AnonymBruker Skrevet i går, 10:21 #1 Del Skrevet i går, 10:21 Etter siste MA har syklusen min vært så uregelmessig at jeg nå vil begynne å teste etter eggløsning. Hvilke tester anbefaler dere? Anonymkode: a595e...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:49 #2 Del Skrevet i går, 10:49 MakeSure i sticks eller CD digital eggløsningstester. Men anbefaler at du lager deg en god rutine på testingen slik at du får best mulig svar, eventuelt også setter deg inn i temping som er en bedre måte enn å bruke urintester. Anonymkode: 2a2ae...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:38 #3 Del Skrevet i går, 15:38 Er fornøyd med babyplan strimmeltest. Det har skjedd at jeg har hatt eggløsning uten å få like sterke streker, men det tror jeg er fordi jeg ikke har testet ofte nok. Ser uansett tydelig stigning rundt eggløsning. Anonymkode: b1a23...07c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:43 #4 Del Skrevet i går, 15:43 Synes metode fra apoteket er fine jeg. Anonymkode: 31fd3...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:51 #5 Del Skrevet i går, 16:51 Støtter babyplan strimmeltestene. Anonymkode: 51ed6...1b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:46 #6 Del Skrevet i går, 17:46 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er fornøyd med babyplan strimmeltest. Det har skjedd at jeg har hatt eggløsning uten å få like sterke streker, men det tror jeg er fordi jeg ikke har testet ofte nok. Ser uansett tydelig stigning rundt eggløsning. Anonymkode: b1a23...07c Det har ikke nødvendigvis noe med testen eller tidspunktet for testing å gjøre. Utslag på test er ikke ensbetydende med at eggløsning skjer, ei heller er det å ikke få sterke nok streker ensbetydende med at eggløsning ikke skjer Ved bruk av eggløsningsteser er det viktig å huske på et par ting. Man bør teste regelmessig i følge sin egen syklus. Ikke sammenligne seg med andre. Man bør bruke samme merke, da ulike testmerker kan ha ulik mengde fargestoff. LH hormon har man i kroppen i hele syklusen, man kan ha flere topper med LH dersom man har lange sykluser. LH topp og positiv test i seg selv betyr ikke eggløsning, men at eggløsning KAN skje - og skjer som regel 24-36t etter første positive tester dersom alt er ok med ens hormonnivå, syklus etc. Hvor ofte man bør teste er individuelt i forhold til hvor langt vindu med stigningni LH man har. Noen har kort vindu og må teste ofte for å finne det, andre har langt vindu og finner det enkelt hver gang med sjeldnere testing. Eggløsningstester bør tas mellom kl 10 og kl 20. Da LH stiger etter man har stått opp og ikke nødvendigvis er sterkest utslag i første morgen urin. Anonymkode: 2a2ae...f60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:23 #7 Del Skrevet i går, 18:23 Vi har brukt å ha sex annenhver dag fra noen dager etter mens og to uker fram i tid, er det kanskje ikke vits med eggløsningstester da? Mine 3 siste sykluser har vært på 23, 29 og 26 dager, mot fast 27-dagers syklus før gjentatte MA. Anonymkode: a595e...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:39 #8 Del Skrevet i går, 19:39 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har ikke nødvendigvis noe med testen eller tidspunktet for testing å gjøre. Utslag på test er ikke ensbetydende med at eggløsning skjer, ei heller er det å ikke få sterke nok streker ensbetydende med at eggløsning ikke skjer Ved bruk av eggløsningsteser er det viktig å huske på et par ting. Man bør teste regelmessig i følge sin egen syklus. Ikke sammenligne seg med andre. Man bør bruke samme merke, da ulike testmerker kan ha ulik mengde fargestoff. LH hormon har man i kroppen i hele syklusen, man kan ha flere topper med LH dersom man har lange sykluser. LH topp og positiv test i seg selv betyr ikke eggløsning, men at eggløsning KAN skje - og skjer som regel 24-36t etter første positive tester dersom alt er ok med ens hormonnivå, syklus etc. Hvor ofte man bør teste er individuelt i forhold til hvor langt vindu med stigningni LH man har. Noen har kort vindu og må teste ofte for å finne det, andre har langt vindu og finner det enkelt hver gang med sjeldnere testing. Eggløsningstester bør tas mellom kl 10 og kl 20. Da LH stiger etter man har stått opp og ikke nødvendigvis er sterkest utslag i første morgen urin. Anonymkode: 2a2ae...f60 Det er jeg klar over, og jeg har nok et kort vindu med stigning ja. Men når jeg har sett stigning, og får mensen 15 dager etterpå, regner jeg med at det var eggløsning, selv om strekene ikke var like sterke. Helt sikker kan man så klart ikke være. Har tempet tidligere, så kjenner godt til egen syklus, og andre symptomer på eggløsning. Anonymkode: b1a23...07c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå