AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Eller er det en privatsak? Anonymkode: 9c1ec...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Privatsak. Anonymkode: 7c6a3...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden De eneste som tjener på at lønna er privat, er de som sitter på pengeposen som arbeidsgivere. Anonymkode: c4284...544 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Har ikke noe å skjule for å si det på den måten, men det er få ting som er mindre interessant å diskutere enn penger og ting. Anonymkode: f1f24...9f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Ja, første samtalen som skjer med nye på jobben. Anonymkode: bba81...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Er åpen om noen spør, men antar vi alle her noe av det samme og at det henger sammen med utdanningen og ansienniteten man har. Anonymkode: b0f4d...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Hvis noen spør er jeg åpen, og har ingen problemer med at kolleger som trenger lønnen min som skyts i forhandlinger får den opplysningen. Jeg er likevel forsiktig med å snakke om lønn med øvrige kollegaer fordi jeg tjener vesentlig bedre enn dem fordi yrket mitt rett og slett er mer ettertraktet enn deres, og jeg tipper det ville vært ganske negativt for arbeidsmiljøet om de var klar over hvor mye mer jeg tjener.. Anonymkode: aa07e...c94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De eneste som tjener på at lønna er privat, er de som sitter på pengeposen som arbeidsgivere. Anonymkode: c4284...544 Skremmende mange som ikke forstår dette. Er åpen om lønn! Jobber i det offentlige, så lønna til kolleger finner man uansett om de ikke snakker høyt om det. Og "alle" benytter seg av innsyn i lønn så vidt jeg vet. Anonymkode: cea94...beb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Har funnet ut at det er dumt å ikke være åpen om det. Det er dessverre for mange "lure" arbeidsgivere der ute som forskjellsbehandler ut fra helt merkelige kriterier. Spurte nettopp en kollega på samme nivå (mellomleder) om vedkommendes lønn, og han var helt åpen om det. Det hjalp meg i lønnssamtale. Anonymkode: e5011...4bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden Åpen om det. Jobber i det offentlige og her skal det være åpenhet rundt slike ting da det faktisk er sånn det blir avdekket om folk ikke forstår lønnsslippen sin, hvordan man forhandler lønn mm. Det er viktig lærdom og absolutt en viktig motivator👏 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Kan ikke i løpet av mine 31 år i arbeidslivet huske at noen har spurt meg om lønnen min. Om noen skulle finne på å spørre, så er det helt greit. Har ingen anelse om lønnen til mine kollegaer, utover at jeg vet jo hvor de ligger i henhold til tariff. Men det er jo ikke gitt at man ligger flatt på garantilønnen. Selv ligger jeg godt over tariff. Anonymkode: 71ad6...fe6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Nei, kunne aldri falle meg inn. Kan fort skape mye tanker og sjalusi blant kollegaer. Man vet aldri hva som blir sagt videre til hvem. Jeg gjør så godt jeg kan hver dag på jobb og stoler på at jeg får en noenlunde rettferdig lønn. Sammenligner meg med lønnsstatistikker Anonymkode: 8cbaf...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden Skjønner ikke hva greia med at økonomi skal være så privat.Jobber man sammen tjener man nesten likt.Evt mer når man har utdannelse. Anonymkode: 10173...f4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden Jobber i det offentlige, så lønna er ikke hemmelig. Ingen som har spurt meg om lønna mi, men jeg har kolleger som har oppslag på kontoret med lønna til alle ansatte i avdelingen vår. Enig med de som sier at det bare er arbeidsgiver som tjener på at lønna er hemmelig. Anonymkode: 268e5...5ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skjønner ikke hva greia med at økonomi skal være så privat.Jobber man sammen tjener man nesten likt.Evt mer når man har utdannelse. Anonymkode: 10173...f4c 🙂 Det er ikke slik det fungerer i den virkelige verden. Anonymkode: 2a177...065 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden Absolutt ikke hemmelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan ikke i løpet av mine 31 år i arbeidslivet huske at noen har spurt meg om lønnen min. Har kun 1 kollega som har spurt meg og jeg valgte å ikke svare i tilfelle det kunne bli noe dramatikk ut av det. Grunnen er at jeg mistenker jeg tjener mer enn vedkommende og denne vil oppleve det som urettferdig og gå til leder. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): De eneste som tjener på at lønna er privat, er de som sitter på pengeposen som arbeidsgivere. Anonymkode: c4284...544 Nettopp dette var et tema som kom opp på en jobbfest før jul etter lederne hadde tatt kvelden. Anonymkode: 9c1ec...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, kunne aldri falle meg inn. Kan fort skape mye tanker og sjalusi blant kollegaer. Man vet aldri hva som blir sagt videre til hvem. Jeg gjør så godt jeg kan hver dag på jobb og stoler på at jeg får en noenlunde rettferdig lønn. Sammenligner meg med lønnsstatistikker Anonymkode: 8cbaf...b68 Var derfor jeg valgte å ikke svare den ene gangen jeg ble spurt. Mistenker det i verste fall kunne ført til både det ene og det andre. Anonymkode: 9c1ec...01f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Del Skrevet 7 timer siden Som flere skriver, de eneste som har noe å vinne på at lønna holdes privat er arbeidsgivere, så jeg er helt åpen om det. Anonymkode: 7818c...997 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Var derfor jeg valgte å ikke svare den ene gangen jeg ble spurt. Mistenker det i verste fall kunne ført til både det ene og det andre. Anonymkode: 9c1ec...01f Vet heller ikke om folk opplyser korrekt. Nei, holde det for oss selv, så sover vi godt om natta Anonymkode: 8cbaf...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå