Gå til innhold

Kan jeg dra hjem til (foreldrene) hennes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil også tro at det er normalt at arbeidsgiver ringer og sjekker om alt er bra. 

Anonymkode: 0db90...42e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville forsøkt å ringe hennes mor. Får du ikke svar hos moren, da ville jeg kontaktet politiet - i dag!

Takk for at du er en som bryr seg! ❤️

Anonymkode: b8c3e...6b4

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for svar. Jeg trodde det bare var greit å ringe pårørende hvis den ansatte ble akutt syk på jobb og måtte hentes.

Jeg har også vært ekstra i tvil nettopp siden hun bor hos foreldrene, for foreldrene hadde vel gitt beskjed om hun var syk. Hadde hun bodd alene hadde jeg dratt hjem til henne etter jobb på fredag. 

Anonymkode: c73d3...21f

Foreldrene har jo ikke ansvar for å ringe jobben til datteren når datteren er syk!

Anonymkode: d172e...9f2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Foreldrene har jo ikke ansvar for å ringe jobben til datteren når datteren er syk!

Ikke ved vanlig sykdom nei. Men dersom et familiemedlem av meg var i en ulykke, eller ble akutt innlagt på sykehus, så hadde en av oss tatt kontakt med arbeidsgiver og gitt beskjed. 

Anonymkode: 2ee6a...b7d

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje det var mer med tanke på om den ansatte var så syk at vedkommende var innlagt på sykehus, ikke hvis hun bare er forkjølet.

Foreldrene har vel uansett ikke ansvaret for å kontakte arbeidsgiver, men mange pårørende ville nok gitt beskjed til arbeidsplassen likevel hvis noen var så syke at de ikke kunne gi beskjed selv.

Anonymkode: 426c9...be0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hun var borte fra jobb på fredag og i dag. Hun har ikke sendt inn egenmelding eller sykemelding. Får ikke tak i henne på telefon. Blir bekymret.

Hun bor med foreldrene sine. Kan jeg dra hjem til henne for å sjekke at hun lever, eller bryter jeg tausheten om jeg sier til  foreldrene at hun ikke har vært på jobb? Altså hvis det er foreldrene som lukker opp når jeg ringer på så må jeg jo si hvorfor jeg er der. 

Jeg ville prøvd å ringe moren om hun ikke tar telefonen ville jeg nesten ringt politiet. 

Hva om alle ligger der skadede eller døde. 

Anonymkode: 9e27a...627

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har du virkelig ikke en leder/overordnet/HR-avdeling du kan rådføre deg med når du er usikker på ansvar og arbeidsoppgaver? Jeg er stadig like sjokkert over folk som visstnok skal hs et profesjonelt ansvar og synes KG er det naturlige stedet å søke råd...

Anonymkode: 2427b...56a

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan dra hjem til din ansatte for å sjekke hva som skjer. Du oppsøker ikke foreldrene, du oppsøker den ansatte som tilfeldigvis også deler adresse med foreldrene.

Anonymkode: 69078...da9

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du virkelig ikke en leder/overordnet/HR-avdeling du kan rådføre deg med når du er usikker på ansvar og arbeidsoppgaver? Jeg er stadig like sjokkert over folk som visstnok skal hs et profesjonelt ansvar og synes KG er det naturlige stedet å søke råd...

Anonymkode: 2427b...56a

Ikke alle jobber i overadministrerte topptunge bedrifter! 

Anonymkode: f0244...c44

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vær litt forsiktig. Husk at det er en mulighet for at foreldrene har drept henne. 

Anonymkode: 8275d...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke alle jobber i overadministrerte topptunge bedrifter! 

Anonymkode: f0244...c44

Nettopp! Jeg har selv jobbet i et privat firma i 25 år. Ikke før de siste fem årene har vi hatt noe som heter HR. I mindre selskap i den private bransje er det mange små og mellomstore selskap som ikke kan ta seg råd til luksusstillinger som HR.

Anonymkode: 20a77...32e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kom hun ikke på jobb på fredagen å først nå "etterlyser" du hente?

Anonymkode: 73392...69a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, så mange sure folk her. Jeg hadde vært bekymra selv. Ring mor som er satt opp som nærmeste pårørende. Håper det går greit med henne!

Anonymkode: ba45a...bd2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kom ikke på jobb en dag, jobben ringte og ringte meg, og da jeg ikke tok telefonen, ringte de mannen min. Og takk og pris for det, for han dro hjem fra jobb og fant meg i senga, uten tale og ute av stand til å røre meg. 

Hadde jeg hatt slag, som legene fryktet, kunne jeg ligger hele dagen uten å få hjelp, med fatale konsekvenser. Heldigvis hadde jeg bare hatt et massivt migreneanfall. 

Så hvis dette er en person som vanligvis stiller på jobb, og varsler når hun er syk, er det helt på sin plass og ringe foreldrene og høre om alt er bra. Det er ikke å være nysgjerrig, det er å bry seg. 

Anonymkode: 4ab70...39e

• Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor gammel er vedkommende?

Tror jeg hadde kontaktet foreldrene. 

Anonymkode: 97c98...339

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet og om noen som er funnet døde fordi de ikke kom på jobb. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg hadde ringt politiet og ytret ønske om velferdssjekk. Vedkommende er myndig og jeg mener politiet burde ta videre vurdering av hva som bør gjøres.

Anonymkode: caef9...81b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg vet og om noen som er funnet døde fordi de ikke kom på jobb. 

De var nok ikke døde fordi de ikke møtte på jobb, men ja, døden inntreffer, over hundre ganger om dagen faktisk, bare her i Norge.

Anonymkode: caef9...81b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ringte mor i morges, og hun ble faktisk sur for at jeg ringte, men hun kunne fortelle at datteren har tatt seg fri fra jobb grunnet psykisk belastning etter samlivsbrudd.
Min ansatte har enda ikke gitt meg beskjed om fraværet, og nå er det altså tre arbeidsdager hun har vært borte. Hun svarer hverken på telefon eller SMS. 

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ringte mor i morges, og hun ble faktisk sur for at jeg ringte, men hun kunne fortelle at datteren har tatt seg fri fra jobb grunnet psykisk belastning etter samlivsbrudd.
Min ansatte har enda ikke gitt meg beskjed om fraværet, og nå er det altså tre arbeidsdager hun har vært borte. Hun svarer hverken på telefon eller SMS. 

Ikke bry deg om at mor ble sur, det sier kun noe om henne. Hun kan selvfølgelig ikke bare ta seg fri, men må jo enten levere egenmelding eller sykemelding. 

Anonymkode: 2ee6a...b7d

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...