AnonymBruker Skrevet 13. januar #41 Del Skrevet 13. januar lajlaj skrev (14 timer siden): Hadde aldri i livet blitt sammen med en som gamet. Hadde aldri i livet blitt sammen med ei som ikke gamer. Anonymkode: baa82...1d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #42 Del Skrevet 13. januar FantasDick skrev (1 time siden): Vi gamer begge to, stort sett sammen. Vi spiller også med barna, men spiller kun alene etter de har lagt seg. Jobb, husarbeid og ungene kommer først. Kan spille litt mer i noen helger, men da kanskje hvis ungene er ute eller opptatt med noe annet. Hadde tatt en prat med mannen. Spille sammen med barna, mener jeg blir noe annet. Det synes jeg er helt greit, så lenge det ikke bare blir spilling. Dette med skjerm har blitt tatt opp såå mange ganger.. men en varig endring virker umulig. Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #43 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Blir overrasket og imponert over at mennene deres faktisk begrenser det til etter barnas leggetid. Så oppegående er tydeligvis ikke min 🙄 Ts Anonymkode: cbc1c...762 For min mann og meg er det en selvfølge at vi begge er like delaktige i barnas hverdag og oppvekst. Vi er et team og kvalitetstid med barna prioriteres fordi det er det viktigste. Mannen din oppfører seg som en ansvarsløs guttunge. Anonymkode: 0a408...221 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #44 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde en sånn mann, å jeg gamet selv. Endte opp med at jeg ikke stolte på han for han sa han ikke gamet når ungene var oppe, hver gang jeg kom hjem var barna i seng å han spilte, å det kunne være tidlig ettermiddag. Jeg flyttet far fikk 40/60 så betalte lite selv om han ikke hadde barna, for noen tror enda at barn trenger både mor og far, prøv å spør barna🫣å da tenker jeg ikke på foreldre som påvirker barn, er du oppegående så merker du det, mener barn som skal leve livet nå Anonymkode: 98a46...392 De var i seng tidlig ettermiddag fordi far skulle spille? 🫣 Barnet vårt har enda ikke reagert på at han spiller mye, annet enn at han blir sur noen gang når han ikke får kontakt (som jo er veldig forståelig). Men jeg må innrømme det bekymrer meg litt at det er dette eksempelet far setter for barnet.. «mor styrer og ordner, mens far ligger bare på sofaen og gamer» 🫠 Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #45 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For min mann og meg er det en selvfølge at vi begge er like delaktige i barnas hverdag og oppvekst. Vi er et team og kvalitetstid med barna prioriteres fordi det er det viktigste. Mannen din oppfører seg som en ansvarsløs guttunge. Anonymkode: 0a408...221 Innimellom blir jeg så lei at jeg vurderer samlivsbrudd. Men bekymrer meg for hvordan det vil bli for barnet på samvær hos far når han er så oppslukt i skjerm hele tiden.. Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #46 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Spiller dere aldri MED barna? Eller med partner for den saks skyld? Mulig jeg begynner å bli gammel, men synes det er litt trist om det i dag er sånn at gaming = sitte i racerbilstol alene og skrike i headset. Er det ingen som sitter i sofaen lenger og spiller sammen, eller ser på at den andre spiller? Anonymkode: a5f51...203 Vi spiller Switch sammen, barna på 5 og 10 og vi foreldre. Superkoselig å gjøre sammen😊 Samboer var gamer da vi møttes, nå spiller han bare Minecraft og Fortnite med 10-åringen, muligens litt spill alene om han kommer på det en sjelden kveld. Anonymkode: 07261...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #47 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Innimellom blir jeg så lei at jeg vurderer samlivsbrudd. Men bekymrer meg for hvordan det vil bli for barnet på samvær hos far når han er så oppslukt i skjerm hele tiden.. Ts Anonymkode: cbc1c...762 Sett grenser og sett hardt mot hardt. Samlivsterapi gjennom Familievernet er gratis og veldig bra. Sett opp noen kjøreregler, for nå er han bare som et ekstra barn. Og han ødelegger ungen. Anonymkode: 07261...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #48 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er dette jeg også tenker, men han sitter konstant med skjerm med mindre vi spiser middag eller blir enige om å gjøre noe spesifikt sammen, som å spille brettspill. Virker som han bruker det som tidsfordriv, samtidig som han sikkert er spill-/skjermavhengig, som ei over her skriver. I løpet av en uke vil jeg si han bruker ca 15 timer på gaming i en eller annen form mens barnet er våken, og da er han på jobb store deler av ettermiddagen/kvelden i tillegg. Har tenkt at det kanskje er jeg som er «streng» som reagerer på dette, men ser jo de aller færreste av dere gamer med barna tilstede (hvertfall mens de enda er relativt små). Ts Anonymkode: cbc1c...762 Det er over to timer hver dag av barnets våkne tid. Hvor mange timer har dere sammen med barnet hver dag? Det er så få timer vi har sammen med barna før de plutselig er ungdommer og sammen med venner i stedet, på en aktivitet, lange skoledager etc. Så jeg tenker det er kjempeviktig at man bruker den lille tiden man har mulighet til mens barna er små - nettopp sammen med barna. Det kommer en tid hvor han kan sitte og game i times is uten at det går ut over andre enn han selv (og deg, men du kan velge selv om du bli eller ikke). Anonymkode: 850ea...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #49 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er over to timer hver dag av barnets våkne tid. Hvor mange timer har dere sammen med barnet hver dag? Det er så få timer vi har sammen med barna før de plutselig er ungdommer og sammen med venner i stedet, på en aktivitet, lange skoledager etc. Så jeg tenker det er kjempeviktig at man bruker den lille tiden man har mulighet til mens barna er små - nettopp sammen med barna. Det kommer en tid hvor han kan sitte og game i times is uten at det går ut over andre enn han selv (og deg, men du kan velge selv om du bli eller ikke). Anonymkode: 850ea...86a Han ser barnet 1-2 timer etter jobb før barnet legger seg. Spiller kanskje i snitt 1 time i ukedagene når barnet er våken, og 5-6 timer lørdag og søndag. Jeg er helt enig med deg, og jeg har sagt det til han. Men det nytter ikke. Han gamer til langt ut på natta også (og sover altfor lite), så det blir en vond sirkel. Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #50 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sett grenser og sett hardt mot hardt. Samlivsterapi gjennom Familievernet er gratis og veldig bra. Sett opp noen kjøreregler, for nå er han bare som et ekstra barn. Og han ødelegger ungen. Anonymkode: 07261...dd8 De terapeutene på fvk er så nøytrale at det har vi fått lite utbytte av. Allerede gått der opptil flere runder. Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #51 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De terapeutene på fvk er så nøytrale at det har vi fått lite utbytte av. Allerede gått der opptil flere runder. Ts Anonymkode: cbc1c...762 Har du gitt ham ultimatum før? Enten skjerper han seg, ellers går du. Forstår belymringen angående skjerm og samvær om dere skulle skille lag, men jeg vet ikke hvor mye bedre det er om dette fører til krangler i hverdagen når dere bor sammen. Og så skal du jo ha det bra du også! Anonymkode: 0a408...221 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:45 #52 Del Skrevet tirsdag kl 11:45 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Blir overrasket og imponert over at mennene deres faktisk begrenser det til etter barnas leggetid. Så oppegående er tydeligvis ikke min 🙄 Ts Anonymkode: cbc1c...762 Mannen din er jo helt klart avhengig. Jeg og min mann er vel der at vi merker hvor avhengighetsskapende den skjermen kan være, og nettopp derfor gjør vi en ekstra innsats for å holde den unna barnet. Jeg hadde eksplodert for lenge siden om jeg var deg. Har du tatt en alvorsprat med ham og fortalt at det plager deg så mye at du har tenkt tanken å flytte ut? Anonymkode: 7ed04...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå