Gå til innhold

Mobbesak uskolen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 8.45):

Hæ?

Anonymkode: 196ad...7da

Utrrykket om nissen blir med på lassen er knyttet til at selv om barnet bytter skole så kan barnet fortsatt ha utfordringer og sårbarhet og adferdsmønstre som gjør at det kan bli utfordrende på ny skole også. 

Anonymkode: 4ba77...ec7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helt ærlig, det eneste som hjelper er om hen står opp for seg selv og tar igjen! Jeg har tidligere vært en mobber ( skammer meg enormt og har bedt om unnskyldning i voksen alder, er faktisk god venn i dag med den jeg mobbet mest) og jeg kan med hånden på hjertet si at det eneste som hjelper er å ta igjen. Hen trenger ikke å banke dem eller noe drastisk men bare svare dem tilbake og forsøke å sette dem på plass. Jeg holdt meg alltid unna de som tok igjen. Dette var på ungdomsskolen, den teite mobbe oppførselen min ga seg på vgs når jeg modnet og hadde det bedre med meg selv 

Anonymkode: 91806...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Helt ærlig, det eneste som hjelper er om hen står opp for seg selv og tar igjen! Jeg har tidligere vært en mobber ( skammer meg enormt og har bedt om unnskyldning i voksen alder, er faktisk god venn i dag med den jeg mobbet mest) og jeg kan med hånden på hjertet si at det eneste som hjelper er å ta igjen. Hen trenger ikke å banke dem eller noe drastisk men bare svare dem tilbake og forsøke å sette dem på plass. Jeg holdt meg alltid unna de som tok igjen. Dette var på ungdomsskolen, den teite mobbe oppførselen min ga seg på vgs når jeg modnet og hadde det bedre med meg selv 

Hvilke råd man kommer med knyttet til mobbing kommer an på barnet generelle utfordringer, personlighet og adferdsmønstre uavhengig av mobbingen. Da mener jeg ikke at det er barnets skyld at det blir mobbet, men det kan være ting som gjør det vanskeligere å passe inn. Samt hva slags type mobbing.  Mobbing er ikke en ting.  

Rådet med å ta igjen passer for noen mobbing og mot noen mobbere. Datteren hadde ei i klassen som reagerte på alle kommentarer som ble sagt, i utgangspunktet så fikk alle gjerne noe mot seg. Noen brydde seg ikke, andre tok seg veldig nær av det, som klassevenninnen og det var måten hun «tok igjen» og svarte som fikk mange til reagere at det virkelig ble mobbing av det. De umodne i klassen prøvde å tøffe seg med å slenge med leppa, min datter har «sluppet unna» fordi hun var likegyldig til kommentarer når de startet, verken gråt eller sinne, bare ristet på skulderen over hvor umodne de var. Hun er ikke populær og ikke i gjengen med masse venner, men stille og forsiktig, hun er bare bevisst på å ikke gjøre og si «rare» ting. 

Anonymkode: 4ba77...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De ringte her i dag 😅 og så skulle de ringe rektor i dag. men kanskje lang behandlingstid når prosessen er ordentlig i gang? 

Anonymkode: 196ad...7da

Innlandet brukte ca 1 mnd på saken vår. Dedikerte og dyktige ansatte, og skolen tok tak. Det kan være håp💞

Anonymkode: 86ddc...f93

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er ikke så enkelt som å svare tilbake. Noen i den alderen er usikre og vil gjerne passe inn, derfor er det ikke lett å bare svare noen tilbake når man har alle i mot seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...