Gå til innhold

Cervikogen (nakkeutløst) hodepine.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her som har det og kan fortelle hvordan det arter seg for dere? 

Har i lengre tid trodd jeg har migrene, men har nå ofte en hodepine som er lokalisert på høyre side av hodet og migrenemedisinene hjelper ikke mot denne. Når jeg først får det er det en konstant smerte og noen ganger blir den verre om jeg bøyer meg fremover. Jeg er også veldig stram i nakkemusklene. Både fastlege, hudpleier og kiropraktor har kommentert dette uten at jeg har tatt det opp på forhånd. Det gjør nesten fysisk vondt når noen berører nakkeområdet. 

Jeg gjør yoga og andre øvelser rettet mot skulder/nakke/rygg for å bli mindre stram, men merker egentlig lite bedring. Noen med cervikogen hodepine som kjenner igjen dette og hva gjør dere for å bli bedre? 

Anonymkode: 165a7...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke cervicogen hodepine, men cervicogen vertigo (svimmelhet). Også veldig stramme nakkemuskler, som forplanter seg opp i skallen. 

Må gå regelmessig til behandling i perioder, i tillegg til øvelser. Bedring er ikke gjort på et par uker, må vedlikeholdes. Årsak til spenninger må tas tak i. Stresse ned, ha god hodepute/madrass, strekke ut, styrke muskulatur (ikke bare skuldre og nakke, men også kjerne).
Jeg tar også magnesium og d vitamin, viktig for muskulatur. 

Anonymkode: d50b6...d7d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...