Gå til innhold

Lei av a4 livet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

8 timer til meg selv?

Nå er du ikke særlig realistisk her. 

Jeg reiser hjemmefra 06 på morgningen og er hjemme igjen kl 16. Da har det gått 10 timer. Så er det matlaging, husarbeid og trening. Er også sliten etter jobb så må slappe av litt for å ikke bli helt utkjørt. Jeg sitter dermed kanskje med 2 timer som kan gå til «fritid».

Anonymkode: f229b...13b

Helt enig. Og hva for man “opplevd“ på de to timene. Føler ikke man får tid til så mye da før man skal på det samme igjen og igjen…

Anonymkode: 7d7ef...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nowayback skrev (25 minutter siden):

Jeg har 800.000 på "bok" og eier ingenting. Har ikke partner eller barn. Er i utgangspunktet fri til å gi beng i a4-livet, fortsette å leie bolig og reise og oppleve masse ting. Likevel føler jeg meg fengslet til a4-livet. Det føles feil å bryte med det, sikkert fordi man føler at man skal være som alle andre her i samfunnet.

En del av meg har innsett at partner og barn ikke skjer, men det er likevel håpet om det som gjør at jeg fortsetter i samme tralten.

Du er 21 år og er en del av generasjonen som har andre verdier enn jobb og a4-liv. Det syns jeg er mest bra, men samtidig så er det jobber som holder samfunnet i gang. Man bør prøve å finne en jobb man kan trives med, rett og slett. Og kanskje ikke jobbe 100 %, med mindre man må.

Har ikke noen råd utover det.

Det er nok nettop det som er med den generasjonen jeg er i, at man gir mer heng i hva alle andre gjør og hva som er mest normalt. Vi er nok litt mer opptatt av å leve livet sånn som vi vil, på godt og vondt! 
Det er heller ingenting som sier at det er måten du lever eller jobber på nå som gjør at du kan få deg en partner og eventuelt barn etterhvert. Kanskje det hadde hjulpet å gå litt ut i det ukomfortable, så kan du fort bli positivt overrasket:)

Anonymkode: 7d7ef...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...