Gå til innhold

Gjør man det slutt pga svigermor?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er noe galt med både mor og mann. Hun har nok ødelagt han, men han høres jo ut til å nyte det. Du må komme deg vekk så fort du kan. Det er skikkelig ille om du blir og dere får barn eller noe. Løp så fort du kan. 

Anonymkode: f890a...b53

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er noe galt med både mor og mann. Hun har nok ødelagt han, men han høres jo ut til å nyte det. Du må komme deg vekk så fort du kan. Det er skikkelig ille om du blir og dere får barn eller noe. Løp så fort du kan. 

Anonymkode: f890a...b53

Jeg starter å løpe nå! Skal ta det opp med han i kveld når jeg skal besøke han. 

Anonymkode: 8f3a1...3a6

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

. Dritkjekk var han den gang, og det er han ennå.

Det hjelper lite. Du kan ikke med åpne øyne gå inn i et forhold med en mammadalt. 

Det sies at om man går inn i et forhold med noen som har barns fra før, må du ta hele pakken. Men denne "pakken" er det jo ingen som orker. Det er en sannhet i bygdesladderen.

Anonymkode: 8c6cf...be5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde noen naboer en gang som, ifølge bygdesladderen, skilte seg pga hans mor som bodde på gården. To, tre år senere døde hun, og de giftet seg igjen.

Anonymkode: 635cf...b9a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hjelper lite. Du kan ikke med åpne øyne gå inn i et forhold med en mammadalt. 

Det sies at om man går inn i et forhold med noen som har barns fra før, må du ta hele pakken. Men denne "pakken" er det jo ingen som orker. Det er en sannhet i bygdesladderen.

Anonymkode: 8c6cf...be5

Ja. Jeg skjønner det. Jeg har ikke hatt lyst til å se dette fordi jeg har vært ganske forelska siden jeg møtte han. Men faktisk ikke så forelska at jeg kan la dette fortsette.

TS

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde noen naboer en gang som, ifølge bygdesladderen, skilte seg pga hans mor som bodde på gården. To, tre år senere døde hun, og de giftet seg igjen.

Anonymkode: 635cf...b9a

Tror faktisk det er kjørt for han her uansett om mor går bort eller ikke. Tror ikke han kan det som regnes som normalt husarbeid. Og det gidder jeg ikke lære en mann som er 15 år eldre enn meg 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Beklager at både jeg og mannen ler av dette, men det er rett og slett så utrolig at det nesten ikke er til å tro. Han der må virkelig kutte navlestrengen! Jeg tror dessverre at han er så godt vant til moren som har sydd både puter og madrasser under armene, at der er det ikke håp. Det er jo ingen normale, oppegående damer som vil bo med en slik kar. 

Håper likevel du kan sende han en link til innlegget ditt slik at han kan se ut fra svarene i tråden her, for en stor mannebaby vi synes han er. Da får han i det minste muligheten til å ta til seg det vi sier og gjøre nødvendige endringer i livet sitt slik at han kanskje kan ha et håp om å finne en langvarig partner på sikt. 

Vil legge til at den moren ikke er "verdens beste mamma". Hun har feilet massivt i å gjøre sin sønn selvstendig. Dette er så ille at jeg tenker at det er en form for misbruk faktisk. Det er langt ifra normalt og er til hinder for at han skal kunne ha en normalt forhold til en partner. 

Anonymkode: eac01...0a0

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Altså, vi er forholdsvis tidlig i relasjonen siden jeg vurderer gjøre det slutt pga svigermor. Men jeg vet ikke om jeg orker dette. Saken er som følger.

Etter mange års studier flytta jeg hjem. Møtte en jeg husker sånn smått fra jeg var veldig ung. Dritkjekk var han den gang, og det er han ennå. Da hadde han dame, men han er singel nå. Jeg er 30, han er i 40 årene. Ingen av oss har barn. Vært sammen ca 6mnd.

Uansett, ryktes at damer han har hatt har dumpa han pga at moren er vanskelig. Vi bor på bygda, og her er mye sladder, så jeg har ikke brydd meg så mye om dette før nå sener tid.

Han har bygd hus i samme byggefelt som foreldrene, men ikke vegg i vegg. Må ta på yttertøy for å besøke, for å si det sånn. Men de har et alt for tett bånd, og hun oppfører seg som han er barn ennå. 
Han spiser middag der hver dag etter jobb og blir sur hvis hun ikke er hjemme uten å ha sagt fra. Hun vasker klærne hans. Hun vasker huset hans hver uke. Mange ganger hver uke tror jeg faktisk. Hun møblerer og maler og styrer der uten å spørre han hvis hun ser noe hun syns er fint. Det ommøbleres ofte når han er på jobb. 
Her for noe siden hadde hun kjøpt noe nips hun tenkte han skulle ha på en hylle i stua. Det gikk en faen i meg, så jeg flytta det til en annen hylle. Og da rabla det for mor, skikkelig sur for at det ikke sto der hun hadde planlagt. 
Og idag rabla det for meg. Våkna av at hun hadde låst seg inn og styra på kjøkkenet for å lage frokost til han. Ikke til meg, hun visste jo ikke at han hadde gjester på overnattting som hun sa.

Har skjedd sånne ting som dette her hele tiden. Større og mindre greier. Men det er så irriterende 😠 

Jeg har snakket med kjæresten om det. Han er bare glad for at mamma bryr seg. Skjønner ikke at det kan gå utover meg og mitt forhold til henne. Eller han. Han omtaler henne som verdens beste mamma. 

Er dere her på KG enig i at dette er dødfødt? Og ikke normalt ? Altså, jeg orker ikke!! Det er jo bare å innse at det blir strevsomt i mange år til. Og at det nok er sant som ryktene sier, at moren er i årsak til at han ikke har hatt noen lange forhold. 

Ikke normalt og det blir nok ikke bedre! Er vel en grunn til at alle stikker fra han! Gi han ultimatium eller stikk!

Anonymkode: a2c2b...c2d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Han spiser middag der hver dag etter jobb og blir sur hvis hun ikke er hjemme uten å ha sagt fra.

Problemet er jo at han ønsker å ha det sånn!! Han ønsker ingen endring! 

At han blir sint for at hun gjør noe annet en dag enn å lage middag til han, viser hvor desillusjonert han er! Han må da for f*** lære seg å leve uten mamma sin pupp! Hva skjer den dagen hun ikke er i stand til å ordne for han? Den dagen hun er den som trenger hjelp? Jeg skal vedde huset mitt på at han ikke kommer til å hjelpe henne noe i det hele tatt, men kommer til å grine over at maten ikke står på bordet til HAN! 

Anonymkode: 4b787...600

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ah. Jeg har slik svigermor. Men ikke mot oss men mot andre sønnen. Hun vil eie han. Ingen damer er bra nok for han. Hun har styrt han i alle år. Min mann vil ikke ha noe med henne å gjøre. Så er ikke noe problemer for oss eller meg. Men svogeren min stakkar. Han får jo ingen å dele livet med. Han spiser middag til henne nesten hver dag han å. Så vasker hun leiligheten hans. Og møblerer. Så det høres ut som samme svigermor. 😂😂

Anonymkode: 31daa...846

Da finns det flere slike svigermødre, dessverre. For han her har ikke en bror, bare en søster. Hun er ikke slik mot henne. 
TS

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo han det største problemet. Sur fordi mor ikke er hjemme og klar med mat?! Wow. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stor pike skrev (4 minutter siden):

Skjærer hun kjøttet hans i biter også? 

😂Skulle nesten tro det, ja 😂 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde spurt henne hvorfor hun ikke ønsker seg barnebarn.

Anonymkode: 3bd24...d0e

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du kan jo spørre "svigermor" ganske rett ut om hun ser for seg å være "mamman hans" og den eneste i hans liv til sin dødsdag eller om hun ønsker at han skal få familie og gjøre henne til bestemor en dag? For å så fall er det vel på tide at guttungen hennes blir en mann som faktisk KAN innfri det ønsket hennes?

SIden du alt vurderer relasjonen er det ett av to ting som skjer, mor skygger banen og tar hintet eller du har ikke mistet noe egentlig for det ville aldri blitt bedre..

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han der kommer til å sulte foran brødboksen den dagen mora ikke er i stand til å pleie ham lenger. Og hadde han vært født for knapt 90 år siden, hadde det vært mer forståelig. På den tiden var det faktisk vanlig at kvinnelige slektninger laget mat til mannfolka fram til de ble gift, og da var det konas jobb.

Og jeg er enig med flere i tråden; han er minst like stor del av problemet som moren hans er. Jeg er enig med ham i det med godt forhold til foreldrene sine, men det er ikke meningen at man skal være mammas lille baby for alltid, uansett kjønn på "babyen". 

Anonymkode: 94631...178

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er jo ikke noe intellektuelt håp når han ikke ser forskjellen mellom å ha et godt forhold til foreldrene sine og det her.

Han får bare være singel frem til han skjønner at det er han som er problemet.

Anonymkode: 69306...abb

Altså, han er over 40, han er middelaldrende og blir fremdeles sur hvis mammaen hans ikke har laget middag til ham. Toget er gått for hans del. Hvis TS ønsker barn så kan hun ikke gå for en hjelpeløs mann uten boevne, som er noen få år unna 50. Finn deg en mann på din egen alder, TS, en som ikke fremdeles suger hardt på puppen til mammaen sin.

Anonymkode: ed657...430

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min far har ett lignende forhold til sin mor. Hun er 80 år gammel og vasker fremdeles huset for han og steller og styrer med alt det du nevner selv om hun klager på å være sliten og at det er for mye for henne.

Hun har også hatt nerver til å klage på at jeg ikke tar over dette for henne. Jeg er i slutten av 20 årene, med full jobb, barn i alderen 1 til 9 år og eget hus og hjem jeg skal holde ved like. Jeg har ingen interesse av å også skulle drive husholdningen til min funksjonsfriske, single far i slutten av 40årene. Han tjener veldig godt og jobber færre timer enn meg. Er egen sjef. Om han ikke greier å vaske opp etter seg selv kunne han fint ansatt vaskehjelp.

De har også en veldig spesiell dynamikk hvor de klager på hverandre hele tiden. Samtidig er det bare det de gjør for hverandre som er godt nok. Ingen av dem er takknemlige hvis en tredjepart kommer å skal hjelpe til med noe, fordi mamma/sønn gjør det alltid på en bedre måte. Vil alltid ta hverandre i forsvar hvis det er noe.

Han har hatt utallige forhold og vært gift to ganger. Alt for mange barn har han også fått. Så han greier å tiltrekke seg damene, men oppførselen på han og min farmor er det ingen som holder ut i lengden. Han er ekstremt bortskjemt.

Grøsser av tanken på å ha en sånn en som partner. Og jeg har sett det fra ett barns ståsted. Han var ingen god pappa fordi han aldri har blitt en selvstendig voksen. Styr unna for din egen del.

Anonymkode: 49971...2a5

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Carrot skrev (9 minutter siden):

Tja, du kan jo spørre "svigermor" ganske rett ut om hun ser for seg å være "mamman hans" og den eneste i hans liv til sin dødsdag eller om hun ønsker at han skal få familie og gjøre henne til bestemor en dag? For å så fall er det vel på tide at guttungen hennes blir en mann som faktisk KAN innfri det ønsket hennes?

SIden du alt vurderer relasjonen er det ett av to ting som skjer, mor skygger banen og tar hintet eller du har ikke mistet noe egentlig for det ville aldri blitt bedre..

Still heller tilsvarende spørsmål til guttungen. Hvor lenge skal han være avhengig av henne? Når skal han bli en selvstendig mann og kutte navlestrengen?

Anonymkode: 4b787...600

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg burde sagt noe til dem om alt dette. Helt sikkert. Men jeg vet ikke om jeg orker. Lite sted, mye drittsnakk osv. Mest fristende å bare avslutte relasjonen og si det ikke fungerer for meg. Tviler på han skjønner. Eller at hun skjønner. Og jeg er bare dritt lei. 

TS

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...