AnonymBruker Skrevet i går, 19:08 #1 Del Skrevet i går, 19:08 Jeg har to små barn fra før av, og synes hverdagen er hektisk nok. Har lagd for og i mot lister over det meste i denne sitasjonen, og "i mot"-siden er desidert lengst. All fornuft sier at vi bør gi oss nå, mens hjertet ikke vil gjennomføre. Jeg klarer å ta vare på de to jeg har nå, noen ganger er jeg på topp, men ofte er jeg mye sliten. Jeg er redd for at tredje vil tippe lasset. Mannen ønsker helst å beholde, men synes det er helt rettferdig og greit om vi velger abort, han ser den siden også. Ingen uenigheter mellom oss der. Er det noen her med erfaring eller råd? Er så fortvilet. Har hatt to samtaler med Amathea og de er nøytrale (som de jo skal være. men det var ikke så mye hjelp). Har vært inne til abortklinikken for samtale også, og den sykepleieren synes jeg ikke var hva jeg forventet. Det ble tatt ultralyd, hvor hun viste bilde på pulten, hun snakket om at man aldri angrer på et barn, og at om man har lite hjelp til barna (noe vi har), så kunne vi be forebyggende barnevern om hjelp i hverdagen. Helt greit nok, men synes hun burde holdt seg nøytral. Når jeg sa at jeg mest sannsynlig ville velge abort så sa hun "ja du bor jo i Norge så det er ikke ulovelig". Det ble en avsporing, men hennes fremtoning gjorde meg igjen veldig usikker. Anonymkode: 26369...888 2 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:16 #2 Del Skrevet i går, 19:16 Kan du dele imot-listen din? Det er vanskelig å svare uten å vite hva som er viktig for dere i avgjørelsen. Anonymkode: 28781...764 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:20 #3 Del Skrevet i går, 19:20 Den tredje ungen vil definitivt gjøre livet mye vanskeligere, man må ha ny bil, man må ofte ha flere rom i hus/leilighet osv. Når barna blir store nok til fritidsaktiviteter er det mye å sjonglere. Men om hjertet ditt sier at du skal beholde, så får du beholde da. Jeg personlig vil ikke ha barn, men du skriver jo at HJERTET DITT ikke vil gjennomføre, for meg er det nok. Alt det andre, ordner seg på ett vis. Anonymkode: 9e102...41d 7 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:20 #4 Del Skrevet i går, 19:20 FOR - hjertet I MOT – hodet/rasjonelt Får den komplette familien vi har sett for oss, alltid sett for oss tre barn Våkennetter forlenget med muligens tre år Sommertermin er fin Veldig dårlig; trøtt, kvalm, bekkenløsning når gravid Større familie, vi er få – ungene får flere å spille på Vi har lite hjelp Jeg er jo gravid, og er nysgjerrig på hvem som er i magen Vi er nære ved å være veldig fri med de barna vi har Føler meg ikke like sikker denne gangen som med de andre? Økonomi Må bygge ut huset / gjøre om litt, men det er ok Ungene sover ikke natta gjennom nå, gjør de virkelig det om 9 måneder? Tid/ork Klarer man alle alene? Ikke jeg (mamma) Henger etter alle andre i vennegjengen, med minste barnet? Klarer vi å passe på tre barn i badeland/lekeland? Orker vi? Klarer vi å følge opp alle tre godt? Verdens fred og økonomi? Jeg synes det er slitsomt med de to barna vi har, samtidig vet jeg jo at de blir større, men jeg synes ikke det har blitt lettere enda å ta vare på eldste ennå Barna er 3 år og 1 år Anonymkode: 26369...888 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet i går, 19:26 #5 Del Skrevet i går, 19:26 (endret) Eg trur eg hadde beholdt og så om dere har råd til det fått en ungdom til å ta med eldste ut på lekeplass to tre timer på lørdag og eller søndag.Lette kvardagen med heimkjøyring av mat ol. Endret i går, 19:26 av Pilleville 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:28 #6 Del Skrevet i går, 19:28 Ikke ta abort om du er det minste usikker ♥️ Anonymkode: c6f61...753 18 6 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:29 #7 Del Skrevet i går, 19:29 Synes det ser ut som at for-listen veier tyngre enn mot-listen, selv om den er kortere ❤️ Noen valg må tas med hjertet, og dette synes jeg er ett av dem. Det kan være kjempeslitsomt med barn og det kommer man ikke unna, men om bare få år kommer dere over kneika med treåringen. Med ettåringen blir det lettere for da har dere gjort alt en gang før, og med tredjemann er dere godt rustet med erfaringen deres. Anonymkode: fe694...f15 14 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet i går, 19:32 #8 Del Skrevet i går, 19:32 Hvis du er i tvil ikke gjør det . Abort er kun anbefalt om man er helt sikker . Sjangsen for å angre et stor om du gjør det og sorgen være med deg for alltid og for noen vanskelig å bære på 9 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:33 #9 Del Skrevet i går, 19:33 Håper du beholder ❤️ Anonymkode: d1375...d18 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansx Skrevet i går, 19:35 #10 Del Skrevet i går, 19:35 Jeg er enig med den sykepleieren. Man angrer ikke på de barna man får. Du har jo i tillegg en mann som gjerne vil ha et barn til. Husk at det er mange mnder til barnet blir født. Når du er såpass i tvil om abort er det beste valget, så skjønner du vel at du ikke er i tvil. 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friminutt Skrevet i går, 19:36 #11 Del Skrevet i går, 19:36 Mitt tredje barn har bursdag i dag og er for lengst voksen Det hadde definitivt vært ett fattigere liv uten henne 3 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:38 #12 Del Skrevet i går, 19:38 Vi kan jo ikke mene noe. Du må bestemme. Jeg ble gravid med nummer 3 rett etter 2. Jeg merket det ikke før 4, 5 måneder ute i svangerskapet. Det var helt krise! Men jeg er glad for henne nå! Og egentlig kort tid etter. Men jeg var bekymret. Nå er hun 20. Veldig nær sin storesøster som er bittelitt eldre. Det er min erfaring. Som regel går det bra uansett hva du bestemmer deg for. Det er jo et stort ansvar. Men det vet du. Fordelen er at mannen din er positiv. Men ja.. Lykke til med valg. Anonymkode: 215e3...ed1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet i går, 19:38 #13 Del Skrevet i går, 19:38 Hvis dere bestandig har sett for dere tre barn, hvorfor vurdere abort? Blir det lettere med tre barn senere, tror du? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet i går, 19:38 #14 Del Skrevet i går, 19:38 Slik jeg leser lista heller vekta mot å beholde, selv om den andre er lengre. Det er tyngre argumenter på lista over å beholde. Argumenter mot er mest redsel. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:40 #15 Del Skrevet i går, 19:40 Her ble det 3. Og mannen steriliserte seg etter det. Min tredje er verdens nydeligste, angrer ikke, ikke når hun var baby og heller ikke nå når hun er 17 og de andre flyttet ut. Hun er elsket av søsken og begge foreldre❤️ Litt jobb å være forelder, men hva annet har livet å by på? Ingenting overgår barna for meg! Anonymkode: b285a...c00 1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:41 #16 Del Skrevet i går, 19:41 Synes svarene du fikk av sykepleier var uprofesjonelt. De skal holde seg nøytrale og ikke dømme i en sånn sårbar situasjon. Har selv tatt abort, og var helt 100% sikker fra første stund på at det ville jeg gjøre. Har aldri angra. Men - hvis du er usikker ville jeg ikke gjort det. Den dårlige samvittigheten vil spise deg opp levende Anonymkode: 6107a...27b 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:45 #17 Del Skrevet i går, 19:45 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes svarene du fikk av sykepleier var uprofesjonelt. De skal holde seg nøytrale og ikke dømme i en sånn sårbar situasjon. Har selv tatt abort, og var helt 100% sikker fra første stund på at det ville jeg gjøre. Har aldri angra. Men - hvis du er usikker ville jeg ikke gjort det. Den dårlige samvittigheten vil spise deg opp levende Anonymkode: 6107a...27b Helt enig om den sykepleieren. Håper noen varsler. I verste fall lirer hun fra seg lignende utsagn til en skikkelig sårbar person. Anonymkode: 956f9...b3a 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:48 #18 Del Skrevet i går, 19:48 Jeg møtte sykepleier på helt motsatt ende av skalaen, og angrer to år etter på at aborten ble gjennomført. Begge deler er like uprofesjonelt. Ts; siden du spør om råd; har dere økonomi - følg hjertet. Anonymkode: 44dec...bee 4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet i går, 19:48 #19 Del Skrevet i går, 19:48 Ikke gjør det ! Du vil angre resten av livet og tenke på barnet du ikke fikk ved alle anledninger. Hilsen en som hadde blitt abortert om jeg var unnfanget senere, og er veldig takknemlig for livet. 2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:50 #20 Del Skrevet i går, 19:50 Synes du må følge magefølelsen. Med det sagt synes jeg du virker å være bedre rustet til å ta vare på et barn til enn mange av de andre som spør om det samme her inne. For eksempel hun for litt siden som ventet tvillinger med mann nr. 3 som fikk all verdens støtte selv om det virket mye mer tvilsomt enn det du skisserer. Anonymkode: 10849...088 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå