Gå til innhold

Samboer som legger seg sent

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Siden den vordende far liker å være opp om natta er det ingen tvil om hvem som skal ta nattevåk med baby.

Anonymkode: 6716b...b08

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men om det er snorkingen hans som er problemet så spiller det vel ingen rolle når han legger seg? Han snorker vel like mye uansett?

Anonymkode: 6eb0c...f5d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men game til kl.04? Jobber han ikke da?

Anonymkode: 2afa4...9e7

Noen ganger trumfer gaming jobb.

Anonymkode: c846a...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen ganger trumfer gaming jobb.

Han har en jobb hvor det er lite/ingenting å gjøre om vinteren, - les HI! Likevel er det ikke så lurt å snu døgnet på den måten. Jeg tenker det er best å være våken når det er lyst uansett. 

Siden TS nevner at det er snorkingen som er problemet, så vil jeg anbefale ørepropper. Skjønner at det er lettere å våkne av slike lyder så tidlig på morgenen/seint på natta når man legger seg tidlig. 

Anonymkode: a4ad8...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det du oppnår med å tvangslegge han kl 22 er at han ligger å vrir seg og scroller ved siden av deg i 5-6 timer.

Å legge seg kl 22 som voksen er utrolig sært i min bok, så hadde jeg bodd med deg så hadde jeg trodd du tulla. Mange kan være ekstra slitne i perioder, er derfor "powernap" har blitt en ting.

Anonymkode: 0082c...107

Tenker det er helt fair å begynne å forberede seg på å bli en småbarnsfamilie. Det innebærer en ganske a4 rutine, der leggetid 22-23 ikke er urimelig. Det innebærer også det å kunne ta hensyn til hverandre, og ikke la egen fremferd være til stor byrde for den andre. 

Disse bor tydeligvis i en liten toroms eller noe. Separate senger er ikke mulig, og lyd bærer godt. Hvis hans gaming og senere snorking holder henne våken, er det et helt fair ønske av henne å få lov til å sovne først eller samtidig når hun faktisk bærer frem hans barn, dersom alternativet er at hun må gå søvnløs på felgen fordi han nekter å ta hensyn. Det bekymrer meg at hun skal gi og lempe, mens han ikke skal vike en cm. 

Sesongarbeider eller ei, å være våken til 04 er spesielt uansett grunn, i denne situasjonen er det bare hensynsløst. 

Anonymkode: 3d525...51e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han har en jobb hvor det er lite/ingenting å gjøre om vinteren, - les HI! Likevel er det ikke så lurt å snu døgnet på den måten. Jeg tenker det er best å være våken når det er lyst uansett. 

Siden TS nevner at det er snorkingen som er problemet, så vil jeg anbefale ørepropper. Skjønner at det er lettere å våkne av slike lyder så tidlig på morgenen/seint på natta når man legger seg tidlig. 

Anonymkode: a4ad8...4cf

Du er ikke den jeg siterte, og dette har 0 relevans til det jeg svarte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for mange fine svar, tror nok vi kommer til å finne en grei løsning. Leste i ett av svarene at noen hadde brukt ørepropper og det er en ganske god ide, vil jo ikke måtte bestemme når kjæresten skal legge seg så regner med vi kommer frem til noe begge kan trives med.☺️

Anonymkode: af6eb...472

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I mitt første ekteskap hadde vi det sånn.

Det var en av grunnene til at det ble slutt. Vi mistet nærheten.

Min nye mann legger seg alltid sammen med meg, og det er viktig kvalitetstid for oss!🥰

Anonymkode: 4632a...ee5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

han sitter oppe å spiller til mellom 02 og 04 på natten.

Fryktelig dumt at du valgte å få barn med en liten gutt/ungdom og ikke en voksen mann.

Anonymkode: 5bcae...fe7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du våkner av snorkingen, så er det vel bra at han legger seg sent? Da får du ihvertfall sove til 2-4? Legger han seg samtidig som deg, så får du vel ikke sove i det hele tatt?

Jeg sover på eget soverom pga snorking. Jeg må jo få sove! Heldigvis skjønner samboeren min at det ikke betyr at jeg ikke elsker han, og at søvn er et grunnleggende behov!

Anonymkode: 9a24e...84f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er fullstendig uakseptabelt med en mann som gamer til langt på natt, gravid eller ei. Det er verre når du er gravid selvsagt, og jeg lurer på om den der fyren greier å ta seg sammen når barnet kommer. 

Nei...det der hadde jeg ikke holdt ut med. Han høres ut som en fjott. 

Anonymkode: 565bc...919

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere kan avtale at han legger seg på sofaen om han blir sen i seng? 

Jeg hadde vanligvis ikke gått med på å legge meg kl 22-23, det er for tidlig for meg. 

Anonymkode: 6da3b...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han må jo haben døgnrytme når barnet kommer hvis han skal hjelpe.  På tide å få innbden døgnrytmen.  Tenk om han finner på å game kl 4 på natta når barnet har komt da hadde jeg klikka.

Anonymkode: 069a1...0cc

Nja, det er egentlig greit å ha en nattugle som kan ta babyen på den ene siden av natten, frem til 4, så kan ts sove og ha ansvar for baby etter 4. Grei måte å dele opp ansvaret for tenker nå jeg.

Anonymkode: fead6...36a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bestemme hans leggetid og han kan ikke bli sur fordi han vekket deg…

Dere må faktisk prate sammen. Og dessverre mener jeg at «normal» døgnrytme trumfer andre. Og uansett er det forpliktelser knyttet til når du skal stå opp - det veier tyngre enn at han skal spille.

Men om han snorker såpass mye at du sliter med søvnen er det kanskje på tide med en legetime for å få hjelp? Overvekt eller sykdom kan gi bieffekt at man snorker veldig høyt. Samme med flere andre ting det kan være nyttig å finne ut av før man får alvorlige konsekvenser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er gravid i første trimester, jeg er utrolig sliten om dagen og orker betydelig mindre i hverdagen. Jeg er fulltidsstudent mens kjæresten ikke jobber men går for det meste hjemme med lønn da han har en jobb hvor det er mest å gjøre om sommeren.

Problemet de siste dagene nå har vært at jeg gjerne legger meg i 22/23 tiden, og han sitter oppe å spiller til mellom 02 og 04 på natten. Før jeg ble gravid satt han flere netter sånn men da våknet jeg ikke lett og sovnet mye fortere om jeg våknet, men nå kan jeg like så godt stå opp når han går å legger seg da det er sjanseløst å få sove igjen gjennom snorkingen hans og kroppen klarer ikke å roe seg igjen. I går prøvde jeg å legge meg på sofaen men da ble det bare krangling og han gikk selv å la seg der, jeg har tatt det opp at dette plager meg ekstra mye om dagen og jeg blir skikkelig sliten. Er jeg helt urimelig om jeg ønsker at han legger seg samtidig som meg, slik at jeg får sovet gjennom natta?

Han bør ta hensyn til deg og ikke sitte oppe som en umoden tenåring. Han må ta seg sammen, skal han holde på sånn når barnet kommer og? Han snur om på døgnet og det er ikke bra! Du bør ta opp dette med han og er han ikke villig til å endre på oppførselen, så er det best å bo alene med barnet.

Anonymkode: 4809c...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det du oppnår med å tvangslegge han kl 22 er at han ligger å vrir seg og scroller ved siden av deg i 5-6 timer.

Å legge seg kl 22 som voksen er utrolig sært i min bok, så hadde jeg bodd med deg så hadde jeg trodd du tulla. Mange kan være ekstra slitne i perioder, er derfor "powernap" har blitt en ting.

Anonymkode: 0082c...107

Skal du ikke på jobb om morran, siden du mener man skal legge seg kl. 4? Folk er oppe kl. 7 og tidligere for å komme seg på jobb.

Anonymkode: 4809c...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er jeg helt urimelig om jeg ønsker at han legger seg samtidig som meg, slik at jeg får sovet gjennom natta?

Ja. 

Dette blir nok flott når babyen kommer ;) 

Anonymkode: 7ae65...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er urimelig at du pålegger han å legge seg tidlig men derimot kan du forvise han til sofaen

Anonymkode: ecb51...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fryktelig dumt at du valgte å få barn med en liten gutt/ungdom og ikke en voksen mann.

Anonymkode: 5bcae...fe7

🎯

Anonymkode: ee95a...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...