AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #41 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva får guttebarn som fine minner i steden for smykker? Anonymkode: 7bab0...58c Guttene får penger på sparekontoen sin de, så fonda kan vokse, kjekt med EK en gang i tiden. Jentene får barnesmykker de vokser ifra like fort og som blir glemt i ei skuff.. Og det er en viss forskjell. Anonymkode: 37a4a...b1d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #42 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De børster ikke håret på ungen? Det er hvertfall sånne ting vi som jobber i barnehage reagerer på… Anonymkode: 0bff4...ded Ja, altså det er jo ikke store floker, men de ser ikke vits med å stelle det eller noe for "hun er jo bare et barn". Da jeg skulle skifte bleien hennes, stelte jeg henne litt ekstra for jeg savner det å ha baby. Så det ble en liten sleik med våt kam da og en hårspenne jeg hadde i skuffen. Helt vanlig hårspenne fra datteren min, en sånn ananas spenne. Nei det var visst totalt unødvendig å dolle henne opp sånn og da kunne de jo ikke gi henne til meg 🙃 Anonymkode: 78587...466 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #43 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, altså det er jo ikke store floker, men de ser ikke vits med å stelle det eller noe for "hun er jo bare et barn". Da jeg skulle skifte bleien hennes, stelte jeg henne litt ekstra for jeg savner det å ha baby. Så det ble en liten sleik med våt kam da og en hårspenne jeg hadde i skuffen. Helt vanlig hårspenne fra datteren min, en sånn ananas spenne. Nei det var visst totalt unødvendig å dolle henne opp sånn og da kunne de jo ikke gi henne til meg 🙃 Anonymkode: 78587...466 Vel, barn skal stelles… Her har jenta fått tilbud om å klippe håret hvis hun ikke vil stelle det. Men hun vil ha langt, så da blir det børsting 2-3 ganger om dagen og hårstrikk og spenner. Sånn må det bare være. Ekkelt med mat i hele håret, og må da dusje minst 1 gang om dagen. Far har sendt henne i barnehagen et par ganger med løst hår fordi hun ville ha det nede, da har hun kommet hjem igjen med fletter. Det er ikke uten grunn, for å si det sånn… Handler jo ikke nødvendigvis om å pynte barna, men hva som er praktisk og hygienisk. Anonymkode: 0bff4...ded 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #44 Del Skrevet 8 timer siden Du må respektere at de har et annet syn på dette enn deg, noe du åpenbart ikke gjør. Jeg syns pannebånd med sløyfe er helt latterlig på babyer, likeså hårspenner i hår som knapt er hår. Hvorfor skal barn presses på tyll og rosa tøys? La foreldrene bestemme over sitt barn, akkurat som du dytta på masse rosa ræl på din egen unge. Anonymkode: e7c5f...06f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 8 timer siden #45 Del Skrevet 8 timer siden Så trist at det å være jente har blitt så negativt, nå må jenter være guttejenter (hva er det egentlig, er ikke det å være jente det også). Like typiske jenteting er feil, og vi damer jubler for endringen. Trist utvikling. Gutta mine har fått smykker, alle i vår familie får det samme til blant annet dåp. Vi bruker smykkene mye. Til og med eldste som er tenåring bruker smykkene som passer. Redd denne jenta ikke får utviklet seg når far og mor er så redd for det feminine hos kvinner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #46 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, altså det er jo ikke store floker, men de ser ikke vits med å stelle det eller noe for "hun er jo bare et barn". Da jeg skulle skifte bleien hennes, stelte jeg henne litt ekstra for jeg savner det å ha baby. Så det ble en liten sleik med våt kam da og en hårspenne jeg hadde i skuffen. Helt vanlig hårspenne fra datteren min, en sånn ananas spenne. Nei det var visst totalt unødvendig å dolle henne opp sånn og da kunne de jo ikke gi henne til meg 🙃 Anonymkode: 78587...466 Dere høres like barnslige ut hele gjengen. De vil ikke ha dill. Du insisterer på å dolle opp, selv om du vet de ikke liker det. Blir sikkert fine familieforhold ut av dette her Anonymkode: 7bab0...58c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #47 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): My bad. En voksen 1-åring trenger selvsagt smykker 🙄 Kanskje de ønsker å endre denne tradisjonen. Av ren nysgjerrighet, hva får de små guttebarna i steden for smykker? Anonymkode: 7bab0...58c Gutter kan da også få smykker Anonymkode: 2566f...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #48 Del Skrevet 7 timer siden Dagens foreldre, har ikke ord for all galskapen deres. Syns du skal kline til om 1-2 år kan spørre ungen selv hva den identifiserer seg som og hvilken farge «hen» liker forran mor og far, gjerne i juni for da har de hatt om det nylig i barnehagen og kan bestemme helt selv hva de er og hva de liker.. hihi Anonymkode: 0d6cc...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #49 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Veldig spesielt. Synes synd på henne, det er så rart at samfunnet går i strupen på femininitet som en svakhet man bør være foruten. Jenter med maskuline egenskaper som mot og 'jovialhet' belønnes ikke på grunn av egenskapene alene, men fordi de likner mer på gutter - og belønnes for det. Femininitet er så hardt under angrep at til og med voksne kvinner internaliserer det som et symptom på dumhet, feighet og "prinsesse"-oppførsel. Synes bare synd på de barna det går utover. Anonymkode: 7e08a...86b Jævlig bra skrevet 💯 Anonymkode: 87efa...e6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #50 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere høres like barnslige ut hele gjengen. De vil ikke ha dill. Du insisterer på å dolle opp, selv om du vet de ikke liker det. Blir sikkert fine familieforhold ut av dette her Anonymkode: 7bab0...58c Kjære vene... TS stelte barnet, kammet håret hennes litt og satte på en spenne med en ananas. Akkurat som om det skulle være noe galt!! Jeg var aldri en "rosa jente" selv, jeg hang i trærne sammen med gutta, og kan vel betegnes som en guttejente på mange områder. Men jeg synes det er kjempesøtt hver gang jeg ser de små barna i barnehagen like ved gå på tur. Jentene går og leier hverandre og med små rosa skjørt. Verdens søteste barn. Jeg synes det er noe stort tull med sånne vrangforestillinger som det er at et lite barn skal bli påprakket foreldrenes oppfatninger om sånne filleting. La ungene få velge selv. Om hun en dag har rosa sløyfe i håret, og neste dag henger opp ned i epletreet i hagen sammen med brødrene, så er det finfint. Anonymkode: 1549b...31f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå