Gå til innhold

Spiste stekt kylling som var rå inni

Elsya

Anbefalte innlegg

Fikk servert stekt kylling til middag og la merke til etter noen biter at den ikke var gjennomstekt.. prøvde å ta vekk det som ikke så stekt ut, men nå har jeg noia for jeg må ha fått i meg flere biter av rå /lite stekt kylling. Er veldig tidlig på vei i tillegg bare i uke 7. Er det rå kylling som er mest risky med tanken på listeria? eller går bakterien bort når den stekes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Elsya skrev (15 minutter siden):

Fikk servert stekt kylling til middag og la merke til etter noen biter at den ikke var gjennomstekt.. prøvde å ta vekk det som ikke så stekt ut, men nå har jeg noia for jeg må ha fått i meg flere biter av rå /lite stekt kylling. Er veldig tidlig på vei i tillegg bare i uke 7. Er det rå kylling som er mest risky med tanken på listeria? eller går bakterien bort når den stekes?

Samme gjorde jeg. Veldig stressende. Men det gikk helt fint. 

Anonymkode: 6dbca...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble matforgiftet av kylling når jeg var rundt 12/13 uker på vei. Viste ikke om det før etterpå, husker panikken når jeg våkner på natt med en sinnsyk kvalme og magesmerter. Og var sikker på at jeg gikk igjennom en abort. Dagen etter tikk jeg høre flere hadde vært syk den natta som hadde spist det samme, og skjønte hva det var. Babyen ble født til termin, frisk og fin og er helt frisk nå. Så det gikk iallefall fint. Men aldri feil å sjekke med lege eventuelt.

Anonymkode: 8a4e9...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går nok helt fint. Sjansen for listeria er veldig liten. Den bakterien dør ved 80 grader, så mest sannsynlig har varmebehandlingen drept den selv om kjøttet var litt rått i midten.

Den største faren her er vel matforgiftning, og det er ikke farlig å få i graviditet. Kjipt ja, men det går fint. Jeg har vært uheldig og opplevd det to ganger i denne graviditeten 🙄

Anonymkode: 36154...914

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...