AnonymBruker Skrevet 13. januar #21 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi gamer begge to (en ser på og den andre spiller) i en time eller ti. Vi spiller Silent Hill nå så selvfølgelig spiller vi aldri når ungene er våkne. Anonymkode: 4b195...65d Eller TO, skulle det stå 😅 Anonymkode: 4b195...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #22 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spiller dere aldri MED barna? Eller med partner for den saks skyld? Mulig jeg begynner å bli gammel, men synes det er litt trist om det i dag er sånn at gaming = sitte i racerbilstol alene og skrike i headset. Er det ingen som sitter i sofaen lenger og spiller sammen, eller ser på at den andre spiller? Anonymkode: a5f51...203 Samboer og barnet spiller sammen noen ganger. Men stort sett holder samboer på med sitt eget spill, og evt barnet sitt eget (vil være med/gjøre som pappa). Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 13. januar #23 Del Skrevet 13. januar Syns mannen bruker altfor mye tid på gaming. Han gamer fra rundt kl 22 til 02/03 hver dag omtrent. Det er jo etter ungene har sovna, men problemet er at han sover jo kun 3-4 t hver natt pga han er oppe så sent, noe som gjør at han gjerne sovner samtidig med det barnet han legger. Da kan han fint sove i 2-3 t. Det gjør at jeg må fikse mesteparten om ikke alt husarbeid veldig ofte. Han melder seg på en måte ut av hjemmet ved å holde på sånn. For all del hender at jeg sovner samtidig med ungene jeg også om jeg er veldig sliten, men da maks en time... Det som jeg syns er vondt derimot er at jeg sitter alene omtrent hver kveld i stua, mens mannen gamer eller sover. Greit nok at jeg ser på tv program som han har liten interesse av, men hadde vi vært sammen i stua så hadde jeg jo gjort noe annet. Bare å prate litt eller ha litt nærhet hadde hjulpet mye. Føler meg ensom i dette forholdet til tider. Uansett så syns jeg mannen nesten er verre på mobilen når ungene er våkne. Han kan sitte å spille på mobilen eller lese noe mens den eldste sier pappa. (Noen ganger reagerer ikke pappa). Han har også med seg tlf til middagen, og jeg har sagt til han flere ganger at vi bruker ikke mobil mens vi spiser. Jeg kunne av og til ønske meg at mobilen og pc hans ble lagt vekk for en dag eller to.. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #24 Del Skrevet 13. januar Barnet vårt er 3 år bare men ingen av oss spiller når hun er hjemme og våken. Anonymkode: 26cca...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #25 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg og mannen gamer begge to, men kun etter barnet er i seng. Jeg gamer 1-2 t når jeg først gamer, mens han nok 2-3 (han legger seg etter meg da han begynner på jobb senere). Det hadde vært uaktuelt for oss å game mens barnet er våkent og hjemme. Da tilbringer vi tid sammen, eller den ene er med barnet mens den andre gjør noe produktivt (husarbeid ol). Anonymkode: 8fbe0...32c Er dette jeg også tenker, men han sitter konstant med skjerm med mindre vi spiser middag eller blir enige om å gjøre noe spesifikt sammen, som å spille brettspill. Virker som han bruker det som tidsfordriv, samtidig som han sikkert er spill-/skjermavhengig, som ei over her skriver. I løpet av en uke vil jeg si han bruker ca 15 timer på gaming i en eller annen form mens barnet er våken, og da er han på jobb store deler av ettermiddagen/kvelden i tillegg. Har tenkt at det kanskje er jeg som er «streng» som reagerer på dette, men ser jo de aller færreste av dere gamer med barna tilstede (hvertfall mens de enda er relativt små). Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #26 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Eller TO, skulle det stå 😅 Anonymkode: 4b195...65d 😂☺️ Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #27 Del Skrevet 13. januar tussi84 skrev (7 timer siden): Syns mannen bruker altfor mye tid på gaming. Han gamer fra rundt kl 22 til 02/03 hver dag omtrent. Det er jo etter ungene har sovna, men problemet er at han sover jo kun 3-4 t hver natt pga han er oppe så sent, noe som gjør at han gjerne sovner samtidig med det barnet han legger. Da kan han fint sove i 2-3 t. Det gjør at jeg må fikse mesteparten om ikke alt husarbeid veldig ofte. Han melder seg på en måte ut av hjemmet ved å holde på sånn. For all del hender at jeg sovner samtidig med ungene jeg også om jeg er veldig sliten, men da maks en time... Det som jeg syns er vondt derimot er at jeg sitter alene omtrent hver kveld i stua, mens mannen gamer eller sover. Greit nok at jeg ser på tv program som han har liten interesse av, men hadde vi vært sammen i stua så hadde jeg jo gjort noe annet. Bare å prate litt eller ha litt nærhet hadde hjulpet mye. Føler meg ensom i dette forholdet til tider. Uansett så syns jeg mannen nesten er verre på mobilen når ungene er våkne. Han kan sitte å spille på mobilen eller lese noe mens den eldste sier pappa. (Noen ganger reagerer ikke pappa). Han har også med seg tlf til middagen, og jeg har sagt til han flere ganger at vi bruker ikke mobil mens vi spiser. Jeg kunne av og til ønske meg at mobilen og pc hans ble lagt vekk for en dag eller to.. Skjønner deg så godt. Hadde også syntes det hadde vært kjipt om jeg ble bortprioritert for gaming hver kveld (synes jo det er kjipt at han heller velger å game enn å være tilstede med oss). Går veldig mye i skjerm i ulike former hos mannen også. Han sitter omtrent ALL ledig tid med enten spill, mobil, nettbrett eller pc (gjerne mens han ser tv samtidig). Dette til tross for at han bare ser barnet 1-2 timer hver ettermiddag. Husarbeid er selvsagt også en ting. Her bidrar han minimalt. Ingenting i ukedagene. Noe (lite) i helger. Har du prøvd å snakke med mannen din? Hva sier han selv? Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #28 Del Skrevet 13. januar Vi har to, snart tre barn. Jeg (mor) gamer litt. Gjør det kun når barna sover eller ikke er hjemme. Orker ikke å gjøre det hver dag heller, så jeg anslår rundt fem timer i uka. Samboeren min spiller mye Fifa i perioder, men det er også kun når barna sover. Ingen av oss sitter oppe utover natta for å game, det er vi for voksne til. Anonymkode: 0a408...221 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #29 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har to, snart tre barn. Jeg (mor) gamer litt. Gjør det kun når barna sover eller ikke er hjemme. Orker ikke å gjøre det hver dag heller, så jeg anslår rundt fem timer i uka. Samboeren min spiller mye Fifa i perioder, men det er også kun når barna sover. Ingen av oss sitter oppe utover natta for å game, det er vi for voksne til. Anonymkode: 0a408...221 Blir overrasket og imponert over at mennene deres faktisk begrenser det til etter barnas leggetid. Så oppegående er tydeligvis ikke min 🙄 Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #30 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Blir overrasket og imponert over at mennene deres faktisk begrenser det til etter barnas leggetid. Så oppegående er tydeligvis ikke min 🙄 Ts Anonymkode: cbc1c...762 Du trenger ikke være imponert, altså. For mannen min (og meg) er dette en selvfølge! Vi har kun x antall timer med barnet i uken etter jobb og barnehage, og vi vil tilbringe mest mulig av den sammen. Anonymkode: 8fbe0...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #31 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 21.02): Og hva tenker dere er OK? Anonymkode: cbc1c...762 Jeg føler det er ok at barn og ungdom gamer. Ikke voksne folk om ikke det er sammen med unga. Anonymkode: 69f02...ccf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #32 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Er dette jeg også tenker, men han sitter konstant med skjerm med mindre vi spiser middag eller blir enige om å gjøre noe spesifikt sammen, som å spille brettspill. Virker som han bruker det som tidsfordriv, samtidig som han sikkert er spill-/skjermavhengig, som ei over her skriver. I løpet av en uke vil jeg si han bruker ca 15 timer på gaming i en eller annen form mens barnet er våken, og da er han på jobb store deler av ettermiddagen/kvelden i tillegg. Har tenkt at det kanskje er jeg som er «streng» som reagerer på dette, men ser jo de aller færreste av dere gamer med barna tilstede (hvertfall mens de enda er relativt små). Ts Anonymkode: cbc1c...762 Har han adhd? Anonymkode: b023f...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #33 Del Skrevet 13. januar Jeg hadde ikke godtatt det. Barn fortjener å bli sett, og at de er viktigere enn en konsoll for pappa sin. Jeg får helt angst når jeg ser foreldre med små barn som ser mer i telefonen/gaming ødelegger relasjonen med barnet. Dette kan skade selvfølelsen og føle seg mindre verdsat, som igjen kan påvirke adferden til et barn. Jeg tror det kommer til å bli mye forskning på dette frem i tid. Anonymkode: dc674...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #34 Del Skrevet 13. januar Helt i starten da vi hadde en baby spilte han en del på dagtid. Men enda med at jeg eksploderte fordi han prioriterte spill over å bidra. Da ble det til at det kun var når barnet sov eller når vi hadde avtalt at det var ok. nå har vi 3 barn, og det er svæææært lite spilling. Da vi hadde to barn hadde vi annenhver kveld med legging, og da spilte han når jeg la (altså etter barna var lagt). Nå har vi en baby som en av oss må se etter når den andre legger, og vi er som regel ikke ferdig med legging før 21. da et vi som regel helt kake begge to😂 må ærlig si at jeg ikke husker sist jeg så han spille. Men gjør meg ingenting om han spiller når alle barna sover/er på besøk hos andre. Det skal bare ikke gå utover hans engasjement i familien. Samme som ikke mine hobbyer skal gå ut over det. Anonymkode: 91b1b...e19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 13. januar #35 Del Skrevet 13. januar Vi gamer begge to, stort sett sammen. Vi spiller også med barna, men spiller kun alene etter de har lagt seg. Jobb, husarbeid og ungene kommer først. Kan spille litt mer i noen helger, men da kanskje hvis ungene er ute eller opptatt med noe annet. Hadde tatt en prat med mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #36 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du trenger ikke være imponert, altså. For mannen min (og meg) er dette en selvfølge! Vi har kun x antall timer med barnet i uken etter jobb og barnehage, og vi vil tilbringe mest mulig av den sammen. Anonymkode: 8fbe0...32c Bare imponert fordi dette er så fjernt fra min virkelighet med samboer. Ts Anonymkode: cbc1c...762 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #37 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg føler det er ok at barn og ungdom gamer. Ikke voksne folk om ikke det er sammen med unga. Anonymkode: 69f02...ccf Hmm, er jo veldig mange som har dette som hobby. Både voksne menn og kvinner. Er når det går utover barn/familieliv jeg detter ut. Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #38 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har han adhd? Anonymkode: b023f...6d7 Sannsynligvis, men udiagnostisert. Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #39 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde ikke godtatt det. Barn fortjener å bli sett, og at de er viktigere enn en konsoll for pappa sin. Jeg får helt angst når jeg ser foreldre med små barn som ser mer i telefonen/gaming ødelegger relasjonen med barnet. Dette kan skade selvfølelsen og føle seg mindre verdsat, som igjen kan påvirke adferden til et barn. Jeg tror det kommer til å bli mye forskning på dette frem i tid. Anonymkode: dc674...b58 Ikke sant.. jeg får alltid dårlig samvittighet om jeg er mye på telefonen rundt barnet, og har derfor hele tiden vært bevisst på å begrense skjermbruk. Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #40 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 21.02): Og hva tenker dere er OK? Tenker i hovedsak mens barna er våken/tilstede? Hvor mye i ukedagene og hvor mye i helgene? Jeg føler min partner gamer omtrent all ledig tid hjemme. Om ettermiddagen når han kommer hjem fra jobb, og store deler av lørdag/søndag. Til og med de få gangene han gjør husarbeid, går han med gamingkonsollen i hendene. Han er selvsagt vanskelig å få kontakt med, og barnet må ofte prate til han både to, tre og fire ganger før han får kontakt. Barnet er nå 7 år, og det har vært sånn mer eller mindre hele tiden. I perioder kan han begrense seg litt (særlig om jeg synes det blir mye skjerm også med tanke på barnets skjermtid), men mener at vi lever i en såpass moderne tid, at det må være lov. Det er hans måte å slappe av på når han har fri. Til en viss grad skjønner jeg det, og det er på en måte hans hobby. Men er mange timer spilling i løpet av en uke vanlig når man har barn? Anonymkode: cbc1c...762 Hadde en sånn mann, å jeg gamet selv. Endte opp med at jeg ikke stolte på han for han sa han ikke gamet når ungene var oppe, hver gang jeg kom hjem var barna i seng å han spilte, å det kunne være tidlig ettermiddag. Jeg flyttet far fikk 40/60 så betalte lite selv om han ikke hadde barna, for noen tror enda at barn trenger både mor og far, prøv å spør barna🫣å da tenker jeg ikke på foreldre som påvirker barn, er du oppegående så merker du det, mener barn som skal leve livet nå Anonymkode: 98a46...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå