Tough cookie Skrevet 19 timer siden #41 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Javel, så er det en nabo som ikke følger med på nyhetene eller får med seg hva som skjer i verden utenfor. Men på hvilken måte går det utover deg? Anonymkode: af7fb...60e Jeg bare synes det er rart at hun ikke opp gjennom livet har fått med seg litt av hva som skjer i verden. ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 19 timer siden #42 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da kan du jo fortsette med å fortelle henne om organhøstingen som foregår hos plastikkopererte i Tyrkia, især hos de alle som dør under inngrepene, flyktningebarna som plutselig bare «forsvinner»/kidnappes for organhøsting etc. at fotball ofte er et betalt og fake spill basert på penger, at byene våre huser mange terrorister som er «kvoteflyktninger» og «politiske» flyktninger. At politiet ikke tar små kriminelle handlinger fordi det er de store kriminelle handlingene og økt kriminalitet som gjør at de har jobb og noe å gjøre. Pluss korrupsjonen som er helt hinsides mens nordmenn tror de bor i verdens beste land… Jeg kunne ha fortsatt men det er natt. Anonymkode: 8f0e3...257 Selvfølgelig foregår det mye kriminelt og grusomt i Norge, men jeg kan ikke komme på så mange land hvor er er mindre kriminalitet og tryggere forhold 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #43 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fattige bønder sendte sine døtre til byen for at de skulle få én mindre munn å mette, og på den tiden var det stas for foreldrene hvis jentene fikk plass ved hans palass. Mao ønsket kun jomfruer og hadde jenter fra ca 14 år og oppover som bodde med han, og fungerte som elskerinner eller til å gjøre andre oppgaver. Jeg har ikke kilder å vise til da dette kommer fra min veninne som skrev hovedoppgave (nå master) på 90 tallet om Kinas store leder Mao Zedong. Ts Anonymkode: 00842...bb4 Så du kjenner til historien fordi du har en venninne som skrev hovedoppgave om temaet og dermed lærte deg. Du klarer ikke finne en eneste kilde på historien og likevel er du overrasket over at naboen ikke har hørt om dette 🤯🤔 Anonymkode: 15a2b...4aa 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #44 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så du kjenner til historien fordi du har en venninne som skrev hovedoppgave om temaet og dermed lærte deg. Du klarer ikke finne en eneste kilde på historien og likevel er du overrasket over at naboen ikke har hørt om dette 🤯🤔 Anonymkode: 15a2b...4aa https://sundayguardianlive.com/news/mao-zedong-unbridled-philanderer Er ikke bare hun som kjenner til historien, er kjent over hele verden. For de som interesser seg for sånt. Anonymkode: 384c3...820 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #45 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): https://sundayguardianlive.com/news/mao-zedong-unbridled-philanderer Er ikke bare hun som kjenner til historien, er kjent over hele verden. For de som interesser seg for sånt. Anonymkode: 384c3...820 Jeg visste om det, men fikk mer informasjon gjennom min veninnes hovedoppgave. Siden personen som svarte meg ønsket en link som jeg ikke orket å finne frem, refererte jeg til min veninnes universitets oppgave som hørtes pålitelig ut. Ts Anonymkode: 00842...bb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #46 Del Skrevet 15 timer siden Det var da svært mange temaer du kom innom der da. Det hender faktisk jeg leker blåøyd hvis noen blir for meningsaggressive i samtaler. Bare sier det, i tilfellet dette har vært en situasjon hvor du har øst av dine meninger. Jeg blir veldig utmattet av dette og da kan jeg heller more meg ved å late som at jeg er en sånn som synes verden er pen og enkel. Det forkorter samtalene, særlig der det ikke egentlig er noen samtale, men jeg får servert monologer. Anonymkode: 063ca...57b 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #47 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det var da svært mange temaer du kom innom der da. Det hender faktisk jeg leker blåøyd hvis noen blir for meningsaggressive i samtaler. Bare sier det, i tilfellet dette har vært en situasjon hvor du har øst av dine meninger. Jeg blir veldig utmattet av dette og da kan jeg heller more meg ved å late som at jeg er en sånn som synes verden er pen og enkel. Det forkorter samtalene, særlig der det ikke egentlig er noen samtale, men jeg får servert monologer. Anonymkode: 063ca...57b Jeg kan legge til at jeg er svært politisk interessert og har en samfunnsvitenskapelig master, men for de som måtte starte samtaler med påstander, sterke meninger og/eller "visste du at" og jeg merker at dette er en type engasjement som kan bli voldsomt og preget av skråsikkerhet, kan jeg nok fremstå særdeles ignorant. Jeg blir utmatta i cirka samme øyeblikk som de setter i gang og får stort behov for å trekke meg unna. Er meningssterk selv, men er noe med måten man presenterer temaer på. Og så er det ikke alle som er så interessert i politikk eller historie, ts, og det er jo helt greit. Har aldri møtt et menneske jeg ikke har lært noe av likevel. Mennesker besitter veldig ulik kompetanse og interesseområder. Jeg synes det er mer forfriskende enn lesserwissere, som er en type som driver meg til vanvidd. Anonymkode: 063ca...57b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 15 timer siden #48 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://sundayguardianlive.com/news/mao-zedong-unbridled-philanderer Er ikke bare hun som kjenner til historien, er kjent over hele verden. For de som interesser seg for sånt. Anonymkode: 384c3...820 Men det gjør vi ikke. Interesserer oss for «sånt». Mener du at alle skal Google fæle ting som har skjedd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #49 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har blitt kjent med en hyggelig godt voksen dame i bygården min, og vi snakker om løst og fast når vi møtes. En dag begynte jeg å snakke om nyhetsbildet og det ene temaet tok det andre, og jeg ble sjokkert over hvor blåøyd og lite opplyst hun var. Hun visste ikke at voldtekt er et vanlig våpen som blir brukt i kriger. Hun tror at alle som er soldater i krig er onde og ønsker å delta selv. Hun visste ikke at småjenter ned til 6 år bor og jobber på bordell i India og andre fattige land, og at barneprostitusjon er et omfattende problem i verden. Hun tror at Donald Trump er en trofast, kristen og konservativ mann med hederlige verdier Hun tror barnearbeid var noe som tilhørte fortiden og ikke eksisterer lenger Hun tror at alle som kommer til landet vårt som flyktninger har ærlige intensjoner Hun visste ikke at under Maos regime i Kina var det vanlig at fattige bønder sendte sine unge døtre til Mao sitt palass, for at de skulle bli hans elskerinner. Hun vet ikke at polarisen smelter Hun visste ikke at Titanic gikk ned, og trodde kun det var en fiktiv film på linje med "Skjelvet" og "Tunnellen". (Hun vet heller ikke hva Kvinneguiden er, så sjansen for at hun leser dette er minimal.) Anonymkode: 00842...bb4 Hun høres vaksinert ut. Anonymkode: ef8e1...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #50 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har blitt kjent med en hyggelig godt voksen dame i bygården min, og vi snakker om løst og fast når vi møtes. Anonymkode: 00842...bb4 Hvis jeg hadde truffet på en nabo som prater om temaer som voldtekter, soldater, barneprostitusjon, Trump, barnearbeid, flyktninger, Mao, polarisen og Titanic så hadde jeg rett og slett jattet med og sagt ja vel og latt det bli med det. Anonymkode: 29509...f9a 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå