AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #41 Del Skrevet 7 timer siden Ting blir til, tenker eg. Hadde mange av de samme opplevelsane som barn. Men eg hadde far og var ikke skoleflink .Han slo i bordet og prøvde rope inn leksene mine. Eg var so redd eg tørte nesten ikkje være heime når han var der. Det som eg har tenkt er at dei gjorde det dei kunne ,med den kunnskapen dei hadde. Eg tenker det blir feil å dømme for den kunnskapen vi har no. Sammtidig er det lov å annerkjenne at en har hatt ein vond bardom og med ein annan oppvekst kunne ting vore annerledes. Anonymkode: 7229c...efa 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #42 Del Skrevet 6 timer siden Jeg vil si det var omsorgssvikt å overlate deg til deg selv på den måten. Hun var ikke så ung heller, 23. Hun burde visst bedre. Hun er en egoist. Du er et løvetannbarn, som mot oddsene har klart deg bra. Hvis den kontakten dere har i dag gir deg ubehag, så kan du redusere. Og du trenger ikke føle på plikt for å følge opp når hun blir gammel - hun har vel TV. Anonymkode: a6692...31c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #43 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ting blir til, tenker eg. Hadde mange av de samme opplevelsane som barn. Men eg hadde far og var ikke skoleflink .Han slo i bordet og prøvde rope inn leksene mine. Eg var so redd eg tørte nesten ikkje være heime når han var der. Det som eg har tenkt er at dei gjorde det dei kunne ,med den kunnskapen dei hadde. Eg tenker det blir feil å dømme for den kunnskapen vi har no. Sammtidig er det lov å annerkjenne at en har hatt ein vond bardom og med ein annan oppvekst kunne ting vore annerledes. Anonymkode: 7229c...efa Jeg tror ikke alle gjør sitt beste. Noen vet bedre, men har dårlig følelsesregulering, så lar de sinnet styre. Det er jo mye enklere enn å ta seg sammen. Anonymkode: a6692...31c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #44 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Foreldre var annerledes på den tiden. Noe av dette er likt med min barndom fra nittitallet. Mange var mer selvstendig gikk til og fra skolen og hadde litt mer ansvar for å klare seg selv ifht lekser. Jeg har også tenkt på mor som litt fraværende og selvopptatt. Men den som utførte største omsorgssvikten i historien din er jo din far. Kanskje moren din var deprimert eller slet psykisk. Å ha det vanskelig gjør At man ikke er sin beste versjon. Det at du var mye alene kunne også være fordi hun hadde lite nettverk og få alternativer der hun bodde. Kanskje du fokuserer mest på det negative og det som hun gjorde feil. Det gikk jo greit med deg tross alt. I dag er mange helt motsatt, veldig innstendige foreldre som Bruker mye tid med barna. Så kontrasten er stor. En mellomting er kanskje best, for man trenger å kjenne på litt mestring og for å få selvtillit. Jeg har akseptert at jeg har mine foreldre med sine feil og sin bagasje. Men viktig å være bevisst på at ting kanskje ikke var optimalt i barndom hvis man sliter i voksen alder. Anonymkode: 0d227...97b Jeg er født på 80-tallet og kan være enig i at ting var annerledes på den tiden. Jeg er vokst opp i et borettslag hvor det var omsorgssvikt i flere husholdninger. I dag hadde barnevernet vært på pletten mye tidligere enn den gangen. Folk passet seg selv og vegret seg for å melde ifra. Barnehage var ikke like vanlig som i dag, og skolene hadde ikke nok kunnskap til å fange opp de sårbare barn. Folk brydde seg ikke i den grad som man gjør nå. Man skulle ikke blande seg, det var holdningene den gangen. Men det unnskylder ingenting. TS har likefullt blitt utsatt for omsorgssvikt. Og en mellomting er best? 6 år og å være alene hjemme frem til leggetid? Å bli oversett og å bli bedt om å holde kjeft? I stor grad bli overlatt til seg selv gjennom hele sin barndom? For det er det TS har opplevd! Og det er neglisjering, forsømmelse og emosjonell omsorgssvikt og det skal TS ha anerkjennelse for å ha opplevd. Helt enig i at selvstendighet og mestring er viktig, men det TS har opplevd har ingenting med det å gjøre da det læres til barna gjennom tilstedeværelse, omsorg og læring etter modenhet og alder. TS ble selvstendig gjennom å bli oversett og forsømt! Vil også gjerne legge til at det også var foreldre med god omsorgsevne som fulgte opp barna sine også på den tiden. Ønsker trådstarter alt godt, og vær stolt av deg selv! Det livet du har skapt har du skapt fordi du er en sterk og tøff person! Anonymkode: 97173...bef 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå