AnonymBruker Skrevet i går, 18:29 #1 Del Skrevet i går, 18:29 Har mange ganger grublet på hvorfor jeg var så treg til å våkne ordentlig opp etter en operasjon jeg hadde for mange år siden. Fikk aldri svar på det, så derfor spør jeg her i tilfelle noen bare skjønner seg på det 😛 Jeg var 36 år og hadde en slankeoperasjon, ikke bypass, men sleeve der de faktisk drar ut det de fjerner av magesekk ut av kroppen. Operasjonen tok vel en times tid, og alle på gruppa mi fikk på forhånd info om at vi var nødt til å raskt opp å gå etter operasjonen, mulig for å unngå blodpropp, litt usikker. Jeg var den siste den dagen som skulle opereres, og var kjempespent. Søsteren min var i byen for å besøke meg på ettermiddagen når jeg hadde våknet opp. Men så våknet jeg ikke opp jeg da når jeg skulle. Altså de fikk liv i meg ja, så ikke sånn, og jeg husker at noen pratet til meg sånn i en slags "drømmeverdentilstand". Søsteren min ble sendt hjem uten å få kontakt med meg. Jeg våknet ikke skikkelig før utpå morgenen etter, i fem halv sekstiden. På intensiven. De hadde altså flyttet meg fra oppvåkningen til intensiven ila kvelden med konstant tilsyn. Sykepleieren smilte fornøyd og glad til meg og sa "der våknet du ja, så fint". Og så hastet det med å få meg opp av senga da, fordi det var såå viktig å få blodsirkulasjon. Jeg husker jeg måtte tisse og hun dro meg med på do selv om jeg hadde sinnsyke smerter og luft og var noe svimmel ennå. Men hun ga seg ikke. Ila morgenen trillet de meg til de andre som var blitt operert før meg. De var i sine vanlige klær og fortalte de var oppe og gikk rett etter sine operasjoner. Det gikk så bra med de, og de var igang med å drikke. Men, så til det jeg lurer på. Hvorfor klarte ikke jeg å våkne som jeg skulle? Hva tror dere skjedde? Var det farlig, kunne jeg dødd? Ble forøvrig sendt hjem dagen etterpå, og kom meg saktere enn de andre. Klarte ikke å gå lengre enn til postkassen den første måneden, så moren min kom og hjalp meg med 4 åringen. Etter den første måneden løsnet ting, klarte å spise det jeg skulle, fikk orden på forstoppelsen og klarte å gå. Gikk tur, og turene ble stadig lettere og tilslutt hadde jeg så mye energi at gåingen ble jogging. Gikk ned 40 kilo resten av året. Var med på kk-mila i Oslo og besteg et fjell på over 1000 moh. Så jeg tok igjen til slutt, men har grublet mye på om det faktisk holdt på å gå galt under narkosen. Hva tror dere, noen som skjønner seg på bruk av narkose? Anonymkode: 04df6...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:33 #2 Del Skrevet i går, 19:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har mange ganger grublet på hvorfor jeg var så treg til å våkne ordentlig opp etter en operasjon jeg hadde for mange år siden. Fikk aldri svar på det, så derfor spør jeg her i tilfelle noen bare skjønner seg på det 😛 Jeg var 36 år og hadde en slankeoperasjon, ikke bypass, men sleeve der de faktisk drar ut det de fjerner av magesekk ut av kroppen. Operasjonen tok vel en times tid, og alle på gruppa mi fikk på forhånd info om at vi var nødt til å raskt opp å gå etter operasjonen, mulig for å unngå blodpropp, litt usikker. Jeg var den siste den dagen som skulle opereres, og var kjempespent. Søsteren min var i byen for å besøke meg på ettermiddagen når jeg hadde våknet opp. Men så våknet jeg ikke opp jeg da når jeg skulle. Altså de fikk liv i meg ja, så ikke sånn, og jeg husker at noen pratet til meg sånn i en slags "drømmeverdentilstand". Søsteren min ble sendt hjem uten å få kontakt med meg. Jeg våknet ikke skikkelig før utpå morgenen etter, i fem halv sekstiden. På intensiven. De hadde altså flyttet meg fra oppvåkningen til intensiven ila kvelden med konstant tilsyn. Sykepleieren smilte fornøyd og glad til meg og sa "der våknet du ja, så fint". Og så hastet det med å få meg opp av senga da, fordi det var såå viktig å få blodsirkulasjon. Jeg husker jeg måtte tisse og hun dro meg med på do selv om jeg hadde sinnsyke smerter og luft og var noe svimmel ennå. Men hun ga seg ikke. Ila morgenen trillet de meg til de andre som var blitt operert før meg. De var i sine vanlige klær og fortalte de var oppe og gikk rett etter sine operasjoner. Det gikk så bra med de, og de var igang med å drikke. Men, så til det jeg lurer på. Hvorfor klarte ikke jeg å våkne som jeg skulle? Hva tror dere skjedde? Var det farlig, kunne jeg dødd? Ble forøvrig sendt hjem dagen etterpå, og kom meg saktere enn de andre. Klarte ikke å gå lengre enn til postkassen den første måneden, så moren min kom og hjalp meg med 4 åringen. Etter den første måneden løsnet ting, klarte å spise det jeg skulle, fikk orden på forstoppelsen og klarte å gå. Gikk tur, og turene ble stadig lettere og tilslutt hadde jeg så mye energi at gåingen ble jogging. Gikk ned 40 kilo resten av året. Var med på kk-mila i Oslo og besteg et fjell på over 1000 moh. Så jeg tok igjen til slutt, men har grublet mye på om det faktisk holdt på å gå galt under narkosen. Hva tror dere, noen som skjønner seg på bruk av narkose? Anonymkode: 04df6...e83 Nei du kunne ikke dødd. Du pustet helt av deg selv hele tiden. Noen forbrenner narkose midler tregere enn andre. Naturlige variasjoner. Anonymkode: 3cc33...117 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:51 #3 Del Skrevet i går, 20:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei du kunne ikke dødd. Du pustet helt av deg selv hele tiden. Noen forbrenner narkose midler tregere enn andre. Naturlige variasjoner. Anonymkode: 3cc33...117 Okei, ikke verre nei men så bra da 😃 Anonymkode: 04df6...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 20:55 #4 Del Skrevet i går, 20:55 Folk reagerer ulikt. Din kropp brukte lengre tid på å komme seg etterpå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:01 #5 Del Skrevet i går, 21:01 Mest sannsynlig fordi du var sykelig overvektig. Anonymkode: 8b422...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:14 #6 Del Skrevet i går, 21:14 Det samme skjedde med mitt familiemedlem. Hun brukte også lang tid på å "forbrenne narkosen". Lå i et halvt døgn etterpå og hadde veldig livaktige drømmer. Du kan ta kontakt med sykehuset og be om å få forklart hva som skjedde. Anonymkode: 84aa2...358 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Folk reagerer veldig ulikt på narkose. Jeg lå i narkose/kunstig koma i over 12 timer, og våknet ganske raskt etter at de seponerte legemidlene. Var kanskje halvveis våken, av og på, i rundt en time etterpå, men det var nok også påvirket av den fysiske formen utenom narkosen. Hvis du har tilgang til journalen din på helsenorge kan det være du kan lese om de har skrevet noe der. Anonymkode: 07ca7...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå