Gå til innhold

Har damer rett til å ha penger som en standard?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

En mann kan ikke gå fra å være 170cm til 190cm i voksen alder. Likevel er det helt legitimt av en kvinne å ønske seg en mann på 190cm.

På samme måte kan en mann ønske seg en kvinne som er 25 eller ser ut som 25 så mye han bare vil. I verste fall blir han singel livet ut. Hva så?

Anonymkode: dd841...070

Det er en god del menn som er over 170 cm, ettersom snitt høyde for menn er 180 cm. Litt færre er 190 cm, men det er ikke umulig å finne en slik mann.

Å ha en livspartner som aldri blir eldre enn 25 er derimot helt pukka umulig. 

Anonymkode: 87166...03b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvordan vet du at de med den preferansen er vakre? 

Hæ? Hva mener du?

De som har den preferansen er både stygge og vakre og alt i mellom.

Hvis det var det du mente. Skjønner ikke helt spørsmålet, for å være ærlig, da svaret er så innlysende.

Anonymkode: eb78a...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 20.06):

Hva tenker dere om damer som mener at hvis en mann ikke har god nok økonomi til å frigjøre deg fra alt av økonomiske beskymringer = dealbreaker? 

Høres ikke greit ut. Bare hun er ærlig så har hun vel lov til å sette de krav hun vil. Og partneren kan da velge om hun/han vil gå med på det eller ikke.

Hvilke fordeler er det egentlig som skaper god livskvalitet/lykke hos en kvinne i et forhold med en mann? Der penger ikke er involvert?

Kos, omsorg, dele interesser, fritid, være to om ting. Glede hverandre med f.eks å lage noe god mat, gjøre ting sammen, reisefølge, fjellturer, båtturer.......Være sammen, holde hånden, føle kjærlighet

Jeg er genuint nyskjerrig hva folk tenker når de sier det er et urettferdig eller overfladisk krav å ha til en mann? 

Det kommer jo an på hva kvinnen kan tilby av andre ting. Synes ikke det er gjensidighet og rettferdighet at det er kun den ene som skal bidra. 

Men i de fleste tilfeller bidra begge med sine kvaliteter uansett. Så om den ene har mest penger, spiller egentlig ingen rolle. 

Fordelene for en mann i et forhold er soleklare og mange, men jeg har aldri hørt noen reflekterte gode argument for at en kvinne har det bedre sammen med en mann enn uten?

Anonymkode: d29f4...a9c

Har du ikke? Synes det er mange tråder der single forteller om at det er godt å ikke ha en mann å ta hensyn til.

Spise når de vil. Ikke noen som snorker eller forstyrrer på natten. Se på tv det en vil. mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlige preferanser er helt normalt og helt greit.

Om det er økonomi, kjønn, utseende, vekt, høyde, religion eller etnisitet har ingenting å si fordi det er personlig.

Anonymkode: 6c7cb...124

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bladd litt i tråden nå. Er dette basert på det som sto på vg med den der jentegjengen? Jeg må innrømme at jeg syns det er en veldig spesiell gjeng, som jeg ikke orker å ofre noe særlig med energi på. Jeg syns det er merkelig å omtale det som et rødt flagg, sånn som de gjorde, for med rødt flagg så tenker jeg på ting som aggressiv, voldelig og sånn. Men som andre påpeker i tråden så må folk få kjenne på selv hva de har som preferanser. Jeg har hatt menn, som er 10+ år eldre enn meg, som har sagt at jeg er for gammel for forhold og hva kan man gjøre med det? De må få føle hva de vil. Orker ikke å bry meg om sånt. 😊😌 man kan ikke endre hva folk føler på sånt, men man kan finne en som verdsetter en for den som en er! ❤️ med godt og vondt 😊 

Anonymkode: 79596...d23

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ektemannen min er praktiserende muslimer. Ifølge min tro så har ektemann fullstendig økonomisk ansvar over kone og barn. Men selvsagt i Norge så følger vi norske lover også. Pr nå har vi felles økonomi, hvor vi begge har tilgang til hverandres kontoer. Vi tjener veldig bra begge to men har fortsatt boliglån igjen så derfor er jeg ute i arbeid foreløpig. Men planen er at jeg skal slutte å jobbe så fort boliglånet er nedbetalt så jeg kan være hjemme og passe barna og slappe av rett og slett. Og det syns han er helt greit. Jeg var egentlig veldig ambisiøs og har en høy utdanning, men blitt mer sliten over tid og ønsker et liv hvor jeg rett og slett blitt tatt vare på og kan stå opp og ha late frokoster, sove ut, masse energi til barna, godt humør, tid til å pleie mitt og mannens forhold, trene, passe på utseende mitt, ha strøkents hjem, gå ut med venninner og besøke familiemedlemmer- THATS LIFE for meg 😃  

Så svar på ditt spm: JA, penger var/ER standard for meg. Nettopp fordi det fremhever min feminitet og jeg kan slappe av og dyrke mine feminine sider istede for å være en sliten husmor med rotete hus og konstant dårlig samvittighet ovenfor barn og mann, hvor tiden ikke strekker verken til egenpleie, sosiale relasjoner, intimitet osv. Og det beste av alt, mannen min syns det er helt topp fordi det er i samråd med vår religion at han henter penga og jeg dyrker hjemmet og oss! Jeg var sykmeldt igm med svangerskap og var hjemme, hele huset var ryddig/strøkent, god mat hver ENESTE dag med salater og masse tilbehør,  kidsa glad, jeg glad. 😃😃😃

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 7.28):

Fordi det handler om samfunnsutviklingen. At vi har noen felles standpunkter i samfunnet, hvor vi er enige om noe, det er viktig for å være et land med noen felles referansepunkter. 

Jeg mener for eksempel at menn som skriver at damer er utrangerte når de er over 25 skal latterliggjøres. På samme måter mener jeg at damer som sier at en mann med inntekt på under 700K også skal latterliggjøres og få et stempel i panna. 

Det er ikke noe poeng å respektere eller godta synspunkter som er åndssvake. 

Anonymkode: 99b74...a74

Men jeg skrev ikke at disse synspunktene skal respekteres, jeg skrev bare at det er opp til enhver hva slags "krav" de skal ha. Som sagt - hvordan skal du nekte folk å ha det?

Det er en del av greia med et fritt samfunn at folk må få mene det de vil, uansett hvor idiotisk det er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 13.27):

Det er en god del menn som er over 170 cm, ettersom snitt høyde for menn er 180 cm. Litt færre er 190 cm, men det er ikke umulig å finne en slik mann.

Å ha en livspartner som aldri blir eldre enn 25 er derimot helt pukka umulig. 

Man kan fint alltid ha en partner som er under 25 - livet ut.

Spørsmålet er hvorfor preferanser som endel kvinner har skal opphøyes til noe bra, mens preferanser som endel menn har skal være noe dårlig.

Forstår ikke kvinner som deg at det er frivillig om en man skal gå inn i et forhold, og at mannen - som kvinnen - kan ønske seg hva pokker han vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Såklart man kan, hvis man bytter partner. Med andre ord kan man ikke ha en slik livspartner. Og man må selvsagt være åpen om et kort perspektiv på samlivet, og, håper jeg, ingen barn. Forhåpentlig er det gjensidig at man planlegger å bytte hverandre ut. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Såklart man kan, hvis man bytter partner. Med andre ord kan man ikke ha en slik livspartner. Og man må selvsagt være åpen om et kort perspektiv på samlivet, og, håper jeg, ingen barn. Forhåpentlig er det gjensidig at man planlegger å bytte hverandre ut. 

Spørsmålet er hvorfor du mener at noen preferanser er mer høyverdige enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forstår ikke kvinner som deg at det er frivillig om en man skal gå inn i et forhold, og at mannen - som kvinnen - kan ønske seg hva pokker han vil?

Forhold er selvsagt helt frivillig, fra begges side. For at det skal være reelt frivillig, skal man vite hva man går til. Derfor ønsker jeg velkommen at alle folk er mest mulig åpne om sine preferanser, slik at andre kan velge og velge vekk basert på reell informasjon. 

Jeg ønsker feks en bestemt variant av kink som ikke er mulig om man ikke har sterk gjensidig tillit som bygges opp over tid. For meg er det uinteressant om menn feks frister med penger, og det går bare ut over meg selv om jeg ikke finner det jeg søker. Det vil si, jeg har funnet det, for jeg søkte i et nisjemarked med andre som meg, og var heldig. Min kjære hadde nesten gitt opp å finne det vi begge så etter. Men så fant vi det i hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Spørsmålet er hvorfor du mener at noen preferanser er mer høyverdige enn andre.

Noe av det mest høyverdige man gjør, er å være åpen og ærlig. Det gir andre informasjon de trenger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på hvorfor noen fokuserer på preferanser personer har som ekskluderer deg, i stedet for preferanser som inkluderer deg. Det vil alltid være mange (ofte de fleste) som du ikke er i målgruppen for av ulike årsaker. Og man kan synes at det er urettferdig, overfladisk eller at det ikke gir mening, men det viktige spørsmålet er jo hva man faktisk har å bidra med i et forhold, og utfordringen er å finne en som ser etter en med de egenskapene og som også har egenskaper du ser etter og som passer dine preferanser. Preferanse nr. 1 for alle burde være en som liker deg, og ikke bare aksepterer deg i mangel på større utvalg. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Noe av det mest høyverdige man gjør, er å være åpen og ærlig. Det gir andre informasjon de trenger. 

Det er flott det, men jeg ser ikke noen relevanse for diskusjonen rundt hva som er høyverdige preferanser. Ønsk deg gjerne en mann med fyldig hårmanke på to meter, muskuløs kropp, interessant karriere med god lønn, gode sosiale antenner og godt humør. Jeg unner deg å finne det du ønsker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er flott det, men jeg ser ikke noen relevanse for diskusjonen rundt hva som er høyverdige preferanser. Ønsk deg gjerne en mann med fyldig hårmanke på to meter, muskuløs kropp, interessant karriere med god lønn, gode sosiale antenner og godt humør. Jeg unner deg å finne det du ønsker deg.

Det er to ting jeg bryr meg om: en som matcher min kink. Og en som verdsetter ærlighet. Det siste er nesten vanskeligere å finne enn det første. Men jeg fant begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

spørsmålet er om kvinner har rett til å ha penger som preferanse. Det er en del menn og kvinner som ønsker en konservativ familiedynamikk der kvinnen er hjemmeværende med ansvar for hjem og barn, mens far står for hele inntekten alene. Da er det avgjørende at han tjener godt nok til å forsørge familien på en inntekt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er tydeligvis en av de få (her inne iallfall) som selv tjener en million og bor med en frilanser/kunstner som tjener veldig-veldig lite (typ 200-300.000 i året). Men herregud som vi koser oss og elsker hverandre ❤️

Jeg spanderer selvfølgelig veldig mye, som ferieturer og han bor veldig billig med meg. Men vi har så lik humor og verdier at det tenker jeg er vår felles måte å utnytte livet på. Vi har det kjempegøy sammen og ler oss ihjel nesten hver dag med gasse felles hobbyer osv.

Anonymkode: 86ba7...f87

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ser etter en trad wife, så er jo det naturlig å se slik på det. Da er hun hjemme med ungene, og ordner hus, hjem og seg selv. Men da tilsier det at økonomien er på plass, og at dette er noe begge ønsker. Hvor mye penger det er snakk om, er opp til den enkelte.

Dette passer nok ikke for meg, men jeg vil nok være åpen for det hvis jeg møter noen som har såpass god økonomi at dette er en mulighet. 

Anonymkode: 5cc9e...5b6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (6 timer siden):

spørsmålet er om kvinner har rett til å ha penger som preferanse. 

Selvsagt har de det.

Jeg kritiserer utsagnet i denne posten som legger opp til at man skal skille mellom ulike preferanser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Spørsmålet er hvorfor preferanser som endel kvinner har skal opphøyes til noe bra, mens preferanser som endel menn har skal være noe dårlig.

I Norge og mesteparten av verden er partner sett på som ens nærmeste, den du er mest glad i og som skal støtte deg i gode og onde dager. Å ikke være glad i personen, bare innpakningen og alderen (!) og dermed ha et bruk og kast forhold til nærmeste pårørende vil selvsagt aldri gi inntrykk av positive/nøytrale personlighetstrekk. Du kan selvsagt leve som du vil, og forvente en aksept for det, men høyverdig?

Bastante krav til høyde er ikke høyverdig det heller, eller til en slank dame eller inntekt. Men man kan fint ha et livslangt/langvarig og godt forhold selv om man har noen initielle overfladiske krav.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...