AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:14 #21 Del Skrevet mandag kl 22:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt jeg gjorde der var å bli sjekket for blodtrykk og blodsukker og en liten samtale. Det var fredag natt. Er 420kr vanlig sum? Høres mye ut? Har betalt mindre før. Anonymkode: 73450...028 Hva tror du totalsummen på denne konsultasjonen er? Det du betaler er en egenandel, i tillegg får legevakten minst det dobbelte i takster fra Helfo. Noen betaler kr. 420 for lite, andre betaler kr. 420 på natten, for å få mye hjelp. Taksten er lik uansett tid og hjelp. Hvis du ikke vil betale for å få helsehjelp i Norge, kan du flytte til USA og se hva helsehjelp koster deg der, for det vil være langt dyrere. Anonymkode: 7bea1...3cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:21 #22 Del Skrevet mandag kl 22:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt vanlig med en slik egenandel både på legevakt og hos fastlege. Jeg tror en slik egenandel er helt nødvendig. Ikke for at legene og sykehusene trenger pengene, men fordi det gjør at folk tenker seg om en ekstra gang før de belaster helsevesenet med små, unødvendige bagateller. Enkelte har jo en tendens til å gå til legen eller legevakta og bruke opp deres tid og ressurser med bare tullball som en bitteliten feber eller annet småtteri. Anonymkode: 3947b...49f Dette gjelder spesielt de som har fått frikort. Der er det mye misbruk av ressurser. (Mener selvfølgelig ikke de som faktisk har behov for legehjelp) Anonymkode: 4b617...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:25 #23 Del Skrevet mandag kl 22:25 Jesus. Går det ikke an å svare nøytralt uten å være så moraliserende da. Anonymkode: 0bf7a...548 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:42 #24 Del Skrevet mandag kl 22:42 Her jeg bor nå håver de gjerne inn 2-4 egenandeler pr tilfelle. Sist jeg var der var det en egenandel på legevakten, en egenandel på røntgen, og en egenandel på spesialist som de påstod hadde sett på meg på sykehuset. Både på legevakten og på sykehuset var det kun turnuser som kikket på meg. Den ene skulle riktignok få en spesialist til å se på meg, men denne kunne ikke komme. Men jeg måtte altså betale for at denne spesialisten sa han var for opptatt til å se på meg til en turnuslege. Det ble over 1000,- - og til alt overmål tok de ikke en gang riktige røntgenbilder, noe jeg informerte dem om på forhånd (ja, jeg er i faget selv), men de insisterte på at de ikke skulle tenke selv, kun følge det som turnusen på legevakten hadde forordret. Det at de tar tre egenandeler for ett tilfelle, som dette, det er en trussel mot helsen til de som er fattige eller veldig dårlig råd. Mange vegrer seg her for å dra til legevakten. Nå får man dessuten mye lenger vei å reise også, så de som ikke har bil selv vil på toppen får skyhøye drosjeutgifter som nok vil overstige egenandeler i flertall. Dette er oppskriften på å sørge for at flere får mer langvarige helseproblemer, og flere faller ut av jobb på sikt. Anonymkode: 1ba34...479 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:49 #25 Del Skrevet mandag kl 22:49 Hvorfor måtte du sjekke blodtrykk og blodsukker midt på natta.. Legevakta er til for akutte hendelser som ikke kan vente til fastlegen er åpen. Hørtes ikke veldig akutt ut. De 400 kr får du bare betale - er veldig billig egentlig. Anonymkode: 36d7d...b18 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:54 #26 Del Skrevet mandag kl 22:54 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her jeg bor nå håver de gjerne inn 2-4 egenandeler pr tilfelle. Sist jeg var der var det en egenandel på legevakten, en egenandel på røntgen, og en egenandel på spesialist som de påstod hadde sett på meg på sykehuset. Både på legevakten og på sykehuset var det kun turnuser som kikket på meg. Den ene skulle riktignok få en spesialist til å se på meg, men denne kunne ikke komme. Men jeg måtte altså betale for at denne spesialisten sa han var for opptatt til å se på meg til en turnuslege. Det ble over 1000,- - og til alt overmål tok de ikke en gang riktige røntgenbilder, noe jeg informerte dem om på forhånd (ja, jeg er i faget selv), men de insisterte på at de ikke skulle tenke selv, kun følge det som turnusen på legevakten hadde forordret. Det at de tar tre egenandeler for ett tilfelle, som dette, det er en trussel mot helsen til de som er fattige eller veldig dårlig råd. Mange vegrer seg her for å dra til legevakten. Nå får man dessuten mye lenger vei å reise også, så de som ikke har bil selv vil på toppen får skyhøye drosjeutgifter som nok vil overstige egenandeler i flertall. Dette er oppskriften på å sørge for at flere får mer langvarige helseproblemer, og flere faller ut av jobb på sikt. Anonymkode: 1ba34...479 Turnuslege. Er du i faget selv så bruk riktig betegnelse hverfall. Høres åndsvakt ut å si at turnuser så på deg, et ark med oversikt over arbeidsdager som så på deg. Anonymkode: fe7ce...183 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:50 #27 Del Skrevet i går, 02:50 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her jeg bor nå håver de gjerne inn 2-4 egenandeler pr tilfelle. Sist jeg var der var det en egenandel på legevakten, en egenandel på røntgen, og en egenandel på spesialist som de påstod hadde sett på meg på sykehuset. Både på legevakten og på sykehuset var det kun turnuser som kikket på meg. Den ene skulle riktignok få en spesialist til å se på meg, men denne kunne ikke komme. Men jeg måtte altså betale for at denne spesialisten sa han var for opptatt til å se på meg til en turnuslege. Det ble over 1000,- - og til alt overmål tok de ikke en gang riktige røntgenbilder, noe jeg informerte dem om på forhånd (ja, jeg er i faget selv), men de insisterte på at de ikke skulle tenke selv, kun følge det som turnusen på legevakten hadde forordret. Det at de tar tre egenandeler for ett tilfelle, som dette, det er en trussel mot helsen til de som er fattige eller veldig dårlig råd. Mange vegrer seg her for å dra til legevakten. Nå får man dessuten mye lenger vei å reise også, så de som ikke har bil selv vil på toppen får skyhøye drosjeutgifter som nok vil overstige egenandeler i flertall. Dette er oppskriften på å sørge for at flere får mer langvarige helseproblemer, og flere faller ut av jobb på sikt. Anonymkode: 1ba34...479 I svarte helvete!!! Anonymkode: 0bf7a...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet i går, 02:59 #28 Del Skrevet i går, 02:59 viss du hadde vært en hund, så hadde det lett kostet 10 000. Så det du har betalt er bare en brøkdel av hva det egentlig koster. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:42 #29 Del Skrevet i går, 05:42 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her jeg bor nå håver de gjerne inn 2-4 egenandeler pr tilfelle. Sist jeg var der var det en egenandel på legevakten, en egenandel på røntgen, og en egenandel på spesialist som de påstod hadde sett på meg på sykehuset. Både på legevakten og på sykehuset var det kun turnuser som kikket på meg. Den ene skulle riktignok få en spesialist til å se på meg, men denne kunne ikke komme. Men jeg måtte altså betale for at denne spesialisten sa han var for opptatt til å se på meg til en turnuslege. Det ble over 1000,- - og til alt overmål tok de ikke en gang riktige røntgenbilder, noe jeg informerte dem om på forhånd (ja, jeg er i faget selv), men de insisterte på at de ikke skulle tenke selv, kun følge det som turnusen på legevakten hadde forordret. Det at de tar tre egenandeler for ett tilfelle, som dette, det er en trussel mot helsen til de som er fattige eller veldig dårlig råd. Mange vegrer seg her for å dra til legevakten. Nå får man dessuten mye lenger vei å reise også, så de som ikke har bil selv vil på toppen får skyhøye drosjeutgifter som nok vil overstige egenandeler i flertall. Dette er oppskriften på å sørge for at flere får mer langvarige helseproblemer, og flere faller ut av jobb på sikt. Anonymkode: 1ba34...479 Å Stakkers deg, så fælt du har hatt det Anonymkode: 7bea1...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:44 #30 Del Skrevet i går, 05:44 tøydokka skrev (2 timer siden): viss du hadde vært en hund, så hadde det lett kostet 10 000. Så det du har betalt er bare en brøkdel av hva det egentlig koster. Min sammenligning tidligere i tråden var at ts burde flytte til USA, men din sammenligning er vel så bra. Poengene våre er de samme, det ts har betalt er en bitteliten del av hele kaka. Anonymkode: 7bea1...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:51 #31 Del Skrevet i går, 05:51 Det verste med nye legevakten i Oslo er at de har bygget med verdens minste venterom, som inneholder plastsoler til 200,- kroner stykket. De må du sitte på i 3-4 timer selv om du har sittet i hjemmekø i 8 timer før det. Tortur. I tillegg har de avtale med det mest sinnsyke parkeringsselskapet om parkeringen i kjelleren, som burde vært gratis og ikke kostet 78,- i timen. En jævla skam! Anonymkode: 56eb0...585 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:00 #32 Del Skrevet i går, 06:00 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor måtte du sjekke blodtrykk og blodsukker midt på natta.. Legevakta er til for akutte hendelser som ikke kan vente til fastlegen er åpen. Hørtes ikke veldig akutt ut. De 400 kr får du bare betale - er veldig billig egentlig. Anonymkode: 36d7d...b18 Hvis det er mulighet for svært høyt blodsukker, så skal man rett til lege. Da min diabetes ble oppdaget hos fastlege, var det rett i sykebil og på sykehus. Fikk ikke dra hjem og pakke engang. Høyt blodsukker er svært farlig for indre organer. Mange vet ikke hvor alvorlig diabetes er. Anonymkode: ed7db...b8e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:02 #33 Del Skrevet i går, 06:02 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nja, man betaler vel skatt. Så pengene man tar derifra går jo til sånn som dette. Anonymkode: e56d0...d20 Joda, men summen du betaler i skatt dekker knapt en neggel av den heldehjelpen du mottar igjennom et liv. Dette er det oljen som betaler. Anonymkode: 681e6...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #34 Del Skrevet 23 timer siden Det er ikke 500kr engang, det er ikke mye Anonymkode: 98b55...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #35 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Turnuslege. Er du i faget selv så bruk riktig betegnelse hverfall. Høres åndsvakt ut å si at turnuser så på deg, et ark med oversikt over arbeidsdager som så på deg. Anonymkode: fe7ce...183 Turnuslege kalles nå for LIS1 (LIS = Lege i spesialisering) Noe av egenandelen (konsultasjonen) går med i beregningen til frikort, mens måling av blodsukker, blodtrykk osv. går ikke på frikort-andelen. Anonymkode: 334c0...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #36 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde du betalt fullpris ville det vært tidoblet. Kan du ikke bare være takknemlig for, 1) at det er kraftig subsidiert, 2) at du i det hele tatt har tilbudet. Anonymkode: 3a957...4e1 Mer enn tidoblet. Men ellers enig! Anonymkode: 4f009...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #37 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Joda, men summen du betaler i skatt dekker knapt en neggel av den heldehjelpen du mottar igjennom et liv. Dette er det oljen som betaler. Anonymkode: 681e6...ff5 Om man er syk ja. Om man ikke er det, så er det en ganske så dyr forsikring. Sier ikke at jeg ikke er enige i ordningen, men å si at vi har så og si gratis helsehjelp i landet er å ta den litt langt. Anonymkode: e56d0...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #38 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Herregud, nordmenn er bortskjemte. Anonymkode: 24b97...a2d Ja, 420 kr er knapt til utstyret de bruker for å ta en blodprøve. Det er absurd billig, i praksis gratis, for en svindyr tjeneste. Dvs, resten er forhåndsbetalt over skatten. Anonymkode: 8a95c...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 22 timer siden #39 Del Skrevet 22 timer siden Jeg betaler 370 kr hos vanlig fastlege så syns ikke 420 for legevakt var så uventet avskrekkende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #40 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Om man er syk ja. Om man ikke er det, så er det en ganske så dyr forsikring. Sier ikke at jeg ikke er enige i ordningen, men å si at vi har så og si gratis helsehjelp i landet er å ta den litt langt. Anonymkode: e56d0...d20 Men all skatten man betaler går jo ikke utelukkende til "helseforsikring", den går jo til alt annet også som staten tilbyr samfunnet. Det er absolutt ikke en dyr forsikring. Anonymkode: 334c0...263 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå