AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Jeg evner ikke å kle meg... utrolig frustrerende, da jeg har en lederjobb på kontor, men føler selv at jeg rett og slett fremstår som uprofesjonell med mine olabukser og vanlige gensere. Jeg er kort, 160. Jeg er timeglass som glir litt over i pære ettersom jeg har kraftige legger og lår, sammen med en tydelig midje. Bmi på 26, så jeg har litt ekstra, som sitter bittelitt på magen, mest på rumpe, lår og legger. 77 cm midje, 100 cm hofte, 90 cm over brystene. Finnes det noen tips til klær/antrekk som kan gi meg et litt mer profesjonelt uttrykk? Hater å se ut som ei umoden jente i klesstilen. Anonymkode: 12db3...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Jeg er bare noen få cm. høyere enn deg, og har også timeglassfigur med litt ekstra på mage, rumpe, lår og legger. Noen plagg og antrekk som jeg trives veldig godt i, er: Vid, klassisk dressbukse med høyt liv kombinert med en pen topp/t-skjorte og en nett (kort) cardigan eller en fin bluse. Sko kan være alt fra sneakers til ankelboots. Innsvinget/figursydd blazer over en topp/t-skjorte eller bluse/skjorte over rette, litt vide jeans (mørkeblå eller en litt uventet farge som offwhite funker bra) eller dressbukse. Midiskjørt med høye støvletter med litt hæl kombinert med en nett, ikke for lang strikkegenser eller t-skjorte/topp og (kort) cardigan. Støvletter som er litt avsmalnende i tåpartiet gir et forlengende inntrykk. Jeg liker godt dressbuksene fra Other Stories, de har god kvalitet og fin passform til en timeglassfigur. Når det gjelder jeans, har f.eks. Lee Stella A-line et kjempefint snitt, men vær obs på at den ikke har stretch. H&M har en modell med stretch som heter Wide High, jeg liker den korte (cropped) varianten også, spesielt om sommeren til sneakers, men også om vinteren over høye støvletter. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Enig over her. Er 165 og slank, så kanskje litt andre former. Men kommer med noen tips likevel Syns man kommer langt med å ha på seg en pen dressbukse i stedet for olabukse. Og noen overdeler i litt god kvalitet. Jeg har kontorjobb og er mellomleder. Går ofte i dressbukse (i forskjellige varianter) nå på vinteren blir det ofte en tynn pologenser i ull (har i beige, hvit og svart) eller en enkel hvit topp under en cardigan i ull. Eventuelt ullgenser med et tørkle i halsen eller blazer. Jeg ville prøvde å finne meg en base med litt nøytrale farger. En svart og en beige/brun dressbukse kanskje. Jeg syns høyt liv og vide ben ser best ut. Noen nøytrale ullgensere/cardigans. Eventuelt hvit skjorte/bluse. Anonymkode: b0963...391 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Finnes det noen tips til klær/antrekk som kan gi meg et litt mer profesjonelt uttrykk? Hater å se ut som ei umoden jente i klesstilen. Selvsagt finnes det! Personlig bruker jeg nesten aldri bukse, stort sett alltid skjørt eller kjole med enten sko eller støvletter avhengig av sesong. Trives selv godt i strikkekjoler (spes om høst/vinter) men bruker også andre stoffer og mye skjørt. Pene ordentlige strømpebukser vil hjelpe til med å gi et gjennomført uttrykk Du kan også få hjelp i en ordentlig klesbutikk (ville da ikke valgt type Lindex/Cubus/HM da 😅). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Hvis du trives i olabuksa, bytt ut grenseren med skjorte eller bluse og en enkel dressjakke. Jeg liker godt stilen til Teresa Lisbon i serien The Mentalist. Anonymkode: e1578...619 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå