livet ditt." For meg var det veldig vondt å lese, betyr det at han er akkurat lik med alle han har møtt, at jeg ikke betyr noe spesielt, bare er den siste i rekka, kunne vært hvem som helst? Spurte han om henne og det hun skrev, og han mente at fint hun likte han, men at for han var det bare en kort datingperiode på noen måneder han ikke tenker noe på? Vet ikke hva jeg skal tro.

Før hun kontaktet meg den gangen, levde jeg i en boble og trodde at det var bare med meg han var så fantastisk, men kanskje det har vært akkurat det samme med alle? 

Anonymkode: 3aac6...21c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bytt han ut med en annen nærmere din alder, dette blir jo bare tull. Og han ER mye eldre enn deg, det er uhensiktsmessig i den alderen.

Anonymkode: ac466...3eb

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner også på det, enda vi ikke var såååå gamle da vi møttes. Jeg traff mannen min da jeg var 33. 

Vi var jo heldige som møttes så tidlig at vi kunne få felles barn. Men jeg kjenner på en sorg over at jeg ble "gammel mor"; jeg skulle så gjerne vært minst fem år yngre da jeg fikk ungene mine. 

Jeg kjenner også på en sorg over å ikke ha fått mer tid sammen bare oss to. 

Anonymkode: 049a7...b16

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et litt rart innlegg. Jeg prøver å ikke være dømmende bare fordi det er Kvinneguiden, men her virker det som du lager problemer som ikke er der. En sier at kjæresten din er en av de fineste menneskene hun kjenner, og du tar det negativt og blir sjalu? Hva er det som er positivt for deg da? 
Hvis du synes aldersforskjellen er for stor, synes jeg du bør gjøre det slutt. Det er dårlig gjort mot ham å fokusere så mye på problemer. Jeg har også en eldre kjæreste, og det er noen negative ting med det, men fokuset her blir nærmest sutrete. Jeg ville prøvd å ikke dyrke den sorgen, men heller fokusere på forholdet her og nå og det som er fint - hvis du vil være i forholdet. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gud bedre. Du høres ut som en usikker 14 år gammel jentunge.

Vi har alle en fortid og har historier med forskjellige kjærligheter fra forskjellige epoker av livene våre. 

Men det som betyr noe er nuet. 

Å være misunnelig og sår over en fortid der dere ikke visste om hverandres eksistens høres ekstremt usunt ut. 

Jeg møtte drømmemannen i en alder av 41 og han bikket nå 50. Hadde jeg møtt han for 20 år siden hadde vi mest sannsynlig ikke passet så godt sammen som vi gjør nå nettopp fordi vi var helt andre mennesker med helt andre erfaringer enn da vi møttes.

Vi vokste på de livene vi har hatt og de erfaringene har gjort at vi kan gi hverandre den beste og mest dedikerte versjonen av oss selv. Vi vet hva vi ønsker i et forhold og i en partner pga fortiden.

Anonymkode: 2a93f...ea8

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skulle ønske du møtte han før?? Når da? Da du var 20 og han over 40?!

Han er jo like gammel gris nå som da…

Det er jo bare sånn det er, når du går for pensjonister

Anonymkode: 14e6c...ce3

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke sikkert dere hadde vært en like god match for 10 å siden. Nyt nuet. 

Anonymkode: b1695...7f8

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud for noen ufyselige og slemme svar. 

Hva tenker dere med egentlig? Hva er det som får dere til å skrive så slemme og dømmende ting til noen som er sårbar og forteller om noe HUN synes er trist? 

Denne tråden er, etter bare noen veldig få innlegg, allerede et prima eksempel på KG på sitt verste. Skam dere. 

• Liker 5
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Bytt han ut med en annen nærmere din alder, dette blir jo bare tull. Og han ER mye eldre enn deg, det er uhensiktsmessig i den alderen.

Anonymkode: ac466...3eb

''Uhensiktsmessig i den alderen''? I hvilken alder er det hensiktsmessig?

Anonymkode: 3f570...07d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Gud bedre. Du høres ut som en usikker 14 år gammel jentunge.

Vi har alle en fortid og har historier med forskjellige kjærligheter fra forskjellige epoker av livene våre. 

Men det som betyr noe er nuet. 

Å være misunnelig og sår over en fortid der dere ikke visste om hverandres eksistens høres ekstremt usunt ut. 

Jeg møtte drømmemannen i en alder av 41 og han bikket nå 50. Hadde jeg møtt han for 20 år siden hadde vi mest sannsynlig ikke passet så godt sammen som vi gjør nå nettopp fordi vi var helt andre mennesker med helt andre erfaringer enn da vi møttes.

Vi vokste på de livene vi har hatt og de erfaringene har gjort at vi kan gi hverandre den beste og mest dedikerte versjonen av oss selv. Vi vet hva vi ønsker i et forhold og i en partner pga fortiden.

Anonymkode: 2a93f...ea8

Har dere fått felles barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du skulle ønske du møtte han før?? Når da? Da du var 20 og han over 40?!

Han er jo like gammel gris nå som da…

Det er jo bare sånn det er, når du går for pensjonister

Anonymkode: 14e6c...ce3

20 og 40 kunne fungert det, da kunne vi f.eks. fått felles barn. Han er ikke en gammel gris, jeg er den eneste som er mye yngre som han har hatt forhold til. Han har pleid å date kvinner rundt egen alder før han møtte meg.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er gammel og ferdig. Trist å være tidlig i 40-årene og gå for en så gammel mann. Har du så lite tro på deg selv?

Anonymkode: 80012...c49

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn er livet. Det er mye jeg skulle ønske jeg gjorde annerledes, som skjedde tidligere eller senere, men det er jo ingenting det går an å gjøre med det. Jeg tenkte vel alltid at jeg skulle finne kjærligheten i 20-årene, og selv om jeg gjorde det, varte det ikke. Prøvde på nytt i 30-årene, men det tok slutt litt før jeg ble 40. Nå er jeg snart 42, og "på markedet" igjen, og det er klart at jeg føler på at jeg ikke kommer til å "vokse opp" med kjæresten, ha fortid og minner fra da vi var unge, og alt det der. Men hva kan man gjøre?

Anonymkode: c7e95...fdb

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja du er bare en i en lang rekke. Du er ikke spesiell

Anonymkode: c89d3...38b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du ellers vanskelig å få fornøyd?

Anonymkode: f181b...bb8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eh ja, selvsagt er han hyggelig og «til stede» for alle. Hvorfor er det negativt da? Det må du nesten forklare.

Anonymkode: 7a424...632

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Alle har tidligere erfaringer, og livet er i mange kapitler. Det er mange liv i et liv. Du er den spesielle i dette livet han lever nå. Jeg er ikke den samme jeg var for 20 år siden, det var nok ikke han heller. Det som derimot kan bli skadelig for forholdet er uberettiget sjalusi. Så ta tak i de vonde følelsene og bearbeid dem. Kanskje noen timer hos en terapeut kunne sortert litt og gjort ting litt klarere. Det er ikke noe godt å føle på dette og noen ganger trenger man hjelp utenfra

Anonymkode: c3887...bf7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes oppriktig synd på dere som må inn her for å moralisere.

Anonymkode: 6f70e...e98

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det ikke er noe galt i å ha disse sorgtankene. Samtidig tenker jeg det er viktig at du ikke mater disse tankene for mye. Virker som du har dårlig selvtillit og lar tankene spinne av gårde i masse "hvem, hvorfor, hva, hvis". Det er jo helt supert hvis han har vært like snill med alle opp igjennom årene, tyder jo på at han er en solid kar som behandler folk med respekt! Og nå har han valgt deg og ingen andre. Det er ikke meningen man skal sitte å grave opp i tidligere eks kjærester og hvordan han var den gangen, sånt blir det bare diskusjoner av. Så slutt, lev i nuet, fortiden får du ikke gjort noe med!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Herregud for noen ufyselige og slemme svar. 

Hva tenker dere med egentlig? Hva er det som får dere til å skrive så slemme og dømmende ting til noen som er sårbar og forteller om noe HUN synes er trist? 

Denne tråden er, etter bare noen veldig få innlegg, allerede et prima eksempel på KG på sitt verste. Skam dere. 

Det er også frivillig å både lese og skrive her inne. Liker du ikke det som skrives her, så er det bare å gå stille og rolig ut av døren igjen 😊 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...