Gå til innhold

Ny samboer, fjerne bilde av avdød ektefelle?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde latt være å velge en enkemann i utgangspunktet. Både potensiell partner og dens barn har mistet partner/far helt ufrivillig. Ville aldri kommet inn der som en invaderende, dårlig erstatning.

Anonymkode: c7587...09b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde latt være å velge en enkemann i utgangspunktet. Både potensiell partner og dens barn har mistet partner/far helt ufrivillig. Ville aldri kommet inn der som en invaderende, dårlig erstatning.

Deg om det. Jeg er absolutt ingen erstatning, men en ny start.

Anonymkode: 029d9...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg mistet min elskede mann og far til mine tre barn for 7 år siden. Har hatt bilder av han på nattbordet og i stuen. Da jeg fikk ny kjæreste fjernet jeg det på nattbordet av hensyn til hans følelser. Men jeg lot det i stien stå, av hensyn til mine barns følelser da bodde bare en av dem fortsatt hjemme). Den siste av dem er nå flyttet hjemmefra, men alle bor her i Oslo, og de er ofte innom. Jeg har derfor ikke fått meg til å fjerne det ene bildet av pappaen deres som fortsatt står i stuen.

Hadde dere syntes det var ubehagelig hvis dere var den nye samboeren? Jeg spurte han om det da vi ble samboere og da sa han det var ok. Men nå i julen har noen satt det på en mer fremtredende plass, og jeg begynte å kjenne på dette som et dilemma.

Hvem sine følelser skal jeg ta mest hensyn til?

Samboeren må jo se på det hver dag, det tror jeg selv jeg hadde syntes var litt vondt men samtidig blir det leit for barna at pappa «gjemmes bort»

Synspunkter?

Anonymkode: 0ef40...760

Selvsagt lar du bilde av din avdøde ektemann og dine barnefar stå sammen med de andre bildene. Han er død og ingen trussel for samboeren din hadde vært noe annet om du var skilt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er sammen med en enkemann. Han har ingen bilder av henne fremme, men det er fordi barna ikke ønsket det(de døde da de gikk i bhg). 

Nå går de på barneskolen og de husker lite om henne, men de har bilder og videoer digitalt som de så på mye sammen da de var små. Nå nevnes hun mest i forbindelse med en hendelse eller et minne de husker eller far har fortalt om.

Jeg vil ikke ha noe imot bilder av henne og dem. Hun var en stor del av dem og kjæresten min sitt liv. Kunne fint hatt et bilde av dem samlet og bilder av henne/med og uten barn på rommene deres.

Foreløpig har de ikke gjort det.

Nå er det meg de søker mot som morsfigur og vi skal kjøpe hus sammen.

Jeg tenker å finne noen bilder sammen av dem vi kan printe ut som de kan ha i det nye huset. Hun vil alltid være en del av dem og deres historie. 

Det er er meg de elsker nå, både far og barna. Hun har fortiden deres, jeg har nuet og fremtiden deres. Begge deler er like viktig å minnes og huske ♥️

Ugg det der var en nærmest pervers fremtoning på deg asså… 

Anonymkode: e8cca...a4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barna hadde flyttet ut så hadde jeg selv valgt å ta bort bildet. Jeg har ikke behov for å ha bilder framme for å minnes de døde. Det er meg da. Om det hadde betydd veldig mye for barna mine så hadde jeg valgt å ha det framme, men ikke for min egen del. Snakk med samboeren og barna dine, om det er noe du føler for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ugg det der var en nærmest pervers fremtoning på deg asså… 

Anonymkode: e8cca...a4f

Jaha?

Utdyp gjerne😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville jeg funnet litt ubehagelig. Å gjemme på et album med brudebilder mm, ville jeg synes var greit, men å bli påminnet min kjæres avdøde ektefelle hver dag synes jeg ikke noe om. Hadde jeg fått spørsmålet ville jeg kanskje sagt det var ok selv om jeg innerst inne ikke hadde ment det. 

Anonymkode: 64261...895

Du burde gi bildene til barna. De kan ha dem oppe hos seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt bildet ned ja, og sørget for at barna fikk egne kopier de kan henge opp der de nå bor. Det MÅ ikke henge opp i ditt og ny samboers hjem altså for at han ikke skal bli glemt. Og det har ikke noe med sjalusi å gjøre mtp din nye samboer, men at livet går videre, et nytt kapittel er det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enig i dette. 

Anonymkode: f4951...bc2

Hadde jeg dødd og mannen fått en ny en som ba han fjerne bilder av meg, håper jeg han hadde kastet kreket på hue og ræva ut. Ellers hadde jeg håpet han fant en bra dame å dele livet med etter meg. 

Anonymkode: 37855...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg dødd og mannen fått en ny en som ba han fjerne bilder av meg, håper jeg han hadde kastet kreket på hue og ræva ut. 

Anonymkode: 37855...7f1

Han må bo i et mausoleum over deg etter at han går videre?

Anonymkode: af0f1...1f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er sjalu påen død mann, så har han virkelig noe å jobbe med. La bildet stå!

Anonymkode: d506a...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Deg om det. Jeg er absolutt ingen erstatning, men en ny start.

Det var ikke hensikten å såre noen.

MEN om jeg var deg hadde jeg sett på meg selv som en ny start ingen ønsket. Godt vi er forskjellige og tenker ulikt. Hadde blitt en ensformig verden uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...