AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Hjelper egentlig medisiner? jeg skal til psykolog imorgen, hva bør jeg si? er såvidt jeg gidder å dra siden alt er håpløst, men er kanskje bedre å ha prøvd enn å ikke gjøre det? Anonymkode: d26be...438 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Det er ikke alltid medisiner hjelper, og det er veldig forskjellig hvilke medisiner som hjelper. Noen ganger må man prøve flere ulike før man finner noe, eller kanskje flere typer i kombinasjon. Men det er vel vist at medisiner hjelper bedre ved moderat/alvorlig depresjon enn ved mild depresjon. Men medisiner bør alltid brukes samtidig med samtaleterapi. Anonymkode: e689b...5ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke alltid medisiner hjelper, og det er veldig forskjellig hvilke medisiner som hjelper. Noen ganger må man prøve flere ulike før man finner noe, eller kanskje flere typer i kombinasjon. Men det er vel vist at medisiner hjelper bedre ved moderat/alvorlig depresjon enn ved mild depresjon. Men medisiner bør alltid brukes samtidig med samtaleterapi. Anonymkode: e689b...5ba Takk. Jeg er så full i angst å. orker ikke jobbe eller noe. Kan angstmedisiner hjelpe? Anonymkode: d26be...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk. Jeg er så full i angst å. orker ikke jobbe eller noe. Kan angstmedisiner hjelpe? Anonymkode: d26be...438 Flere typer antidepressiva hjelper mot både depresjon og angst, så det kan absolutt hjelpe. Mer "tradisjonelle" angstdempende medisiner er hovedsakelig B-preparater og skal ikke brukes over lengre tid eller så ofte, men kan være til hjelp i krisesituasjoner. Det er uansett noe legen vil vurdere. Har du legetime også? En psykolog kan nemlig ikke skrive ut medisiner. Anonymkode: e689b...5ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Medisiner reduserer symptomtrykket, men fjerner ikke årsaken. Ikke vits i å overtenke. Legg deg i rimelig tid og sørg for å få god hvile, dersom du ikke sover. Alt hjelper Anonymkode: af278...f8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Flere typer antidepressiva hjelper mot både depresjon og angst, så det kan absolutt hjelpe. Mer "tradisjonelle" angstdempende medisiner er hovedsakelig B-preparater og skal ikke brukes over lengre tid eller så ofte, men kan være til hjelp i krisesituasjoner. Det er uansett noe legen vil vurdere. Har du legetime også? En psykolog kan nemlig ikke skrive ut medisiner. Anonymkode: e689b...5ba Nei jeg må kanskje bestille legetime i tillegg.. kan man få utskrevet slik via online doktor? Anonymkode: d26be...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg må kanskje bestille legetime i tillegg.. kan man få utskrevet slik via online doktor? Anonymkode: d26be...438 Det er mulig, det er jo leger der, men jeg vet ikke hvordan de opererer. Det beste er uansett fastlege for å få oppfølging, da man gjerne trenger det hvis man skal bruke slike medisiner. Eventuelt hvis du har psykolog hos DPS så har de leger der, og psykologen kan muligens få en av legene til å skrive ut resept. Anonymkode: e689b...5ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Du får ikke skrevet ut beroligende uten videre. Hvorfor jobber du ikke heller med angsten, det er den eneste varige løsningen. Anonymkode: 57790...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Medisiner KAN redusere følelsene. MEN kan også gjør det verre. Jeg likte selv ikke å føle meg følelsesløs for meg ble det verre på dem fleste medisiner. Anonymkode: 66ce5...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden De fleste depresjoner går over i løpet av et halvt års tid. Vet ikke hvor lenge du har hatt det slik TS, men det er uansett masse håp for deg. Medisiner kan hjelpe (medisinene mot depresjon hjelper også mot angst), samtaler kan hjelpe, at tiden får gå kan hjelpe og din egeninnsats kan hjelpe. Vær snill mot deg selv og vær tålmodig, det går som regel ikke over i løpet av natten, men du vil få det bedre med tida! Noen her skriver at medisiner ikke fjerner årsaken til at du er syk, det vet vi for det første ikke helt og for det andre synes jeg det er litt urettferdig å si det slik. Hvis du blir kvitt alle symptomer på sykdom så er du jo per definisjon frisk. Medisiner kan dessuten gjøre at du orker å jobbe med det som er vanskelig og det kan gjøre at du holder ut til sykdommen blir bedre av seg selv. Anonymkode: 94124...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden La legen hjelpe deg med å fiskebåt hca som er hest for deg. Ikke tilfeldige på kg. Lykke til imorgen håper du får hjelp ❤️ Anonymkode: 5b6c5...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La legen hjelpe deg med å finne hva som er best for deg. Ikke tilfeldige på kg. Lykke til imorgen håper du får hjelp ❤️ Anonymkode: 5b6c5...b50 Rettet skrivefeil. Anonymkode: 5b6c5...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå