Gå til innhold

Hvordan vet man hvilken liga man er i i forhold til kjæreste?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

0/10

Anonymkode: 608b2...439

Var det du som spurte om hva 0/10 betydde i et av underforumene? :fnise:

Det blir litt teit om sånt skal postes i omtrent alle tråder som opprettes. Har støtt på masse tråder nå der denne kommentaren dukker opp, og det blir bare støy. Begrens deg/dere i hvert fall til tråder som helt opplagt er tøv og trolling.

Denne tråden kan fint være helt reell. Det er så mye snakk om "liga" når det gjelder utseende osv., at det er jammen ikke rart at enkelte lurer.

Anonymkode: ca6d9...a66

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi mennesker er ikke i noe liga. Så det er ikke noe å finne ut av.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Var det du som spurte om hva 0/10 betydde i et av underforumene? :fnise:

Det blir litt teit om sånt skal postes i omtrent alle tråder som opprettes. Har støtt på masse tråder nå der denne kommentaren dukker opp, og det blir bare støy. Begrens deg/dere i hvert fall til tråder som helt opplagt er tøv og trolling.

Denne tråden kan fint være helt reell. Det er så mye snakk om "liga" når det gjelder utseende osv., at det er jammen ikke rart at enkelte lurer.

Helt enig, de som skriver disse «0/10» kommentarene tror sikkert at de er veldig kule som skriver det, men det er bare støy og et irritasjonsmoment. Liksom pinlig for den som driver og poster dette. 

Anonymkode: 8d098...d86

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste som er ute etter et seriøst forhold, bryr seg mer om personlighet enn utseende. 

Man kan jo ta en veldig kjekk mann, men som har en bedriten personlighet, da er han ikke mye pen lenger. Så kan man ta en middels mann, med en fantastisk personlighet, og han blir da mye kjekkere. 

Anonymkode: 835ec...fd8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er sykepleier, halvfeit, dreit i sminke og var (er?) egentlig drit døll! Skikkelig party pooper og en som ikke folk ser på som 10/10. kanskje 4/10 basert på utseende, klesstil, humor osv.

endte likevel opp med «Christian Grey» i sjarm og utseende. Han har en rå humor, masse venner osv. sliter tidvis fremdeles med å forstå hvorfor han valgte akkurat meg. Helt sikker på at han kunne fått hvem han ville 😅

Så min erfaring er at menn tydeligvis har svært ulik smak 😆 

Anonymkode: b5a86...f46

Samme erfaring her. Jeg er under middels pen, med lite flatterende trekk. Ikke har jeg verdens enkleste personlighet heller med  flere skavanker der. Likevel falt (en ung) Johnny Depp for meg😄 8 år yngre enn meg er han og. Gjett om jeg var mistroisk overfor ham i starten. Tok lang tid før jeg slapp ham inn på meg og var sikker på han bare lekte med meg. Nå e det 10 år og to barn siden☺️

Så ‘liga’ er bare tull. Det er personligheter og match av denne som er de avgjørende når alt kommer til alt.

Og særlig for menn e det generelt heller mye sjarm og sosial intelligens som teller opp fremfor utseende. En mann som oser dårlig selvtillit derimot og kanskje med incels vibber i tillegg. Da kan man egentlig bare pakke sammen og logge seg av på datingmarkedet. Kvinner merker det på milevis avstand og de flykter i motsatt retning.

Anonymkode: 746e3...2ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er ikke det bare å se seg i speilet? Jeg vet at jeg var va en 8’er i 20-årene. Fikk høre det fra flere og de jeg datet/var sammen med/ble sjekket opp av var pene menn høyt opp på skalaen selv.

Nå nærmer jeg meg 40, har født 2 barn, er sliten småbarnsmor med søvnunderskudd som på generelt grunnlag hater livet, og jeg har lagt på meg MYE. Nå er jeg kanskje en 4’er. Min mann er fortsatt den samme flotte mannen jeg plukket opp i 30-årene. Mange vil nok si at han er way out of my league :lur:

Anonymkode: 2a77f...ff0

Det er lett for ham å være out of your league når han er egoistisk og ikke avlaster deg på hjemmebane.

Anonymkode: de8ae...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er lett for ham å være out of your league når han er egoistisk og ikke avlaster deg på hjemmebane.

Anonymkode: de8ae...9a4

😂

Hvordan kom du fram til dette?

Anonymkode: 0e261...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liga? Stakkars dere som går etter utseende. Eller er det personlighet det er snakk om? Er ikke alle gode mennesker like mye verdt?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
exictence skrev (9 minutter siden):

Liga? Stakkars dere som går etter utseende. Eller er det personlighet det er snakk om? Er ikke alle gode mennesker like mye verdt?

Kan vel være begge deler?

Pen og smart er vel ikke å forakte?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, nettopp. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Smaken er jo forskjellig fra person til person.

Noen ganger har vi hatt tråder her inne der vi skulle dele bilder av menn som den enkelte synes er pene. Der ser jeg det ene bildet etter det andre av mannfolk jeg ikke synes er min smak i det hele tatt. Objektivt sett er de vel kanskje pene, men bildene viser hvor totalt ulik smak vi har. Derfor blir uttrykket "hvilken liga" så ubrukelig.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det liga greiene må folk bare legge fra seg, er så teit. Det du må tenke på er hvilken type kjæreste du ønsker i livet ditt. Hvilken personlighet, verdier har han osv. 

Anonymkode: 5c8e2...43a

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har bestemt meg for å bli seriøs med dateinga igjen etter 3 år pause.

Hvordan vet man hvilken liga man er i? Er det en test man kan ta for å finne ut? Usikker på hvem jeg kan prøve meg på i kjærligheten. Vil jo ikke settle for noe for lavt heller.

Hvordan fant du ut hvilken liga du er i?

Anonymkode: 2d315...9a4

De fleste vet omtrent hva de er ute etter. Om du vil ta det seriøst så bestem deg for hva som er dine viktigste verdier, sånt du ikke kan godta, og hva som er mer «preferanser» og ikke så viktig.

Ta deg en tur ut på byen med venninner og se hva som fins der ute, om det er lenge siden du har gjort akkurat det. Nett dating er slitsomt så ville unngått det om mulig…

Anonymkode: 7d8be...ba7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på internett-teoretikerene. Dette har kroppen og hjernen din kontroll på selv. Vet du hvorfor de fleste par er noenlunde ca like attraktive? Det er fordi vi er skapt for å søke mot og bli interessert i menn vi har tilgjengelig og har sjans på. Du vil uansett bli sammen med noen du kan bli forelsket i og tenne på, så gå etter kjemi og tiltrekning.

Og møt folk, de naturlige instinktene virker ikke når man scroller datingprofiler på en skjerm.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helt enig, de som skriver disse «0/10» kommentarene tror sikkert at de er veldig kule som skriver det, men det er bare støy og et irritasjonsmoment. Liksom pinlig for den som driver og poster dette. 

Anonymkode: 8d098...d86

Det som er irriterende er at det har blitt mer og mer av folk som lager tråder som er så inn i hampen hjernedøde at det er åpenbart at de bare er ute etter å provosere folk ved å late som om de er tilbakestående og dikter opp teite ting. 

Alle normale mennesker vet at det ikke finnes noe ligasystem. I den grad dette brukes som en metafor på hvor attraktiv du er i sammenheng med at man mener at like folk tiltrekker hverandre, så finnes det selvsagt ingen metode for å definere sin egen eller andres liga.  Men googler du rundt det så finner du nok mer eller mindre incel-baserte kilder som gir deg en pekepinn. 

Anonymkode: 9fa77...305

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det finnes ingen liga.

Eneste som betyr noe er at du er trygg i deg selv og er klar på hva DU ønsker og forventer i et forhold og i en partner.

For min del ønsket jeg en mann som ser meg, lytter til meg, verdsetter meg, behandler meg med respekt og som er trygg i seg selv og ikke finnes sjalu. 

Han burde være raus og generøs, omsorgsfull, empatisk og i kontakt med følelsene sine. Han tror på åpen og ærlig dialog og kommunikasjon, ord og handling samstemmer og han er løsningsorientert og ikke noe drama King.

Han må ha samme grunnleggende verdier og syn på økonomi og barneoppdragelse som meg.

Jeg ville ha en bestevenn, kjæreste, elsker og partner i én og samme person.

Fant han på Happn og nå skal vi kjøpe hus sammen♥️

Anonymkode: 4ecfc...b82

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har bestemt meg for å bli seriøs med dateinga igjen etter 3 år pause.

Hvordan vet man hvilken liga man er i? Er det en test man kan ta for å finne ut? Usikker på hvem jeg kan prøve meg på i kjærligheten. Vil jo ikke settle for noe for lavt heller.

Hvordan fant du ut hvilken liga du er i?

Anonymkode: 2d315...9a4

For menn så tar man kanskje kontakt med kvinner på fest, på jobb, på kirkekaffen. Slår av en høflig prat og så får man et inntrykk av om damen synes du er interessant eller ikke. Etter en stund så ser du et mønster av hvilke damer som anser deg som interesant og ikke. Jeg antar at noe lignende skjer på datingnettsider.

Det finnes helt tydelig «ligaer», og de som blir krenket av det har jeg vanskelig for å forstå. Det sagt så kan det være spennende å vise interesse for noen utenfor sin liga og se om man i det minste kan flørte litt med en ekstra flott dame.

Anonymkode: f8027...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bimbo skrev (2 timer siden):

Ikke hør på internett-teoretikerene. Dette har kroppen og hjernen din kontroll på selv. Vet du hvorfor de fleste par er noenlunde ca like attraktive? Det er fordi vi er skapt for å søke mot og bli interessert i menn vi har tilgjengelig og har sjans på.

Er ikke dette essensen av liga-systemet?

Anonymkode: f8027...00e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...