Gå til innhold

Kjønnshår og soppinfeksjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En venninne av meg (som faktisk har hatt tilbakevendende soppinfeksjoner etter hun fikk barn, de finner ikke noen spesiell årsak) fjernet hår i underliv med laser, altså permanent.

Behandleren anbefalte sterkt å bevare hårveksten som er nærmest skjedeåpningen, nettopp fordi mange får problemer hvis det er konstant glatt og hårfritt i det området. Hun er nå hårfri i bikinilinjen og øvre del av venusberget og behøver aldri tenke på kjønnshår som stikker ut av truser eller badetøy. Hun stusser håret ellers, og fjerner eventuelt med voks hvis hun ønsker å være helt glatt overalt.

Og ja, hun har mindre plager med sopp nå!

Anonymkode: 2f51a...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ja jeg har det liggende også tror jeg, men har aldri hørt om å bruke det i forhold til soppinfeksjon?

Anonymkode: a9947...ba8

Nei den kan brukes mot det bruker det ofte når jeg går i fjellet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skreppamedleppa skrev (18 timer siden):

Veldig mange av oss har aldri hatt soppinfeksjon, unormalt mye utflod, Inngrode hår og andre problemer, slik vi ikke har hatt noe problem med å fjerne hårene på leggene, same-same. Derfor blir det også rart når noen sier "det skal være hår der", når vi som aldri har hatt de problemene kan gjøre hva vi vil uten noen problemer. Det å høre "det skal være hår der" er som å høre: "du skal aldri påføre deodorant under armhuler", eller "du skal aldri ha mascara på øyenvipper"

Noen reagerer på enkelte deodoranter, noen reagerer på enkelte sminkeprodukter og noen reagerer på å fjerne kroppshår, vi er forskjellige. Og derfor er det viktig at du finner ut av hva som funker for deg.

Noen får problem bare de ser på en barberhøvel, noen tåler voksing bedre og får ikke de problemene da, andre må ha kjønnshår for å forhindre sopp og andre ting slik noen av oss ikke reagerer i det hele tatt.

Uansett er det viktig å ta kroppen sitt språk på alvor. 

Om du barberer, prøv voks.

Om du vokser og det er problem så prøv en periode å ha kjønnshår en stund for å se om det da blir bedre, kanskje det blir det, kanskje ikke. Men uansett vil jeg tro at når en er plaget med sopp at en ønsker å prøve hva som helst for at det kanskje hjelper deg.

Jeg tror nok problemet for de fleste med denne problemstillingen er selve fjerningen av hår, ikke metoden for å fjerne. Hår er med på å gjøre det mer luftig, og midre klamt. Så hprfjerningsmetode spiller nok ikke så stor rolle. Men for all del, ts kan selvsagt prøve. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei har ikke fått det men har lest om det så har veldig lyst til å prøve. Men virker ikke som gynekologen min skjønner hvor fælt dette er for meg, så gruer meg litt til å ta det opp. Men skal høre 😊

Hun har sendt prøve til dyrkning to ganger og begge prøvene viste rikelig mengde med sopp. 
Gynekologen avfeide bare forslaget mitt om behandling av samboer, sa det var unødvendig men jeg ville prøve for sikkerhets skyld så han har tatt en diflucan som engangs dose også har vi brukt kondom etter det for å se om det kunne hjelpe

ts

Kanskje verdt med second opinion? Jeg gikk til en offentlig gynekolog og en privat (som da dyrket og prøven viste ikke tegn til sopp) flere ganger hos begge to, før jeg endte på sånn gratisklinikk type Olafia i Oslo. Da hadde jeg selv googlet meg frem til svaret og hadde holdt på i ett og et halvt år. Har du fått langtidsbehandling mot sopp? 

Anonymkode: 83fd6...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror nok problemet for de fleste med denne problemstillingen er selve fjerningen av hår, ikke metoden for å fjerne. Hår er med på å gjøre det mer luftig, og midre klamt. Så hprfjerningsmetode spiller nok ikke så stor rolle. Men for all del, ts kan selvsagt prøve. 

Anonymkode: 83fd6...652

Det er jo vanskelig for noen som ikke har denne problemstillingen å svare sånn sett men jeg bare refererer til andre som har hatt problemer med sopp i andre tråder hvor de selv sier at etter de begynte å vokse istedenfor å barbere har de ikke hatt problemer lengre. Ikke vet jeg men det kan være verdt et forsøk iallefall om en selv liker å være glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gått på diflucan i et og et halvt år nå, div langtidsbehandlinger men det kommer tilbake en måned etter avsluttet behandling 😑 når jeg tar diflucan blir jeg helt symptomfri helt til det har gått 4 uker.. nå er jeg redd for at diflucanen plutselig skal slutte å virke også så jeg må leve med dette her.

Har fått sporanox tabletter som jeg skal prøve, men regner ikke med at det blir noen forskjell. 
Går hos gynekolog på Volvat. 
ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har gått på diflucan i et og et halvt år nå, div langtidsbehandlinger men det kommer tilbake en måned etter avsluttet behandling 😑 når jeg tar diflucan blir jeg helt symptomfri helt til det har gått 4 uker.. nå er jeg redd for at diflucanen plutselig skal slutte å virke også så jeg må leve med dette her.

Har fått sporanox tabletter som jeg skal prøve, men regner ikke med at det blir noen forskjell. 
Går hos gynekolog på Volvat. 
ts

Har du prøvd en sukkerfri diett?   Det skal også kunne hjelpe. 

Anonymkode: 93ea1...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har prøvd sukkerfri diett, diett uten gjær i kosten, vaske med såpe, vaske uten såpe, alle slags soppkurer uten hell. Det som hjalp meg var å både la håret gro, samt slutte på all hormonell prevensjon. Nå kan jeg spise hva jeg vil uten  tilbakefall. Men komboen glattbarbert pluss hormonell prevensjon funket ikke for meg. Om jeg barberer meg nå, merker jeg det, men ikke så kraftig som når jeg gikk på pillen eller hadde spiral. Så jeg lar det gro samtidig som jeg ikke propper i meg hormoner. 

Anonymkode: 0fff9...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja jeg bruker kun såpe (lactacyd), bak 

Tror jeg ville droppet det også en periode, og sett om det hjalp. 

Anonymkode: 4a07b...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, man må da vaske seg. Ellers lukter det.

Anonymkode: 93ea1...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det vil jeg ikke, er ikke nok å vaske seg kun med vann baki der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...