Gå til innhold

Utdannet barnehagelærer - hva mer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Et spørsmål til dere andre som også er barnehagelærer! Jeg er utdannet barnehagelærer og jobber som pedagogisk leder. Merker derimot at til tross for en ellers god fysikk så har jeg mine greier som gjør at jeg blir helt utbrent og overstimulert av det «rotte-racet» i barnehagene. Det er vel ikke ukjent for de fleste som jobber i barnehage å ha opplevd at barnehagene har mange barn, få voksne og ressurser, og at det er et intenst kjør fra start til slutt hver dag. Har vært sykemeldt litt av og på, men er temmelig kjedelig å skulle ha det sånn. Jeg var jo ikke i utgangspunktet en som var syk før. Jeg var heller ikke klar over at dette var noe jeg strevde med før etter jeg begynte å jobbe fast i barnehage, men det er nå i alle fall en erfaring jeg tar med meg videre. Nå tar jeg en master i spes.ped fordi jeg føler jeg trives bedre med å jobbe mer rettet mot spesialpedagogikken og barn med spesielle behov. Samtidig vil det ta meg av gulvet og la meg jobbe mer faglig enn jeg føler jeg gjør nå. Rent interessemessig så er jeg ikke like engasjert i det allmennpedagogiske arbeidet på gulvet som man vanligvis gjør i barnehage. Det jeg lurer på er egentlig hva annet er det dere som har barnehagelærerutdanning gjør? Trenger litt inspirasjon på mulige jobber/retninger man kan ha/gå med den bakgrunnen uten å ha nødvendigvis fullført en mastergrad (enda). Den skal jo gjennomføres, men jeg tenkte sånn i mellomtiden. Å gå ned i stilling er ikke aktuelt grunnet familieliv, økonomiske forpliktelser og annet. Kanskje det er muligheter for å bruke kompetansen min på andre arenaer enn kun barnehagen? 

Anonymkode: 98899...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vil gi et tips om å bruke søkefunksjonen her, så finner du mange innlegg med spørsmål og svar om akkurat det du spør om. 

Anonymkode: ca589...3cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...