AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #41 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Om man kan kalle det et likestillt forhold har ikke noe med poenget mitt å gjøre. Likestillit eller ikke viser utallige forskninger at de lykkeligste menneskene på jorden er gifte menn og single kvinner, Anonymkode: d29f4...a9c Kan vise til noen kilder på disse «forskningene»? Anonymkode: dd841...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 21 timer siden #42 Del Skrevet 21 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Når man er singel har man jo selvsagt et økonomisk ansvar for seg selv. En dame som bor alene uten en mann viser seg gjennom forskning å værebetydeligere lykkeligere enn en kvinne i et forhold uten økonomiske goder. Forblir økonomien og utgiftene ca det samme etter å ha innviklet et forhold til en mann som før, synker kvinnens livskvalitet betydelig. Kvinner tar seg fortsatt av ca 70% av både barneoppdragelse og husarbeid. Samtidig som eventuelle svangerskap aldri burde være en periode en kvinne er tvunget til å jobbe. Fordi mannens økonomi ikke er god nok til å forsørge henne under svangerskapet. Som sakt gjør kvinner mesteparten av oppdragelsen og stellet med huset, men forventes allikevel å jobbe like hardt for penger som en mann i tillegg? Fra mannens side er det alltid varm mat å komme hjem til, et rent hus og de beste øyeblikkende når ungene er i sitt beste humør. Mens kvinnen nesten utelukkende tar seg av barnas emosjonelle behov og psykiske helse, fordi vi er det skjønnet som vet det er viktig å greit å snakke om følelser. og til slutt det mest kontroversielle av alt: menn kan ikke leve uten kvinner, mens kvinner mister ingen livskvalitet av å leve uten menn. Livskvaliteten øker i de fleste tilfeller, uten om tilfellene hvor mannen lar kvinnen være i sin feminine energi. og gjør en ting ut av å forsørge og beskytte henne, som men er bilogisk skapt for å gjøre. 50/50 forhold er en scam for kvinner og disse «vi er så glade i hverandre» argumentene er mye forveksling av nyforelske og hvordan et forhold i realiteten er i lengden. Anonymkode: d29f4...a9c Hvor kan jeg finne denne forskningen? Hadde vært intresangt å lese! Endret 21 timer siden av Pippi Lotta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #43 Del Skrevet 21 timer siden https://www.psychologytoday.com/intl/blog/5-types-of-people-who-can-ruin-your-life/202403/is-marriage-good-or-bad-for-women «As a culture, we could improve our national happiness levels by making sure people focus most on what is primary—marriage and intimate relationships—and not on what is important but secondary—their careers.” Brooks points out that a good career and a lousy marriage won’t make you happy, “but if you have a great marriage and a crappy career you will be happy.” He cites research from the University of Chicago that indicates that marriage is “the most important differentiator between happy and unhappy people. Married people are thirty points happier than the unmarried.”2 «marriage and family are strongly associated with happiness for both men and women. The GSS results showed that for women 18-55, married women were happier than unmarried women. While the majority were “pretty happy,” the difference for “very happy” women was dramatic: “40 percent of married women with children were very happy, compared to 25 percent of married childless women, 22 percent of unmarried childless women, and 17 percent of unmarried women with children.” Anonymkode: dd841...070 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #44 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hva mener du med at du ikke kjenner til denne problemstillingen? Står jo om dette stadig vekk i de fleste mediene. Hvorfor svarer du i tråden dersom du ikke kjenner til dette? Anonymkode: 99b74...a74 Jeg har aldri påstått jeg ikke har hørt om problemstillingen? Jeg sier jeg kjenner ingen som har et krav om å bli forsørget, og at jeg personlig ikke synes dette virker sympatisk . Jeg sier videre at alle har rett til å ha de krav de ønsker, uavhengig av hva jeg eller andre måtte mene om det. Anonymkode: 2949d...b1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild37 Skrevet 19 timer siden #45 Del Skrevet 19 timer siden Alle har rett til å ha de preferansene man vil, mann eller kvinne. Men å ha slike krav vil nok skremme bort mange menn med penger også, for det sier mye om en kvinne og hvordan syn hun har på kjærlighet. Det er vel et stort minus med å være rik, vanskelig å vite om det er genuin og ekte kjærlighet, eller om hun er interessert i pengene 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #46 Del Skrevet 19 timer siden Jeg tenker at hvis en dame har en klar og bestemt idé om at mannen bør og må finansiere en minimum av luksus for at hun skal være fornøyd så er hun stokk dum og er ikke en dame å satse på. Sålenge alt går hennes vei så er alt greit, men begynner en å kreve noe av henne så er det krise. Hvorfor vil menn ha sånne pokalfruer? Anonymkode: 5058f...2ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 18 timer siden #47 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan man både mene og si. Men om vi skal si til alle andre meninger at det har du rett til å mene, hvilket samfunn får vi da? Dersom slike meninger som at inntekt under 700K er rødt flagg brer om seg, så får vi et ufordragelig samfunn, og det er vi selv som har valgt det med å si at alle har rett til sine egne krav. Med en slik passiv holdning så ødelegges vi som samfunn. Anonymkode: 99b74...a74 Hvordan tenker du det skal foregå at folk IKKE skal få lov til å ha de krava de har? Det er liksom ikke så mye å gjøre med, og det går jo bare utover dem selv om de har urealistiske krav. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #48 Del Skrevet 18 timer siden Selvsagt har de det. Alle har rett til å ha akkurat de preferanser og krav de måtte ha. Samtidig er det jo åpenbart at de ikke har rett til å få det innfridd. Anonymkode: d23e4...ec2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #49 Del Skrevet 18 timer siden Helt uproblematisk at kvinner har krav så lenge de også er villig til å akseptere at menn har krav/ønsker. Men det klarer dere jo ikke. Klikker jo i vinkel hver gang menn foretrekker yngre mer attraktive kvinner. Anonymkode: 86fb5...8be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 18 timer siden #50 Del Skrevet 18 timer siden Alle har "rett til" å ha akkurat de kravene de vil til partneren sin. En dame som så lite selvstendig at hun er avhengig av meg for å oppnå økonomisk frihet er imidlertid uaktuell som partner for min del. Jeg vil ha en partner jeg kan være et team med, ikke som jeg kan være en sparegris for. Hva skal jeg med en partner som ikke ser noen andre fordeler i parforholdet enn bankkontoen min? Heldigvis tror jeg dette kravet er veldig teoretisk, i alle fall i vestlige land. Jeg har tilgode å møte en kvinne som tenker sånn. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 17 timer siden #51 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Når man er singel har man jo selvsagt et økonomisk ansvar for seg selv. En dame som bor alene uten en mann viser seg gjennom forskning å værebetydeligere lykkeligere enn en kvinne i et forhold uten økonomiske goder. Forblir økonomien og utgiftene ca det samme etter å ha innviklet et forhold til en mann som før, synker kvinnens livskvalitet betydelig. Kvinner tar seg fortsatt av ca 70% av både barneoppdragelse og husarbeid. Samtidig som eventuelle svangerskap aldri burde være en periode en kvinne er tvunget til å jobbe. Fordi mannens økonomi ikke er god nok til å forsørge henne under svangerskapet. Som sakt gjør kvinner mesteparten av oppdragelsen og stellet med huset, men forventes allikevel å jobbe like hardt for penger som en mann i tillegg? Fra mannens side er det alltid varm mat å komme hjem til, et rent hus og de beste øyeblikkende når ungene er i sitt beste humør. Mens kvinnen nesten utelukkende tar seg av barnas emosjonelle behov og psykiske helse, fordi vi er det skjønnet som vet det er viktig å greit å snakke om følelser. og til slutt det mest kontroversielle av alt: menn kan ikke leve uten kvinner, mens kvinner mister ingen livskvalitet av å leve uten menn. Livskvaliteten øker i de fleste tilfeller, uten om tilfellene hvor mannen lar kvinnen være i sin feminine energi. og gjør en ting ut av å forsørge og beskytte henne, som men er bilogisk skapt for å gjøre. 50/50 forhold er en scam for kvinner og disse «vi er så glade i hverandre» argumentene er mye forveksling av nyforelske og hvordan et forhold i realiteten er i lengden. Anonymkode: d29f4...a9c Her var det mye rart! Vi har nok totalt forskjellige opplevelser med menn! Det JEG får livsglede av er at jeg blir glad når jeg ser han, at han holder rundt meg, kysser meg i nakken når jeg driver med noe, ler sammen med meg o.l. At han betaler på restaurant o.l er ikke en gang på lista mi. Jeg forventer, og opplever, at han gjør minst like mye som meg i huset. Det gjorde eksen min også. Eksen startet å tjene veldig bra rett før jeg gikk fra han, men han glemte å være glad i meg på veien, og det orket jeg ikke å leve med. Nåværende samboer tjener ca halvparten av eksen, men jeg blir glad bare av å se på han. De som er opptatte av å være som et barn og bli forsørget, de kan umulig ha hatt et sunt og godt forhold, eller kanskje aldri ha vært forelsket. De fleste kvinner tenker heldigvis ikke sånn. Men derimot tror jeg mange kvinner går fordi noen menn lar dama gjøre alt hjemme. 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #52 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Helt uproblematisk at kvinner har krav så lenge de også er villig til å akseptere at menn har krav/ønsker. Men det klarer dere jo ikke. Klikker jo i vinkel hver gang menn foretrekker yngre mer attraktive kvinner. Anonymkode: 86fb5...8be Unge attraktive norske kvinner tjener penger selv, og er økonomisk oppegående, investerer i fond etc. Tror de færreste har som krav å bli forsørget, men de vil sikkert at en mann klarer å passe på egen økonomi, dvs ikke trekker dem ned i søla. Særlig om de skal ha barn sammen eller bo sammen. Anonymkode: cb411...1de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 17 timer siden #53 Del Skrevet 17 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva tenker dere om damer som mener at hvis en mann ikke har god nok økonomi til å frigjøre deg fra alt av økonomiske beskymringer = dealbreaker? Hvilke fordeler er det egentlig som skaper god livskvalitet/lykke hos en kvinne i et forhold med en mann? Der penger ikke er involvert? Jeg er genuint nyskjerrig hva folk tenker når de sier det er et urettferdig eller overfladisk krav å ha til en mann? Fordelene for en mann i et forhold er soleklare og mange, men jeg har aldri hørt noen reflekterte gode argument for at en kvinne har det bedre sammen med en mann enn uten? Anonymkode: d29f4...a9c De har like mye rett til det som menn har til å ha penger som en standard. Endret 17 timer siden av Rosa Gnom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #54 Del Skrevet 17 timer siden Tar en sammenligning her. Alle har rett til å stille de kravene de selv vil. Selv om det er et så idiotiske krav som at de skal ha en mann som barberer bort øyebrynene sine. De har likevel rett til å stille det kravet. Om de finner en slik mann? Tviler. Om det er smart å stille et slikt krav, eller om de blir lykkelige av å bli sammen med en mann uten øyebryn er en annen sak. Anonymkode: 2d8b9...34b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #55 Del Skrevet 17 timer siden Dere vet at dette er trolling, ikke sant? Det finnes egne forum for gutter som har trolling på Kvinneguiden som en egen hobby... De konkurrerer nærmest om mye de klarer å hisse opp kjerringene her. Hadde man hatt moderatorer som gjorde jobben sin, hadde dette vært et mye hyggeligere forum. Anonymkode: 228a4...d3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17 timer siden #56 Del Skrevet 17 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere vet at dette er trolling, ikke sant? Det finnes egne forum for gutter som har trolling på Kvinneguiden som en egen hobby... De konkurrerer nærmest om mye de klarer å hisse opp kjerringene her. Hadde man hatt moderatorer som gjorde jobben sin, hadde dette vært et mye hyggeligere forum. Anonymkode: 228a4...d3a Ble vi hissige? Synes det er en interessant diskusjon uansett. Må vedkjenne at jeg håper min datter er mer kynisk angående dette med økonomiske ressurser enn det jeg var. Å gifte seg med en mann som var pengedum og ikke tjente noe særlig heller var tøffere i mange år enn jeg ønsker for henne, selv om det endte bra. Ja jeg håper generelt at hun tenker og vurderer bedre enn meg, for neste generasjon menn virker betydelig mer kyniske enn da jeg var ung, og fokuset på å finne den rette, kjærlighet, virker å ha tapt for diverse ting som liksom skal være morsommere og gi mer status. (Tviler sterkt, men ikke meg som setter standarden.) Så ja, jeg håper hun setter visse minstekrav til menn. Det kan spare henne for mye tull og tøft. Endret 13 timer siden av Trolltunge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #57 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Alle har rett til å ha akkurat de kravene de selv vil ha. Anonymkode: 677ce...686 Nettopp. Hvis jeg kun vil ha rødhårede menn, 1,82 høye og med størrelse 39 i sko, så kan ikke en mørkhåret mann på 1,90 med 47 i sko forlange at jeg skal endre mine krav. Anonymkode: deb72...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #58 Del Skrevet 16 timer siden Jeg er veldig glad kvinner har denne preferansen. Det gjør at jeg har sjangs på vakre damer. Anonymkode: eb78a...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #59 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er veldig glad kvinner har denne preferansen. Det gjør at jeg har sjangs på vakre damer. Anonymkode: eb78a...8f8 Hvordan vet du at de med den preferansen er vakre? Anonymkode: 87166...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #60 Del Skrevet 15 timer siden Hvem som helst kan sette "hva som helst" som standard... noe som selvsagt kan vanskeliggjøre ev forhold etc. Dess høyere/mer urimelig "standard" en krever, jo vanskeligere er det å "finne noen" som passer, det blir jo ens eget tap i så fall... Merkelig spørsmål.. Anonymkode: 10633...893 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå