AnonymBruker Skrevet i går, 20:27 #41 Del Skrevet i går, 20:27 Har reist en del med medisiner i håndbagasje, også A- og B-preparater. Har medisinene i en zip-lock pose sammen med dokumentasjon på resepter (f.eks. Schengen-attest). Lar posen ligge i veska. Schiphol er den eneste flyplassen jeg sier ifra på, for de er så sykt strenge. Andre steder sier jeg ingenting. 7 av 10 ganger har de ikke gjort eller sagt noe som helst. En sjelden gang har de tatt posen ut av veska og sett på den (skjult for tilskuere), men ikke åpnet den eller sett særlig nøye. Resten har jeg bare blitt spurt om jeg har medisiner i veska, og så har det ikke vært noe mer etter at jeg har bekreftet det. Anonymkode: 36f47...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet i går, 20:29 #42 Del Skrevet i går, 20:29 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Da har du vært utrolig heldig. I utlandet kommer politi med våpen i beltet og sjekker temmelig nøye hva som er inni pakkene med medisiner/sprøyter m.m. Anonymkode: d4b8e...832 Det er du som har vært utrolig uheldig. Jeg reiser mye og har med mye medisiner/sprøyter, vi snakker en bærepose når turene er 4 uker. Selv i Thailand, som er ekstremt strenge ift narkotiske stoffer, har de ikke lettet et øyebryn en eneste gang når jeg har sendt medisiner, også med trekantsymbol på, og sprøyter gjennom sikkerhetskontrollen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:28 #43 Del Skrevet i går, 22:28 Er det noen som vet hva man gjør med kun sprøytespisser? Jeg kostholdsregulerer diabetes 2, altså jeg tar ingen medisiner, men måler blodsukker med jevne mellomrom. Nålene til måleapparatet er bittesmå, dog. De vil jo ikke bli ødelagt av å bli sendt i innsjekket bagasje. Innsjekket eller i håndbagasje? Anonymkode: 2f817...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidi40 Skrevet 13 timer siden #44 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det noen som vet hva man gjør med kun sprøytespisser? Jeg kostholdsregulerer diabetes 2, altså jeg tar ingen medisiner, men måler blodsukker med jevne mellomrom. Nålene til måleapparatet er bittesmå, dog. De vil jo ikke bli ødelagt av å bli sendt i innsjekket bagasje. Innsjekket eller i håndbagasje? Anonymkode: 2f817...fdd Disse kan du fint ha i håndbagasje. Vh sikkerhetskontrollør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 33 minutter siden #45 Del Skrevet 33 minutter siden Voldsomt til folk overdramatiserte her, dette kommer til å gå kjempebra TS. Har reist med insulinpenner (som av utseende er ganske lik Wegovy) i over 20 år, både i Europa, Asia, Nord- og Sør-Amerika, og har aldri hatt noe problem i sikkerhetskontroller. Hvis jeg skal på en kort tur med ikke altfor mange sprøyter (type 4 pleier jeg å ha med meg), lar jeg de ofte bare ligge i en pose i veska/sekken. Det har gått helt fint, hvis jeg blir stoppet i feks tilfeldig kontroll så tar de rolig ut posen med medisiner kikker diskre på den for så å legge den tilbake, i likhet med alt det andre i bagasjen. Opplever at feks toalettmappe blir mye nøyere sjekket. Var nylig på en lang ferie og hadde med meg typ 15 penner med tilsvarende mengde sprøytespisser, ta pleier jeg å legge dette i en pose som jeg tar ut av sekken i sikkerhetskontrollen, har også vært helt uproblematisk og de tar bare et kjapt blikk på posen. Tar de mest ut for at den mengden væske og spisser kan se litt bekymringsverdig ut på røntgenbildene, og ønsker helst å unngå at de må grave gjennom hele håndbagasjen. Har også en legeerklæring på engelsk, dog aldri blitt spurt om denne eller blitt stilt spørsmål om medisinene og utstyret. Vil tror at Wegovy, i likhet med insulin, er en ganske vanlig og kjent medisin. Penner ser jo også mye mindre «skumle» ut enn sprøyter. Anonymkode: ef414...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå