Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen her som har fått utskrevet Cerazette for 3 år av gangen?

Videoannonse
Annonse
Gjest allium
Skrevet

Det virker litt spesielt. Er du sikker på at du har fått for tre år, og ikke for ett?

Hvis du har fått for ett år, står det "reit 3" på resepten.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg spurte om noen har fått utskrevet Cerazette for 3 år av gangen...

Har hørt andre si at de har fått resept på p-piller for tre år i slengen, så tenkte jeg skulle høre hos legen om det var en mulighet for Cerazette og

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

Yasmin har jeg fått på resepter for 3 år av gangen. Aner ikke hvordan det er med minipiller, men hvorfor skulle det være noen forskjell der. Hør med legen din.

Gjest Gjest
Skrevet

Resepter er gyldige i 1 år. Om man kan hente ut p-piller for 3 år i samme slengen vet jeg ikke. Synes det høres rart ut, men dersom du vet om andre som har fått det, så er det kanskje noen leger som synes det er greit...?

Gjest Gjest
Skrevet

Ta og begynn på Ladycomp eller lignende i stedet. Mye bedre enn å forgifte kroppen med det hormontullet.

Gjest Gjest
Skrevet
Resepter er gyldige i 1 år. Om man kan hente ut p-piller for 3 år i samme slengen vet jeg ikke. Synes det høres rart ut, men dersom du vet om andre som har fått det, så er det kanskje noen leger som synes det er greit...?

Det er vel ingen som henter ut 3 års forbruk i samme slengen? Tror ikke det er mulig. Men mange leger skriver ut resepter tilsvarende 3 års forbruk - altså 12 ganger. Du får alikevel kun en pakke av gangen.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er vel ingen som henter ut 3 års forbruk i samme slengen? Tror ikke det er mulig. Men mange leger skriver ut resepter tilsvarende 3 års forbruk - altså 12 ganger. Du får alikevel kun en pakke av gangen.

Men resepter er jo uansett ikke gyldig i mer enn 1 år, så da må man vel uansett isåfall hente ut 3 års forbruk i løpet av 1 år?

Skrevet
Men resepter er jo uansett ikke gyldig i mer enn 1 år, så da må man vel uansett isåfall hente ut 3 års forbruk i løpet av 1 år?

Resepter på hormonell prevensjon er av en eller annen uforklarlig grunn gyldige i opptil tre år.

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet

En resept på prevensjonsmidler har en gyldighet på 3 år.

Skrevet

lurte på om noen kunne fotrelle meg litt om disse p-pillene, for jeg tenkte å skifte til dem..

fordeler/ulemper?

Skrevet

Mener å huske at min resept på cerazette var på tre år, men jeg er ikke sikker. Tidligere har jeg fått resept på 1,5 år både med p-piller og p-sprøyte. Da tok jeg gjerne ut og hadde liggende til jeg trengte det. Var aldri noe problem å få ut flere på en gang på apoteket. (Ofte billigere også, enkelte kommer i økonomipakker, og da kan du få det istedenfor flere små)

Gjest Gjesta
Skrevet

Cerazette finnes bare i tremåneders-forpakninger, og de koster 175-180 kroner pr. stk.

Gjest Gjest
Skrevet
Mener å huske at min resept på cerazette var på tre år, men jeg er ikke sikker. Tidligere har jeg fått resept på 1,5 år både med p-piller og p-sprøyte. Da tok jeg gjerne ut og hadde liggende til jeg trengte det. Var aldri noe problem å få ut flere på en gang på apoteket. (Ofte billigere også, enkelte kommer i økonomipakker, og da kan du få det istedenfor flere små)

Husker du om du fikk resept for 3 år uten videre, eller om du måtte spørre legen spesielt om det?

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er egentlig problemet? Er det så stor ork å gå til legen en gang i året for å fornyet resepten, eller er det latskapen som er for stor? Om du ikke er i stand til å ta vare på kroppen din ved å gå til årlig sjekk er du jammen ikke stor nok til å få noen slags medisiner på egenhånd heller.

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Når jeg var på apoteket å hentet meg nye p-piller så spurte jeg hvor mange ganger det var igjen, å da sa hun 9ganger.. Altså 9esker...

Å jeg hadde da hentet den 2esken... Så resepten var da for p-piller i 2år og 9mnd... Det er cerazette

Skrevet (endret)

Jeg har fått resept for 2 år av gangen. Både yasmin og cerazette.

Endret av hecuba
Gjest gjest1
Skrevet
Hva er egentlig problemet? Er det så stor ork å gå til legen en gang i året for å fornyet resepten, eller er det latskapen som er for stor? Om du ikke er i stand til å ta vare på kroppen din ved å gå til årlig sjekk er du jammen ikke stor nok til å få noen slags medisiner på egenhånd heller.

Ekstremt unødvendig. Du aner vel ikke en dritt om hvorfor hun går på disse pillene.

Skrevet

Min resept på Trionetta var på 3 år. Da var det legen som spurte meg - om jeg ville ha for 1 år eller for 3 år. Da tok jeg 3 år, så hadde jeg nå resepten iallefall.

Det jeg har hørt om Cerazette er egentlig bare positivt. Dersom jeg skal fortsette på hormoner ville jeg valgt Cerazette. Eneste minuset er at man ikke vet langtidsbivirkningene, som f.eks KAN være benskjørhet (p.g.a. at medikamentet ikke inneholder østrogen). Vurderer Ladycomp, men det er bare så j**** dyrt.... :roll:

Gjest allium
Skrevet
Min resept på Trionetta var på 3 år. Da var det legen som spurte meg - om jeg ville ha for 1 år eller for 3 år. Da tok jeg 3 år, så hadde jeg nå resepten iallefall.

Det jeg har hørt om Cerazette er egentlig bare positivt. Dersom jeg skal fortsette på hormoner ville jeg valgt Cerazette. Eneste minuset er at man ikke vet langtidsbivirkningene, som f.eks KAN være benskjørhet (p.g.a. at medikamentet ikke inneholder østrogen). Vurderer Ladycomp, men det er bare så j**** dyrt.... :roll:

Hvis du er motivert for sikre perioder, kan du gjøre det mye billigere enn ved å kjøpe en Ladycomp. Bare skaff et vanlig digitalt termometer med to desimaler, og les litt om naturlig familieplanlegging på nettet. Enkelt og greit.

Cerazette har jeg bare dårlige erfaringer med. Jeg blødde totalt uforutsigbart, og i flere uker i strekk. Gav opp etter et år uten forbedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...