Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Brukte cerazette i 6 mnd, jeg. Hadde ujevn blødningene i noen dager og så ingen mens. Hadde heller ingen andre bivirkninger. Var veldig førnøyd. Byttet etter anbefaling fra gynekolog, men har planer om å bytte tilbake.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ekstremt fornøyd med Cerazette. Har brukt dem i over ett år og har ingen bivirkninger bortsett fra tap av menstruasjon. Utrolig kjekt å slippe de evinnelige jerntablettene som jeg måtte ta for å kompensere for blodtapet. Har prøvd ulike piller, men fant ingenting som passet for meg før jeg kom til Cerazette. Tåler ingenting med østrogen i og andre minpiller gav meg hodepine, ujevne blødninger mm.

Gjest Gjest
Skrevet

Du tenker ikke mye over hva det tullet gjør med kroppen din skjønner jeg.

Gjest Gjest
Skrevet
Du tenker ikke mye over hva det tullet gjør med kroppen din skjønner jeg.

Kom tilbake når du har hatt skikkelige problemer med mensen, så kan vi prate.

Skrevet

Hvite resepter er gyldig i 1 år, ifølge apoteket.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke når det gjelder prevensjon.

Skrevet

Alle resepter er gyldige i kun ett år, blå eller hvite resepter.

Unntaket er prevansjonsresepter som kan skrives ut for tre års forbruk.

celleprøver av livmorhalsen anbefales å ta hver 3.år, så det kan være greit å kombinere.

Legen min skriver ut for et år av gangen, for hun vil heller se meg oftere.

Og akkurat nå bruker jeg ikke p-piller, fordi jeg er gravid ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg fikk resept på tre år, og det var legen som spurte om jeg ville ha.

har også spurt apotek om hvor lenge resepten gjelder de gangene jeg har fått for ett år, svaret er da at den gjelder f.eks tre ganger til. ikke ett år.

Gjest Gjest
Skrevet
jeg fikk resept på tre år, og det var legen som spurte om jeg ville ha.

har også spurt apotek om hvor lenge resepten gjelder de gangene jeg har fått for ett år, svaret er da at den gjelder f.eks tre ganger til. ikke ett år.

Det vil til sammen utgjøre ett år. En pakke p-piller holder til tre mnd. Tre ganger til+ den gangen du akkurat har hentet vil utgjøre ett års forbruk.

Gjest Gjest
Skrevet

Legen kan skrive ut p-pilleresept som er gyldig i 3 år! Dette er et unntak, alle andre resepter er gyldig i et år uansett antall reiterasjoner. Hilsen apotekansatt.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Det vil til sammen utgjøre ett år. En pakke p-piller holder til tre mnd. Tre ganger til+ den gangen du akkurat har hentet vil utgjøre ett års forbruk.

det er jeg klar over ;) poenget var at den ikke gjaldt fra dato til dato. jeg mistet en resept og fikk en ny, og fant senere igjen den gamle. spurte derfor om det gikk på dato, noe det ikke gjorde, og fikk pillene mine :)

Skrevet

Jeg har akkurat begynt med Cerazette p-piller. legen min ga meg ny time om noen mnd, for hvis jeg trivdes med dem kunne jeg få satt inn en stav i armen,og effekten av den varte i 3 år

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har akkurat begynt med Cerazette p-piller. legen min ga meg ny time om noen mnd, for hvis jeg trivdes med dem kunne jeg få satt inn en stav i armen,og effekten av den varte i 3 år

Det er Implanon og er noe annet enn Cerazette.

Skrevet

ok. jeg trodde det var samme merke jeg siden jeg sa til legen at det var Cerazette jeg ville bruke.

Men uansett tror jeg ikke jeg vil sette inn noe som virker i 3 år,liksom ikke bare å slutte da hvis man ikke vil bruke det lenger.

Noen som har fått noe bivirkninger av cerazette?

jeg har vært litt tung i hodet og vært litt uvel og ganske varm. Men er usikker om det er bivirkninger eller om det er influensan jeg akkurat har hatt som sitter igjen litt. har brukt p-pillene i en uke,hvis jeg har bivirkninger kommer disse til å gå over når kroppen min har blitt vant til disse?

Gjest Gjest
Skrevet
ok. jeg trodde det var samme merke jeg siden jeg sa til legen at det var Cerazette jeg ville bruke.

Men uansett tror jeg ikke jeg vil sette inn noe som virker i 3 år,liksom ikke bare å slutte da hvis man ikke vil bruke det lenger.

Noen som har fått noe bivirkninger av cerazette?

jeg har vært litt tung i hodet og vært litt uvel og ganske varm. Men er usikker om det er bivirkninger eller om det er influensan jeg akkurat har hatt som sitter igjen litt. har brukt p-pillene i en uke,hvis jeg har bivirkninger kommer disse til å gå over når kroppen min har blitt vant til disse?

Har hørt om mange som er fornøyde og misfornøyde med Implanon(den staven). Gynekologen min ville ikke sette inn dem på meg siden han "jaggu hadde fått fjerne mange" som han sa, mens en venninne av meg sa det var den beste prevensjonen hun hadde hatt. Uansett kan denne lett fjernes dersom du ikke liker den.

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger av Cerazette annet enn at jeg har mistet mensen. Jeg synes det høres mest ut som influensasymptomer du beskriver der. Eventuelle bivirkninger av pillene vil vanligvis gi seg i løpet av de 3-4 første mnd. Derfor anbefales man å vente minst så lenge før man evt bytter merke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...