AnonymBruker Skrevet i går, 19:06 #1 Del Skrevet i går, 19:06 Hva tenker dere om damer som mener at hvis en mann ikke har god nok økonomi til å frigjøre deg fra alt av økonomiske beskymringer = dealbreaker? Hvilke fordeler er det egentlig som skaper god livskvalitet/lykke hos en kvinne i et forhold med en mann? Der penger ikke er involvert? Jeg er genuint nyskjerrig hva folk tenker når de sier det er et urettferdig eller overfladisk krav å ha til en mann? Fordelene for en mann i et forhold er soleklare og mange, men jeg har aldri hørt noen reflekterte gode argument for at en kvinne har det bedre sammen med en mann enn uten? Anonymkode: d29f4...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:17 #2 Del Skrevet i går, 19:17 Hva mener du med rett til? Jeg kjenner ingen damer som har dette kravet, og synes personlig det høres ekstremt usympatisk og bortskjemt ut. Ikke en person jeg hadde ønsket å omgås. Jeg kan da likevel ikke i praksis nekte noen å ønske seg den partneren de ønsker seg? Uansett om det er oppnåelig eller ikke. Anonymkode: 2949d...b1f 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:23 #3 Del Skrevet i går, 19:23 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du med rett til? Jeg kjenner ingen damer som har dette kravet, og synes personlig det høres ekstremt usympatisk og bortskjemt ut. Ikke en person jeg hadde ønsket å omgås. Jeg kan da likevel ikke i praksis nekte noen å ønske seg den partneren de ønsker seg? Uansett om det er oppnåelig eller ikke. Anonymkode: 2949d...b1f Da er jo spørsmålet mitt som følger: hvorfor er det usympatisk og bortkjemt ut å ha dette kravet? Er mye sterke meninger som mangler refleksjon på hvorfor du mener dette? Anonymkode: d29f4...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:23 #4 Del Skrevet i går, 19:23 De har selvfølgelig all rett til det, men det sier mye om deres karakter. Har greit med penger jeg, men ville aldri i verden vært med noen som har slikt som krav Anonymkode: 823fa...4a0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:28 #5 Del Skrevet i går, 19:28 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er jo spørsmålet mitt som følger: hvorfor er det usympatisk og bortkjemt ut å ha dette kravet? Er mye sterke meninger som mangler refleksjon på hvorfor du mener dette? Anonymkode: d29f4...a9c Jeg mener generelt det er bortskjemt å forvente at noen andre skal ta økonomisk ansvar for deg når du er voksen, uansett hvilket kjønn du har. I mine øyne er du ikke en ansvarlig voksen da, mer et forvokst barn. Spør du om hvorfor en kvinne skulle ønske et forhold uten å bli forsørget? Selvfølgelig fordi man er glad i partneren sin, og ønsker å være sammen med han. Anonymkode: 2949d...b1f 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:35 #6 Del Skrevet i går, 19:35 Fordi det alltid er bedre å være rik en fattig. Kunne ikke falt meg inn å ha en kjip mann som ikke står for mesteparten av innkjøpene og skjemmer meg bort. Det er så befriende å ha en mann som alltid spanderer på fine resturanter der jeg kan velge det JEG vil ha til middag. Anonymkode: 480da...ca3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:40 #7 Del Skrevet i går, 19:40 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva tenker dere om damer som mener at hvis en mann ikke har god nok økonomi til å frigjøre deg fra alt av økonomiske beskymringer = dealbreaker? Hvilke fordeler er det egentlig som skaper god livskvalitet/lykke hos en kvinne i et forhold med en mann? Der penger ikke er involvert? Jeg er genuint nyskjerrig hva folk tenker når de sier det er et urettferdig eller overfladisk krav å ha til en mann? Fordelene for en mann i et forhold er soleklare og mange, men jeg har aldri hørt noen reflekterte gode argument for at en kvinne har det bedre sammen med en mann enn uten? Anonymkode: d29f4...a9c Hva er disse soleklare fordelene for en mann å være med en dame? Og hvorfor kommer du ikke på noen argumenter for at det er fordeler for damer å være sammen med menn (åpenbart med unntak av så og så mye penger). Tenker du først og fremst bør tenke litt på det. Anonymkode: c66c0...d60 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:41 #8 Del Skrevet i går, 19:41 Alle har rett til å ha akkurat de kravene de selv vil ha. Jeg synes det er latterlig når menn har krav om vekt/størrelse. Mange menn synes nok det er teit at jeg har høye krav til at de skal være aktive. Men om man har høye krav så kan man ikke forvente møte mange med samme verdier. Anonymkode: 677ce...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:42 #9 Del Skrevet i går, 19:42 Syntes i utgangspunktet ingen krav er «feil». Det er jo helt individuelt hva man ønsker fra en partner. Selv har jeg aldri vært med noen som har «god økonomi» som noe krav. Men det betyr jo ikke at de ikke finnes. Jeg har selv krav til hva jeg vil ha fra en partner. Om noen syntes de kravene er urimelige osv, bryr meg midt i ræva. Anonymkode: 7ff6d...281 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:46 #10 Del Skrevet i går, 19:46 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fordi det alltid er bedre å være rik en fattig. Kunne ikke falt meg inn å ha en kjip mann som ikke står for mesteparten av innkjøpene og skjemmer meg bort. Det er så befriende å ha en mann som alltid spanderer på fine resturanter der jeg kan velge det JEG vil ha til middag. Anonymkode: 480da...ca3 Hva bruker du pengene du tjener på, da? Anonymkode: e3a82...42f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet i går, 19:47 #11 Del Skrevet i går, 19:47 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hva tenker dere om damer som mener at hvis en mann ikke har god nok økonomi til å frigjøre deg fra alt av økonomiske beskymringer = dealbreaker? Anonymkode: d29f4...a9c Tenker at de forhåpentligvis finner seg en av de mennene som vil jobbe seg ihjel og ha hjemmeværende kone. Altså en sånn mann som jeg unngår. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:48 #12 Del Skrevet i går, 19:48 Alle har jo selvfølgelig rett til å ha de preferansene og standardene de har, men da må de også respektere at jo høyere standard, jo mindre sjanse for å få det man er ute etter. Anonymkode: 8e9a7...ff6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:53 #13 Del Skrevet i går, 19:53 Vel man forventer vel at de kan betale regningene sine og kanskje ha en buffer. Hadde jeg vært mann så ville jeg nok hatt det som et minimum iallfall. Viktig å ha økonomien i orden. Anonymkode: bca72...98a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:53 #14 Del Skrevet i går, 19:53 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fordi det alltid er bedre å være rik en fattig. Kunne ikke falt meg inn å ha en kjip mann som ikke står for mesteparten av innkjøpene og skjemmer meg bort. Det er så befriende å ha en mann som alltid spanderer på fine resturanter der jeg kan velge det JEG vil ha til middag. Anonymkode: 480da...ca3 Klarer du ikke ta vare på deg selv? Du høres ut som et vandrende rødt flagg Anonymkode: 823fa...4a0 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet i går, 19:59 #15 Del Skrevet i går, 19:59 (endret) Å ha gode relasjoner er bestandig en fordel over å ha dårlige eller ingen nære relasjoner, fordi vi mennesker er flokkdyr som trenger andre og samspill med andre. Veldig få mennesker som ikke trenger det, og dem setter vi ofte diagnoser på, uansett om de er skapt slik eller blitt slik av skade. Så selvfølgelig er det mange fordeler for kvinner å ha et GODT forhold til en mann. Et godt forhold er godt på mange måter, praktisk, emosjonelt, mentalt og fysisk. Et dårlige forhold er det ikke, så det er det få som takler å leve i. Personlig er jeg for stolt til at jeg taklet forhold med menn som var veldig overlegen meg økonomisk. Jeg rygget for slikt. Mye ubevisst, ved at jeg bare rygget unna menn som markedsførte seg med god økonomi, uten at jeg da ofte tenkte over at det var hva jeg rygget for, men også såpass bevisst at jeg altså er klar over dette, og over at jeg ønsket mann jeg kunne bygge livet sammen med. Jeg er klar over at noen kvinner søker økonomisk trygghet i en mann, og tenker at da har de vel opplevd såpass økonomisk utrygghet at dette er blitt en vesentlig faktor for dem, eller de er i et golddigger- miljø, hvor slikt betyr noe på grunn av omgangskrets de har. At jeg alltid har stolt på at jeg selv ville klare meg ok økonomisk, selv gjennom årene hvor jeg hadde lite (mens jeg bygget fremtiden) medfører nok at det ikke var vesentlig faktor for meg. Eller omvendt egentlig. Jeg ville ikke ha mann som hadde økonomisk overtak på meg, men ville ha et mer jevnbyrdig forhold, og bygge fremtiden sammen. Jeg tror kvinner og menn har mye samme motivasjon for å være i forhold, og mye de samme fordeler også, så lenge forholdet er godt. Og ingen ønsker et dårlig forhold. Jeg har registrert at menn akseptere dårlige forhold dels bedre enn kvinner, og det tror jeg personlig kommer av at kvinner oftere har det dårligere i et dårlig forhold enn det menn har det. Ingen regel uten unntak, men ja, kvinner er oftere mer engstelig, mer frustrert, mer redd og mer utsatt i et dårlig forhold enn det menn er, selv om menn nok heller ikke er lykkelige i et dårlig forhold. Har man et godt forhold er man to om alt man ellers må være alene om, og det er jo fint på alle måter, fra å dele gleder til ansvar og sorger. Endret i går, 20:01 av Trolltunge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:00 #16 Del Skrevet i går, 20:00 Hæ? Anonymkode: cb411...1de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet i går, 20:01 #17 Del Skrevet i går, 20:01 Alle har rett til å ha akkurat de kravene de vil til en partner. Men har de veldig høye krav, blir jo utvalget tilsvarende mindre. Og å ha veldig overfladiske krav (som mye penger eller et spesifikt utseende) gjør jo at man tiltrekker seg en type mennesker som kanskje mangler andre kvaliteter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:02 #18 Del Skrevet i går, 20:02 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg mener generelt det er bortskjemt å forvente at noen andre skal ta økonomisk ansvar for deg når du er voksen, uansett hvilket kjønn du har. I mine øyne er du ikke en ansvarlig voksen da, mer et forvokst barn. Spør du om hvorfor en kvinne skulle ønske et forhold uten å bli forsørget? Selvfølgelig fordi man er glad i partneren sin, og ønsker å være sammen med han. Anonymkode: 2949d...b1f Når man er singel har man jo selvsagt et økonomisk ansvar for seg selv. En dame som bor alene uten en mann viser seg gjennom forskning å værebetydeligere lykkeligere enn en kvinne i et forhold uten økonomiske goder. Forblir økonomien og utgiftene ca det samme etter å ha innviklet et forhold til en mann som før, synker kvinnens livskvalitet betydelig. Kvinner tar seg fortsatt av ca 70% av både barneoppdragelse og husarbeid. Samtidig som eventuelle svangerskap aldri burde være en periode en kvinne er tvunget til å jobbe. Fordi mannens økonomi ikke er god nok til å forsørge henne under svangerskapet. Som sakt gjør kvinner mesteparten av oppdragelsen og stellet med huset, men forventes allikevel å jobbe like hardt for penger som en mann i tillegg? Fra mannens side er det alltid varm mat å komme hjem til, et rent hus og de beste øyeblikkende når ungene er i sitt beste humør. Mens kvinnen nesten utelukkende tar seg av barnas emosjonelle behov og psykiske helse, fordi vi er det skjønnet som vet det er viktig å greit å snakke om følelser. og til slutt det mest kontroversielle av alt: menn kan ikke leve uten kvinner, mens kvinner mister ingen livskvalitet av å leve uten menn. Livskvaliteten øker i de fleste tilfeller, uten om tilfellene hvor mannen lar kvinnen være i sin feminine energi. og gjør en ting ut av å forsørge og beskytte henne, som men er bilogisk skapt for å gjøre. 50/50 forhold er en scam for kvinner og disse «vi er så glade i hverandre» argumentene er mye forveksling av nyforelske og hvordan et forhold i realiteten er i lengden. Anonymkode: d29f4...a9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:03 #19 Del Skrevet i går, 20:03 Hvis nei, hvordan ser du for deg at denne retten skal begrenses? Det blir jeg veldig nysgjerrig på Anonymkode: 2d3a9...c95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:06 #20 Del Skrevet i går, 20:06 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Klarer du ikke ta vare på deg selv? Du høres ut som et vandrende rødt flagg For et snart svar du kom med, fin hersketeknikk. Jeg bruker mine penger på felles kostnader, barna og meg selv selvsagt, klær osv. Anonymkode: 480da...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå