Lawyam Skrevet 17. januar #21 Del Skrevet 17. januar (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): åja, mer mor enn venn ja😄 Nei, jeg tror ikke det. Jaja🙃 Anonymkode: 7d3ac...016 Du har jo 'så mye mer omtanke for dem rundt deg er den som glemmer deg selv, så mye mer empatisk enn andre'...det er mor det...som ikke føler barna viser respekt. Keiserinnen er ikke venn, det er noe dominans der, liksom Keiseren. Endret 17. januar av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #22 Del Skrevet 17. januar Lawyam skrev (10 minutter siden): Du har jo 'så mye mer omtanke for dem rundt deg er den som glemmer deg selv, så mye mer empatisk enn andre'...det er mor det...som ikke føler andre stiller opp for dem... Keiserinnen er ikke venn, det er noe dominans der, liksom Keiseren. Jeg har ikke sagt at jeg er så mye mer empatisk enn andre, jeg har sagt at jeg er empatisk. Og ja, har pleid å være mer opptatt av andres ve og vel enn meg selv, men jobber med å lære meg å ta bedre vare på meg selv også. Men det er en helt annen historie. Uansett, takk for forklaring av kortet, jeg får se om jeg finner ut av dette. Anonymkode: 7d3ac...016 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 17. januar #23 Del Skrevet 17. januar (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette ble litt komplisert, skjønner at det ikke er «bare bare» å tolke tarot😅 Jeg googlet og fant en tolkning på kortet på Labyrinthos, derfor spurte jeg om dette med upright og reversed. Der tolkes kortet annerledes enn det dere skriver om her, men det står også ganske ulikt ut fra om kortet er upright eller reversed. Tror ikke du skal tenke at det bare er å lese kortforklaringer så har du et svar, det er ikke fullt så enkelt at det bare er å slå opp en liste med mulige forklaringer på et kort, de er mer til hjelp for å kunne forstå Keiserinnen som et symbol. Spåing har nada med å kunne kortforklaringer, det er bare noe man bør ha en viss forståelse for siden det å ikke ha noen forståelse for symbolene ikke vil gi noen noe mening. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg nekter forresten ikke noen ting her, jeg skriver bare hva jeg kjenner meg igjen i og hva jeg ikke kjenner meg igjen. Det er vel også et poeng, at man skal kjenne etter hva som resonnerer? Nja, sannhet med modifikasjoner. Tarot brukes for selvransakelse så hvis noen er i denial og ønsker å forbli der vil det da ikke hjelpe stort annet enn å si hva du kjenner deg igjen i eller vil kjenne deg igjen i, og da er det ikke engang et poeng å bruke dem for å få innsikt, siden man da vet alt selv og ikke trenger å spørre om man vet svaret selv? Meningen er å se etter svar som du kanskje ikke ser selv, slik at du kan få hjelp til det du ikke ser selv. Lukkede ører og øyne forblir gjerne lukket og det finnes ingen utvikling i det. AnonymBruker skrev (2 timer siden): - som dette f.eks, det du skriver her resonnerer, men dette er langt fra det å sitte på en trone å forvente å bli servert, forvente å få oppmerksomhet. Sistnevnte kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg vil bare være en del av gjengen på lik linje med de andre. Det er alltid jeg i vennegjenger og i andre sosiale settinger som er den som tar vare på andre, og glemmer meg selv. Du vil, men det er ikke alltid man får det som man vil. Du vil være på lik linje med de andre. Det er litt mye å 'forlange' at det skal skje over natten. Er klar over at du har vært der en stund nå, men man blir ikke vanligvis likestilt med godt etablerte og sammensveiste grupper hvor hyggelig man enn er før det er gått noe tid. Det betyr ikke at noen ikke liker deg, eller at du ikke kan være god nok, men kanskje de helst bare synes de er på et nivå hvor det ikke føler de har så stort behov for å inkludere flere fordi de har det bra som det er og er fornøyd med sitt sosiale liv og kanskje til og med føler at de ikke har kapasitet/energi til å ha flere venner som krever sitt av både tid og alt mulig. Hvor mange venner kan man ha tid til? AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anonymkode: 7d3ac...016 Endret 17. januar av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #24 Del Skrevet 17. januar Lawyam skrev (42 minutter siden): Tror ikke du skal tenke at det bare er å lese kortforklaringer så har du et svar, det er ikke fullt så enkelt at det bare er å slå opp en liste med mulige forklaringer på et kort, de er mer til hjelp for å kunne forstå Keiserinnen som et symbol. Spåing har nada med å kunne kortforklaringer, det er bare noe man bør ha en viss forståelse for siden det å ikke ha noen forståelse for symbolene ikke vil gi noen noe mening. Forstår at det ikke er så lett å tolke kortene. Men et sted må man jo begynne hvis man er nybegynner og har lyst å lære, og da er sikkert de kortforklaringene på nett et fint sted å begynne? Forstår at det tar lang tid å lære. Lawyam skrev (44 minutter siden): Nja, sannhet med modifikasjoner. Tarot brukes for selvransakelse så hvis noen er i denial og ønsker å forbli der vil det da ikke hjelpe stort annet enn å si hva du kjenner deg igjen i eller vil kjenne deg igjen i, og da er det ikke engang et poeng å bruke dem for å få innsikt, siden man da vet alt selv og ikke trenger å spørre om man vet svaret selv? Meningen er å se etter svar som du kanskje ikke ser selv, slik at du kan få hjelp til det du ikke ser selv. Lukkede ører og øyne forblir gjerne lukket og det finnes ingen utvikling i det. Godt poeng. Lawyam skrev (45 minutter siden): Du vil, men det er ikke alltid man får det som man vil. Du vil være på lik linje med de andre. Det er litt mye å 'forlange' at det skal skje over natten. Er klar over at du har vært der en stund nå, men man blir ikke vanligvis likestilt med godt etablerte og sammensveiste grupper hvor hyggelig man enn er før det er gått noe tid. Det betyr ikke at noen ikke liker deg, eller at du ikke kan være god nok, men kanskje de helst bare synes de er på et nivå hvor det ikke føler de har så stort behov for å inkludere flere fordi de har det bra som det er og er fornøyd med sitt sosiale liv og kanskje til og med føler at de ikke har kapasitet/energi til å ha flere venner som krever sitt av både tid og alt mulig. Hvor mange venner kan man ha tid til? Sant nok. Men det betyr ikke at man ikke kan prøve å bli en del av gjengen. Og håpe på at man over lengre tidsperspektiv gradvis kan bli nettopp det, en likestilt del av gjengen. Anonymkode: 7d3ac...016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 17. januar #25 Del Skrevet 17. januar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår at det ikke er så lett å tolke kortene. Men et sted må man jo begynne hvis man er nybegynner og har lyst å lære, og da er sikkert de kortforklaringene på nett et fint sted å begynne? Forstår at det tar lang tid å lære. Det er det jeg prøver å si, man må helst starte med å forstå hva symbolene betyr. Hva kan Sol symbolisere, Vognen, Paven? Det er 76 ulike sinnstemninger som utgangspunkt, men de må sees i sammenheng med den man spår og situasjoner og spørsmål osv og helst legges sammen med flere kort for å få nyanser og forklarknger på de. Du kunne fått et negativt kort, men et positivt kort ved siden av ville kunne ha nærmest nullstilt det negative eller du kunne fått tilleggsinformasjon. Det regnes forøvrig ikke som negative kort eller positive i virkeligheten da, fordi om du f.eks ble glad for bruddet med kjæresten ville det bare vært positivt om det lå f.eks døden i kortene, og om Solen skulle skinne på noe negativt kan det bare bety at det er et hett tema eller at noe kom frem i lyset. Det spørs helt hvordan det ligger og det går ikke an å komme med en fasitløsning om at det kortet betyr det og det uten å se det i sammenheng og hvordan det ligger i forhold til andre kort. Det lærer man etterhvert, men ikke som nybegynner. Nybegynner starter med å lære symbolene, det helt elementære for å kunne lære seg tarot ETTERPÅ, slik du måtte lære deg å bokstavene før du kunne lære å lese og om vi mente at vi kunne lese når vi kunne kjenne igjen bokstavene og deretter følte vi var kompetente til å lese om vi bare stokket alfabetet og la ut en og en bokstav uten mål og mening, og laget setninger uten gramatikkunskaper? Man starter i en ende, men du ser vel selv at det ofte er der det slutter også vel? Trekker et kort og leser forklaringene opp, som om det ikke ville blitt brukt i barnehagen om det var så enkelt? Likevel er det altså om å kunne trekke et kort og lese forklaringene som skal være kunsten i å spå fremtiden som skal gjelde, er det ikke? Selv om tarotkortene bare viser følelsesliv og vil forandre seg i takt med hva du tenker i dag og hva du tenker neste gang man ser på deg. Kan du ikke heller være glad for at tarotkortene ikke viser fremtiden? Hvis de gjorde det hadde vi jo ikke hatt muligheten å påvirke den? Og det kan vi jo om vi oppdager hvordan vi kan påvirke for best mulig sjanse og ikke hvis noen bare forteller deg at nå får du se da hva skjebnen vil....hvis andre tenker eller begynner å tenke som 'jeg vil' og på 'min måte'... AnonymBruker skrev (1 time siden): Godt poeng. Sant nok. Men det betyr ikke at man ikke kan prøve å bli en del av gjengen. Og håpe på at man over lengre tidsperspektiv gradvis kan bli nettopp det, en likestilt del av gjengen. Anonymkode: 7d3ac...016 Selvfølgelig prøver du, men siden en Keiserinne - du skjønner det selv om du tenker på hva en keiserinne står for - behøver du forklaringer for å se hva en Keiserinne står for egentlig? Det er jo åpenbart, og så er det ditt problem fordi det var problem det kom opp som og da tenker jeg; ikke tramp med septeret...Du vil for mye, har ikke 'herredømme' over dem,misforstå meg rett og når man ønsker for mye er det ofte slik at det er slik meldingen mottas av 'seere'. Ikke kom for sterkt på og ikke overøs noen med empati og omsorg da... Endret 17. januar av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå