Gå til innhold

Har damer rett til å ha penger som en standard?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem som helst kan sette "hva som helst" som standard... noe som selvsagt kan vanskeliggjøre ev forhold etc. Dess høyere/mer urimelig "standard" en krever, jo vanskeligere er det å "finne noen" som passer, det blir jo ens eget tap i så fall... 

Merkelig spørsmål.. 

Anonymkode: 10633...893

Ingen krav er urimelige, man kan jo bare velge å forbli singel. Det er ikke et tap så lenge man vil det selv.

Anonymkode: deb72...534

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere vet at dette er trolling, ikke sant? Det finnes egne forum for gutter som har trolling på Kvinneguiden som en egen hobby... De konkurrerer nærmest om mye de klarer å hisse opp kjerringene her.

Hadde man hatt moderatorer som gjorde jobben sin, hadde dette vært et mye hyggeligere forum.

Anonymkode: 228a4...d3a

Ja, det vet jeg. Det er ganske underholdende å se at de prøver 😂 Og hvem vet om anonym bruker er mann eller kvinne? 

Husker Hønehjørnet på Facebook også, hvordan menn/gutter elsket å lage falske kontoer for å trolle der inne. 

Anonymkode: 4f5ba...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Unge attraktive norske kvinner tjener penger selv, og er økonomisk oppegående, investerer i fond etc. 

Tror de færreste har som krav å bli forsørget, men de vil sikkert at en mann klarer å passe på egen økonomi, dvs ikke trekker dem ned i søla.

Særlig om de skal ha barn sammen eller bo sammen.

Anonymkode: cb411...1de

De som startet denne samtalen har alle sammen relativt lav inntekt, og må snylte for å opprettholde livsstilen.

Anonymkode: d23e4...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Uanonym bruker skrev (18 timer siden):

Hvordan tenker du det skal foregå at folk IKKE skal få lov til å ha de krava de har? Det er liksom ikke så mye å gjøre med, og det går jo bare utover dem selv om de har urealistiske krav.

Fordi det handler om samfunnsutviklingen. At vi har noen felles standpunkter i samfunnet, hvor vi er enige om noe, det er viktig for å være et land med noen felles referansepunkter. 

Jeg mener for eksempel at menn som skriver at damer er utrangerte når de er over 25 skal latterliggjøres. På samme måter mener jeg at damer som sier at en mann med inntekt på under 700K også skal latterliggjøres og få et stempel i panna. 

Det er ikke noe poeng å respektere eller godta synspunkter som er åndssvake. 

Anonymkode: 99b74...a74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fordi det handler om samfunnsutviklingen. At vi har noen felles standpunkter i samfunnet, hvor vi er enige om noe, det er viktig for å være et land med noen felles referansepunkter. 

Jeg mener for eksempel at menn som skriver at damer er utrangerte når de er over 25 skal latterliggjøres. På samme måter mener jeg at damer som sier at en mann med inntekt på under 700K også skal latterliggjøres og få et stempel i panna. 

Men hvem bestemmer hva som er lov og ikke ha som preferanser.. 

Utseende er jo for eksempel noe som nok står like sterkt som status. Skal vi latterliggjøre de som bare liker pene mennesker også, eller er det ok? Er det ok bare helt til utseende-preferansen går ungt?

Verden er et urettferdig sted, men er det en ting man ikke kan, så er det å tvinge folk til å ligge med folk de ikke vil ligge med liksom. Du kan latterliggjøre mine preferanser så mye du vil, det vil aldri gjøre at jeg velger en kjæreste jeg ikke vil ha for å blidgjøre deg. Det gjør jo bare at man ikke sier det så høyt.

Anonymkode: a77ec...6b3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Forskjellen er dog at det er mulig å få høy inntekt. Men intet menneske kan slutte å bli eldre.

Anonymkode: 87166...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hvem bestemmer hva som er lov og ikke ha som preferanser.. 

Utseende er jo for eksempel noe som nok står like sterkt som status. Skal vi latterliggjøre de som bare liker pene mennesker også, eller er det ok? Er det ok bare helt til utseende-preferansen går ungt?

Verden er et urettferdig sted, men er det en ting man ikke kan, så er det å tvinge folk til å ligge med folk de ikke vil ligge med liksom. Du kan latterliggjøre mine preferanser så mye du vil, det vil aldri gjøre at jeg velger en kjæreste jeg ikke vil ha for å blidgjøre deg. Det gjør jo bare at man ikke sier det så høyt.

Anonymkode: a77ec...6b3

Det handler jo ikke om personlige preferanser som henger sammen med virkeligheten. Det er jo greit. Det handler derimot om preferanser som ikke har rot i virkeligheten, er virkelighetsfjerne, som ikke har et snev av kontakt med virkeligheten. Preferanser som mer må anses som syke personers skriblerier. Vrangforestillinger. 

Jeg understreker at betydelsen av røde flagg i konteksten samliv & kjærlighetsrelasjoner er varselsignaler som signaliserer fare eller problemer i et forhold. Å være kvinne å mene at en gjennomsnittslønn er et farevarsel, eller en 53 år gammel mann som mener at en dame på 26 år er et rødt flagg fordi det betyr at hun er for gammel, ja da snakker vi i begge tilfeller om vrangforestillinger. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Forskjellen er dog at det er mulig å få høy inntekt. Men intet menneske kan slutte å bli eldre.

Det er et dårlig argument. Skal man vurdere folks rett til preferanser ut fra hvor enkelt det er for en vilkårlig person å tilfredsstille dem?

Hvis jeg liker positive personer, skal en negativ person fordømme meg fordi hun er deprimert pga noe som skjedde i barndommen?

Anonymkode: dd841...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er et dårlig argument. Skal man vurdere folks rett til preferanser ut fra hvor enkelt det er for en vilkårlig person å tilfredsstille dem?

Hvis jeg liker positive personer, skal en negativ person fordømme meg fordi hun er deprimert....

Anonymkode: dd841...070

Det er kun døde personer som kan tilfredsstille et krav om å aldri bli over 25 år...

Men det er klart, det mennene nok faktisk mener, er at de kun vil ha kortvarige forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Respekteres, nja, men selvsagt må man godta det. En som kun vil ha damer under 25 må enten bytte ofte, eller mer sannsynlig ikke få seg dame. Da er det hans valg, vi kan ikke si nei, dette godtar vi ikke, du pålegges herved å finne en dame på 45. Problemet er vel heller at disse mennene ikke selv godtar sin skjebne, men bruker kvinneguiden til å klage og trolle om at de ikke får seg en ung dame.

Når det gjelder damer som krever høy inntekt av mannen gjelder det samme. Hun må enten finne seg en sånn, eller forbli singel. Vi andre kan tenke vårt om hennes verdisyn, men vi kan ikke kreve at hun skal finne seg en mann med 500 000 i inntekt. Velger hun å forbli singel er det hennes valg, ikke vårt. Hun må bare ikke klage og syte over det.

Anonymkode: deb72...534

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinner har idag akkurat like store muligheter til å tjene like mye penger som menn.  Hvorfor skal da noen kvinner utnytte menn som tjener mye?   Hater slike kvinner som jobber lavtlønte yrker eller som ikke gidder å jobbe og som satser på å finne menn som kan jobbe for dem.  Hvem er det de tror de er?   Herregud. 

Anonymkode: 03dad...23f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men dette gjør jo normale, oppegående mennesker allerede. Hos de aller fleste vanlige folk, er det ikke akseptabelt å sitte og si slike ting i et sosialt lag. Da synes folk du er en mannstulling, eller en damebaby som ikke kan forsørge deg selv. Det er noe ytterst få som har slike tanker, men de er veldig aktive f.eks. på nett og i sosiale medier, og får dermed dette til å virke vanligere enn det er. I praksis i virkeligheten ønsker folk flest en partner som er jevnaldrende, jevnbyrdig og vil dele et normalt liv med denne. 

Anonymkode: 2949d...b1f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men dette gjør jo normale, oppegående mennesker allerede. Hos de aller fleste vanlige folk, er det ikke akseptabelt å sitte og si slike ting i et sosialt lag. Da synes folk du er en mannstulling, eller en damebaby som ikke kan forsørge deg selv. Det er noe ytterst få som har slike tanker, men de er veldig aktive f.eks. på nett og i sosiale medier, og får dermed dette til å virke vanligere enn det er. I praksis i virkeligheten ønsker folk flest en partner som er jevnaldrende, jevnbyrdig og vil dele et normalt liv med denne. 

Vi er ikke uenige, jeg bare stusser på at så mange mener at dette er meninger som man må få ha. Nei, det er ikke alle meninger som er greie å ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi er ikke uenige, jeg bare stusser på at så mange mener at dette er meninger som man må få ha. Nei, det er ikke alle meninger som er greie å ha. 

Jeg mener ikke det er greie meninger å ha, men jeg kan jo ikke nekte noen å ha tåpelige meninger heller. Men enig i at det er viktig at dette ikke blir normalisert ovenfor den yngre generasjonen. Men i praksis tror jeg ikke det heller. Som sagt er jo heldigvis folk flest normale og oppegående, og når det kommer til stykket ønsker de seg en normal partner for å ha et normalt liv. La oss si at en ungdom f.eks. leser på nett at kvinner er bortskjemte prinsesser. Ok, så kan han lese en del besnærende argumenter for det der. Men, i virkeligheten ser han jo både mor, bestemor, tante, mødre til kompiser osv som er vanlige mennesker. De går på jobb, ordner i hus og hage, stiller på dugnader, grepa damer som kommer i alle fasonger. Han har venninner fra skole og oppvekst som han kjenner og liker som personer, ikke bare som en seksualisert kropp. Og likeså for jenter da, at de ser hardtarbeidende, stødige menn rundt seg.  Virkeligheten veier heldigvis tyngre hos de aller aller fleste. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skal selvsagt få ha de kravene og preferansene de ønsker i en partner.

Som 40 åring har mye av preferansene mine endret seg fra da jeg var 20 liksom.

Men mine preferanser har aldri vært penger, status og materielle ting.

Jeg giftet meg med en dørvakt. Grunnen til at det ble slutt hadde ikke noe med økonomien å gjøre.

Fokuset mitt som alenemor var at om jeg skulle finne meg en ny partner så ville jeg ha en bestevenn, kjæreste og partner. En fortrolig som jeg kan dele alt med. Jeg er trygg i meg selv og er moden og erfaren. Jeg ville ha en lik partner. Ikke minst en med like grunnleggende verdier og syn på barneoppdragelse som meg.

Jeg tolererer ikke kontrollerende atferd eller sjalusi. Jeg vil ha åpenthet og god kommunikasjon. Ikke drama, silence treatment og smelling med dører. Jeg vil ha konstruktive diskusjoner og løsninger, ikke krangling og hysteri.

Om jeg ikke kunne få overnevnte så ville jeg heller være singel.

Jeg var heldig og fant han da. Men for meg er kjærlighet det viktigste.

For andre er ikke det så viktig. 

Anonymkode: 08bf9...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett til ja, men det er like patetisk som 50 år gamle menn som har som krav at dama er en 20år gammel tynn jomfru

Anonymkode: 823fa...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...