Gå til innhold

4 uker på vei og mye smerter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 
Jeg er 4 uker på vei, fant ut om gravditeten i uke 3. Allerede flere dager før positiv test hadde jeg sterke menssmerter, slik at jeg var overbevist om at mensen var på veg. Store kramper og murringer som var direkte vonde. Dette har fortsatt, i tillegg har jeg også en del ligamentsmerter. Utrolig vondt i lyske og bak/på siden av hoftene.   
Kramper og murringer også i korsrygg og nedover lår, gjerne takvise. Ikke noe blod.

Ønsker å finne ut om dette er normalt; synes det er utrolig tidlig. Hører jo om de som ikke merker noe før mange uker. Så jeg lurer på om flere har hatt det slik?

Anonymkode: cb8a6...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er helt normalt å ha "menssmerter" tidlig i svangerskapet.

Anonymkode: fc4ad...b23

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vanlig. Er derfor mange tror de får mens eller er syke før de får vite om graviditet. 

Anonymkode: 4e3e6...da3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hørtes jo litt uvanlig vondt ut, spør du meg. Ja, kan være ubehagelig, men ikke så mye som dette, vel? Vær obs på graviditet utenfor livmoren (i eggleder). Men samtidig er det litt tidlig å ha så vondt hvis det er en exu. Vet ikke helt. Håper alt er bra, men følg litt med. 

Anonymkode: 70542...cf1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det hørtes jo litt uvanlig vondt ut, spør du meg. Ja, kan være ubehagelig, men ikke så mye som dette, vel? Vær obs på graviditet utenfor livmoren (i eggleder). Men samtidig er det litt tidlig å ha så vondt hvis det er en exu. Vet ikke helt. Håper alt er bra, men følg litt med. 

Anonymkode: 70542...cf1

Har hatt veldig vondt begge mine svangerskap, fra IKM og til jeg nærmet meg 2. trimester. Skikkelig vondt, mye verre enn vanlige menssmerter for min del alle fall :) Så vondt at hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg tatt store mengder Ibux for de samme smertene 😅 Har fått 2 friske barn og helt normale svangerskap. Enig i at hun bør følge med altså, men bare sier at graviditet er veldig vondt for noen av oss - selv om alt er normalt 😩🤭 

Anonymkode: 6989f...2ff

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye sterke smerter i starten av svangerskapet. Det var flere ganger jeg fikk så vondt at jeg måtte stoppe opp det jeg holdt på med, og fokusere på pusten. Jeg var sikker på at jeg kom til å miste, men det gjorde jeg ikke. Smertene forsvant etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er naturlig og ha vondt i begynnelsen av graviditeten, pga at livmoren vokser. Det kan stråle også. Helt normalt. Så lenge du ikke får noe blødninger, skal du bare slappe av. Hilsen 3 barns mor.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mye smerter ofte, alt fra utrolig vonde "menssmerter", ribbein, rygg, hoftesmerter. Er i uke 19 nå. Startet tidlig for meg også. Var ikke forberedt på hvor mye smerte skulle spille en rolle i svangerskap... 

Føler jeg har ventet på spontanabort helt siden jeg fant det ut 2 dager etter mensen ikke kom, selv om jeg vet alt er fint. 

Anonymkode: d6a23...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på PTUL både i uke 7 og uke 10 pga det samme 😅 Var bekymret grunnet murringene. Han ligger og dier akkurat nå, så det gikk altså bra :)

Anonymkode: ab0cf...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også i uke 4 og synes det allerede skjer mye! Vonde hofter, korsrygg og stråler ned til beina (har også åreknuter fra tidligere graviditet/fødsel og de verker ekstra). Så føles nokså likt som starten av mensen, men kjenner meg ikke igjen i at det er utrolig vondt, men mer enn man skulle tro så tidlig 🙈 men husker fra siste graviditet (som er en 3åring i dag) at jeg løp til og fra do ofte da det føltes som om mensen kom, så det er forhåpentligvis normalt. Lykke til videre ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...