Gå til innhold

Hvorfor bryr du deg ikke om hva din partner har vært på før deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

rummyking skrev (1 minutt siden):

Har du aldri hatt mobilen med deg på badet? Får i deg mye mer dritt da...

Bare det å gå på 1 offentlig toalett 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er litt morsomt at folk som ikke tenker på det, mener jeg må gå til psykolog, terapi, er sjalu osv. Hersketeknikk er en fin ting. Jeg vet f.eks hva mange kåte menn får seg til å gjøre, og jeg synes det er frastøtende å få deres rester i min middag om jeg kan ordlegge det slik. Er litt fasinert over at det virkelig ikke er noen som tenker på hvor kjønnsorganet du slikker\suger nå har vært før. Likte hun å få sæd i munnen, likte han å rimme eksen osv. Er rett å slett motbydelig.

Anonymkode: 9ea39...691

Men ser du ikke i det hele tatt at ditt syn på seksualitet ikke er sunt? Hva gjør du om det blir brudd mellom deg selv og nåværende/fremtidig kjæreste? Skal du da leve i sølibat livet ut fordi du er forevig uren og motbydelig for andre å ha sex med? Dette synet på sex må jo være utrolig begrensende om du skulle ønske deg en partner i livet. Veldig få er fullstendig "urørt" når de begynner å bli voksne. 

Så mye avsky som du virker til å ha rundt kjønnsorganer og kroppsvæsker lurer jeg på om du i det hele tatt tenker på sex som noe positivt i det hele og det store. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En bør ikke gifte seg med første partner om ikke begge er jomfruer, spesielt om det er noe en kjenner på seg selv at gjør en usikker. 

Anonymkode: 07fd9...64a

Det vet man dessverre ikke før det er for sent.

Anonymkode: d5c31...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå blir jeg sikkert skutt her, men jeg skjønner litt hva ts mener og tenkte likt da jeg var ung. Jeg unngikk å ligge med menn jeg hadde mulighet til å ligge med, nettopp for å være «ubrukt» til jeg fant drømmeprinsen. Nå viste drømmeprinsen seg å ha hatt massevis av seksuell erfaring og i dag angrer jeg på at jeg ikke utforsket mer.

Jeg vokste opp i et religiøst hjem der det var mye snakk om synd rundt sex…

k48

Anonymkode: 398fa...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er jeg ikke enig i. De fleste må ikke forsøke å ikke tenke på eller snakke om det. For mennesker som er trygge i seg selv, er det ikke en tilbakevendende trang til å tenke på og vite.

Anonymkode: e33ce...db0

Hva er det du ikke er enig med meg i? Tror du de fleste liker tanken på partneren med andre og som en konsekvens ønsker å tenke på det?

Hvis ikke er du antagelig enig med meg. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror du tar feil, jeg tror de aller fleste har få eller ingen problemer med at voksne mennesker har hatt et liv og noen relasjoner før man ble et par. Årsaken til at man ikke snakker så mye om hverandres tidligere relasjoner, er rett og slett at det som regel verken er relevant eller interessant. Jeg vet selvsagt at min partner har hatt kjærester/samboer/sexpartnere før meg, men hva så? Det har absolutt null betydning for vår relasjon. Dersom man synes slike ting er vanskelige, handler det i hovedsak om to forhold:

- partner har ikke selv klart å legge tidligere relasjoner bak seg, eller har vist at h*n ikke er til å stole på

- man har selv utfordringer med sjalusi og kontrollbehov

....og sikkert også i noen tilfeller en kombinasjon av disse. 

Anonymkode: f9508...fff

Nøkkelordet her tror jeg er "få". Jeg tror de aller, aller færreste liker tanken på partneren med andre, samtidig som de fleste ikke har store problemer med partnerens fortid. De fleste har heller ikke en særlig utsvevende fortid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg lurer på hvorfor akkurat DU ikke bryr deg om at noen andre har vært på din partner før deg? Tenker du aldri på om han\henne:
- Har sykdommer du kan få\bli smittet
- At de andre han har vært på har sugd\slikket kjønnsorganet du har i din munn eller vagine\penetrerer?

For min del, jeg vet at jeg ikke er normalen, derfor jeg spørr, og håper jeg får seriøse svar, men jeg klarer ikke tanken på at noen andre har vært på den personen jeg skal ha sex med. F.eks om en mann spermer på vagina og inni vagina, så kommer en ny mann og slikker der den før deg har spermet. Eller som kvinne at du suger en penis som har vært i mange andre munnen og vagina før det blir din tur. Jeg synes dette er motbydelig å tenke på :(

Fordi alle, meg inkludert, har en historie. Jeg driter i hvor mange og hva han har hatt seg med før meg. 

Men jeg vet også at han sjekker seg for absolutt alt veldig ofte, så er ikke redd for sykdommer. Ekser måtte jeg be sjekke seg, men kjæresten gjør det hvert år selv. Uansett sexualpartnere eller ei (sjekker ikke bare for std men alt mulig).

Anonymkode: 3eacc...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hygiene er det noe som heter. Man merker jo fort om noen er opptatt av hygiene. Og det er ikke slik at jeg forventer at min partner har levd under en stein før jeg kom inn i bildet

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå blir jeg sikkert skutt her, men jeg skjønner litt hva ts mener og tenkte likt da jeg var ung. Jeg unngikk å ligge med menn jeg hadde mulighet til å ligge med, nettopp for å være «ubrukt» til jeg fant drømmeprinsen. Nå viste drømmeprinsen seg å ha hatt massevis av seksuell erfaring og i dag angrer jeg på at jeg ikke utforsket mer.

Jeg vokste opp i et religiøst hjem der det var mye snakk om synd rundt sex…

k48

Selvfølgelig skal ingen ta deg 😊 men tror du ikke oppveksten din har påvirket tankegangen du hadde? Og at du så på sex som noe syndig? For meg som ikke har vokst opp med det synet hjemmefra er denne tankegangen mer fremmed. 

Anonymkode: f9c57...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig skal ingen ta deg 😊 men tror du ikke oppveksten din har påvirket tankegangen du hadde? Og at du så på sex som noe syndig? For meg som ikke har vokst opp med det synet hjemmefra er denne tankegangen mer fremmed. 

Det har preget meg voldsomt og jeg måtte bli godt voksen før jeg innså det selv dessverre (og kvittet meg med troen min). Sexlivet mitt har i veldig mange år vært ødelagt som følge av det syndige synet på sex, og helvete som ventet dersom man hadde utenomekteskapelig sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 21.31):

Jeg lurer på hvorfor akkurat DU ikke bryr deg om at noen andre har vært på din partner før deg? Tenker du aldri på om han\henne:
- At de andre han har vært på har sugd\slikket kjønnsorganet du har i din munn eller vagine\penetrerer?

For min del, jeg vet at jeg ikke er normalen, derfor jeg spørr, og håper jeg får seriøse svar, men jeg klarer ikke tanken på at noen andre har vært på den personen jeg skal ha sex med. F.eks om en mann spermer på vagina og inni vagina, så kommer en ny mann og slikker der den før deg har spermet. Eller som kvinne at du suger en penis som har vært i mange andre munnen og vagina før det blir din tur. Jeg synes dette er motbydelig å tenke på :(

Vi er mennesker og har hatt et liv før DEG, derfor tenker jeg ikke over hvem kjæresten har vært sammen med tidligere. Med mindre det hadde vært helt spesielt, der hen hadde ligget rundt med alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 21.31):

Retroaktiv sjalusi er det faglige begrepet for disse tankene du har. Og dette er virkelig ikke sunt. Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men de fleste store byer har psykologtjenester og dette kan behandles til å bli noe som ikke gir stort utslag i samlivet ditt/deres.

Beste av lykke videre

TP

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (15 timer siden):

Nøkkelordet her tror jeg er "få". Jeg tror de aller, aller færreste liker tanken på partneren med andre, samtidig som de fleste ikke har store problemer med partnerens fortid. De fleste har heller ikke en særlig utsvevende fortid. 

Er dette virkelig noe folk går rundt og tenker på, altså? Jeg mener, jeg vet jo at både min tidligere og min nåværende samboere har hatt både kjærester og samboere før meg, men hva så, liksom? Jeg driver jo ikke og fantaserer om sexlivet deres og alt mulig rart, det er fullstendig uinteressant. Nå ville jeg nok uansett ikke valgt en partner som hadde hatt en utsvevende fortid på den ene eller den andre måten (enten det gjaldt sex, rusmidler, økonomi eller andre ting), men det handler mer om at jeg ønsker en partner som verdsetter stabilitet, ikke at jeg er sjalu og føler usikkerhet p.g.a. partners tidligere forhold. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 22.13):

Både jeg og kona var jomfruer da vi traff hverandre og nå har vi vært lykkelig gift i 25 år, så tenker ikke så mye på det. Hun har fortalt at hun runket en fyr en gang før meg, og at hun onanerte seg selv til orgasme ved samme anledning. Selv om det ikke var samleie, hender det jeg tenker på det, men har lært meg å leve med det selv om vi begge skulle ønske det ikke skjedde.

Det er jo akkurat slikt som er så dumt med at folk ligger rundt med hvem som helst, ofte på første date uten å kjenne dem. Sikkert artig, men det kan ødelegge veldig mye for senere, fordi enten man vil eller ikke, er sex noe som berører de aller fleste veldig dypt følelsesmessig. Sex kan skape minst like dype sår som det kan skape herlig glede og nytelse, så vær forsiktig.

Anonymkode: f58db...780

Folk er forskjellig. Jeg aner ikke hvor mange kona har pult før hun traff meg, og bryr meg heller ikke. Absolutt ingen dype sår!!

Anonymkode: 566a3...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
herzeleid skrev (20 timer siden):

Hva er det du ikke er enig med meg i? Tror du de fleste liker tanken på partneren med andre og som en konsekvens ønsker å tenke på det?

Hvis ikke er du antagelig enig med meg. 

Jeg har skrevet hva jeg ikke er enig med deg i. Jeg gidder ikke skrive det igjen.

Anonymkode: e33ce...db0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 16.30):

Er litt fasinert over at det virkelig ikke er noen som tenker på hvor kjønnsorganet du slikker\suger nå har vært før. Likte hun å få sæd i munnen, likte han å rimme eksen osv. Er rett å slett motbydelig.

Heldigvis for ham så har jeg hatt sæd i munnen før ja. Så da slipper jeg å knote med det når jeg skal suge ham, for jeg vet ca. hva jeg skal gjøre. Selv om det naturligvis er tilpasning til hver person. 

Han likte hverken å rimme eller slikke eksen, så nå har jeg brukt flere år på å lære ham opp i ok oralsex på meg. Ofte liker han det ikke nå heller. Så det skjer helst under eggløsning, når jeg smaker best. 

Jeg koser meg ikke med å tenke på at han har vært med andre, men det har heller ikke noen stor plass i vårt forhold. 

Noen ting gjør vi også for første gang med bare hverandre.

Synes du tanken på din egen sæd i din elskede kjærestes munn er ekkel, da? 

Anonymkode: 33ee5...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det har preget meg voldsomt og jeg måtte bli godt voksen før jeg innså det selv dessverre (og kvittet meg med troen min). Sexlivet mitt har i veldig mange år vært ødelagt som følge av det syndige synet på sex, og helvete som ventet dersom man hadde utenomekteskapelig sex.

Så trist på mange nivåer, godt å høre at du er på et bedre sted i livet. Så unødvendig og direkte ondskapsfullt å ødeleggelse for livsgleden til mennesker, under dekke av religion. Tro skal være en kilde til trøst og trygghet i livet, og sex en kilde til nytelse og glede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så trist på mange nivåer, godt å høre at du er på et bedre sted i livet. Så unødvendig og direkte ondskapsfullt å ødeleggelse for livsgleden til mennesker, under dekke av religion. Tro skal være en kilde til trøst og trygghet i livet, og sex en kilde til nytelse og glede. 

Ja det er trist, helt enig med deg. Heldigvis klarte jeg å endre kurs i voksen alder, kvitte meg med all skam knyttet til sex og jeg frykter heller ikke døden. Jeg har heldigvis aldri oppdratt barn mine innen kristendommen, det er jeg glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det er trist, helt enig med deg. Heldigvis klarte jeg å endre kurs i voksen alder, kvitte meg med all skam knyttet til sex og jeg frykter heller ikke døden. Jeg har heldigvis aldri oppdratt barn mine innen kristendommen, det er jeg glad for.

Nå skal ikke jeg spore av, men jeg er kristen - og absolutt ikke oppdratt i nærheten av på samme måte som deg. Er dette en av disse frimenighetene som skremmer livet av barn med helvete og fortapelse? Det er en stor skam at det fremdeles finnes masse menigheter som forvrenger og og kontrollerer, syns ikke det er mindre en psykisk mishandling . Men uansett veldig bra at du har kommet deg bort, og kan leve et normalt liv ❤️ Fantastisk at du ikke lar barna dine gå igjennom det samme, all respekt til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå skal ikke jeg spore av, men jeg er kristen - og absolutt ikke oppdratt i nærheten av på samme måte som deg. Er dette en av disse frimenighetene som skremmer livet av barn med helvete og fortapelse? Det er en stor skam at det fremdeles finnes masse menigheter som forvrenger og og kontrollerer, syns ikke det er mindre en psykisk mishandling . Men uansett veldig bra at du har kommet deg bort, og kan leve et normalt liv ❤️ Fantastisk at du ikke lar barna dine gå igjennom det samme, all respekt til deg. 

Takk for kloke ord❤️Den evangeliske lutherske frikirke. Veldig glad jeg skjønte at jeg måtte ta grep og godt å høre at du ikke har samme opplevelse!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...