Gå til innhold

Gjør man det slutt pga svigermor?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Synes ts har vært så flink og gjort alt det rette. Hun er mitt nye forbilde. Jeg lar meg lett overkjøre pga veldig dominerende foreldre. Som jeg nå har kuttet helt ut. Jeg går til psykolog og leser så mye jeg kan finne på nett og grubler og tenker på ting i barndom og liv. Og de siste to årene har jeg virkelig måttet forstå å klare meg selv etter at familien min fikk meg til å tro at jeg ikke kunne gjøre noe på egenhånd. De har villet at jeg skulle være avhengig av de sånn at jeg aldri skal komme meg bort og de skal oppnå et høyt nivå av kontroll over mitt liv. Jeg driver til og med og kaster/bytter ut ting i skapene på kjøkkenet mitt. Det koster mye penger, men herregud så befriende. Jeg føler at jeg dytter de ut av livet mitt. Ingen har rett til å bestemme hva jeg skal ha i mine skap. Men det visste ikke jeg før nylig. Det har vært en lang kamp og den er ikke over. 

Han fyren her kommer seg aldri ut av det hvis ikke han selv ønsker og forstår. Og det ville trenge mye terapi og mange år av livet hans. Moren har ødelagt han med vilje, jeg er helt sikker.

Du var kjempe flink ts. ♥️

Anonymkode: f890a...b53

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt innafor å dumpe. Dog blir det feil å si at du dumper pga svigermor, fordi du dumper pga at mannen ikke er selvstendig. Som noen har påpekt, så ville du nok sittet igjen med alle oppgavene moren hans hadde.

Er det ingen svigerfar med i bildet?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makavelli skrev (10 timer siden):

Helt innafor å dumpe. Dog blir det feil å si at du dumper pga svigermor, fordi du dumper pga at mannen ikke er selvstendig. Som noen har påpekt, så ville du nok sittet igjen med alle oppgavene moren hans hadde.

Er det ingen svigerfar med i bildet?

Joda, overskriften min her var litt feil, jeg ser det. Men var så innmari frustrert over henne den dagen. Fyren har jeg jo likt litt. Henne har jeg aldri likt. 
Og det er en svigerfar her. Han bare er der, hvis du skjønner hva jeg mener. Han ser eller hører man lite til, han dilter etter og gjør som hun sier.

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Synes ts har vært så flink og gjort alt det rette. Hun er mitt nye forbilde. Jeg lar meg lett overkjøre pga veldig dominerende foreldre. Som jeg nå har kuttet helt ut. Jeg går til psykolog og leser så mye jeg kan finne på nett og grubler og tenker på ting i barndom og liv. Og de siste to årene har jeg virkelig måttet forstå å klare meg selv etter at familien min fikk meg til å tro at jeg ikke kunne gjøre noe på egenhånd. De har villet at jeg skulle være avhengig av de sånn at jeg aldri skal komme meg bort og de skal oppnå et høyt nivå av kontroll over mitt liv. Jeg driver til og med og kaster/bytter ut ting i skapene på kjøkkenet mitt. Det koster mye penger, men herregud så befriende. Jeg føler at jeg dytter de ut av livet mitt. Ingen har rett til å bestemme hva jeg skal ha i mine skap. Men det visste ikke jeg før nylig. Det har vært en lang kamp og den er ikke over. 

Han fyren her kommer seg aldri ut av det hvis ikke han selv ønsker og forstår. Og det ville trenge mye terapi og mange år av livet hans. Moren har ødelagt han med vilje, jeg er helt sikker.

Du var kjempe flink ts. ♥️

Anonymkode: f890a...b53

Takk, følte meg litt flink nå. Og det er du også. Viktig med kontroll over eget liv. Han som nå er min eks klarer det nok aldri.

Forøvrig blokkert både mor og sønn nå. Blitt litt mye meldinger etter jeg avsluttet forholdet. Håper jeg ikke treffer de i butikken eller noe i nærmeste fremtid. 

TS

Anonymkode: 8f3a1...3a6

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...