Gå til innhold

Kampen ble avlyst fordi jeg ikke kom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest issoras
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har null peiling på håndball, og kunne fint gjort denne tabben selv. Det er fort gjort. Hadde ikke trodd at jeg var den eneste ved sånn stor oppgave. Jeg visste ikke at man fikk bot heller, før jeg leste det her.

Det er lov å gjøre feil, men man må lære av det og fikse det. Legg deg flat og beklager, og betal boten.  Det går fint! 

Anonymkode: c13ed...4f0

Hvis ungen din KONKURRERER i en idrett så skylder du faktisk barnet å sette deg liiiiitt inn i hva det dreier seg om, og ta oppgavene du blir gitt på alvor. Er du eldre enn 12 kan du ikke være overrasket over at det gir konsekvenser å gi faen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Billig er det IKKE!!

IMG_7883.jpeg

Anonymkode: 877bd...4c6

Så hvis klubben får regninger,sendes de til hun som skulket oppgaven og medførte bøter.

Anonymkode: 74d69...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har null peiling på håndball, og kunne fint gjort denne tabben selv. Det er fort gjort.

Ingen settes opp i sekretariatet med null peiling.

Alle med litt peiling forstår at den oppgaven ikke kan lempes over på en tilfeldig på kort varsel.

Anonymkode: 965d3...b0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kampen ble avlyst fordi du ikke var der for å skrive ned hva resultatet var? Høres ekstremt merkelig ut. Hva gjør egentlig en sekretær som er så viktig at en kamp ikke kan spilles uten vedkommende?

Anonymkode: e1ec6...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

<'\Trommevirvel> Og prisen for årets mest egoistiske mamma går til....

Å ta den tittelen når man ikke er halvveis i januar engang er ganske godt gjort. Stakkar datteren din må være utrolig flau over deg, for å ikke snakke om hvilket utrolig dårlig eksempel du er ovenfor henne.

Anonymkode: d104a...6b4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bra satire. 

Anonymkode: ec5a9...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må være et tulleinnlegg….😅 Det er ikke mulig å være så dum i hodet. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kampen ble avlyst fordi du ikke var der for å skrive ned hva resultatet var? Høres ekstremt merkelig ut. Hva gjør egentlig en sekretær som er så viktig at en kamp ikke kan spilles uten vedkommende?

selvsagt er det det. 

Du har tydeligvis ikke vært på håndballkamp før*?

den som sitter i sekretariatet styrer klokken under kamp, den fører inn mål på tavlen, har kontroll om det blir noen utvisninger, timeout etc. Uten dette blir det jo ingen kamp.

Anonymkode: 18467...1db

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

selvsagt er det det. 

Du har tydeligvis ikke vært på håndballkamp før*?

den som sitter i sekretariatet styrer klokken under kamp, den fører inn mål på tavlen, har kontroll om det blir noen utvisninger, timeout etc. Uten dette blir det jo ingen kamp.

Aldri vært på håndballkamp, nei.

I andre sporter trenger man ingen sekretær. Synes det høres veldig rart ut at håndball trenger det så mye at man ikke kan spille uten.

Skjønner det fremdeles ikke, selv etter din forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er sekretariat? Og hvorfor virker alle her inne til å vite hva det er? Jeg skjønner ikke en dritt

Anonymkode: 116ea...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I andre sporter trenger man ingen sekretær. Synes det høres veldig rart ut at håndball trenger det så mye at man ikke kan spille uten.

du forstår ikke at man under en kamp, som skal vare i si 2 x 20 minutter, at man må ha en som styrer klokken. Setter den på pause om det er timeout, om noen får utvisninger, om det er stopp i spillet?

På tavlen på veggen er det også mål, hvor det registreres hver gang man får mål (som jo er hele meningen med kamp). 

Om ingen følger med på hverken klokken, eller fører opp mål, så er det jo ingen vits å spille kamp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, dette hørtes jo ekstremt fristende ut å delta i :himle: spesielt når man ser hvordan folk reagerer dersom man ikke kan stille opp en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja, dette hørtes jo ekstremt fristende ut å delta i :himle: spesielt når man ser hvordan folk reagerer dersom man ikke kan stille opp en gang

Om du ikke har lyst på jobben så er det jo bare å ikke melde ungen din på håndball. Problem løst.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Joda i volleyball også 

Anonymkode: 6d4e4...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt usikker på om du tuller? Alle organiserte idretter har noen som har ansvaret for tidtaking, registrere mål, registrere tid, poeng etc. Håndball, volleyball, hockey, basket, svømming, turn, langrenn, skiskyting, rally/motorcross, kampsport osv. Fotball på lavt nivå, der bruker ofte dommeren holde oversikten - men på høyere nivå har også han et hjelpeapparat rundt dette. 

Anonymkode: 683aa...8d9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er litt i sjokk her.
Jeg var satt opp på å registrere resultat (sekretariat) på håndballen i dag, men siden det var utrolig fint skivær avslo jeg i dag. Skrev ikke grunnen da på Spond. 
Datteren min gikk på kampen, men hun ringte meg og sa at kampen ble avlyst fordi jeg ikke kom. Det var ikke noen andre der som kunne gjøre jobben visst nok. Er ikke det merkelig at de kan stille seg i en sånn situasjon at hvis noen ikke kan, så må kampen avlyses? 

Anonymkode: 5d7c6...7ca

Så du bare ditcha oppgaven uten å gi beskjed? Koster det så jævla mange kalorier å gjøre det? Jeg er dommer/trener, og er drittlei slike som deg. 

Anonymkode: c52a9...77f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er litt i sjokk her.
Jeg var satt opp på å registrere resultat (sekretariat) på håndballen i dag, men siden det var utrolig fint skivær avslo jeg i dag. Skrev ikke grunnen da på Spond. 
Datteren min gikk på kampen, men hun ringte meg og sa at kampen ble avlyst fordi jeg ikke kom. Det var ikke noen andre der som kunne gjøre jobben visst nok. Er ikke det merkelig at de kan stille seg i en sånn situasjon at hvis noen ikke kan, så må kampen avlyses? 

Oh lord😅 Da hadde jeg blitt flau. Jaja. Nå har du lært leksa di. Du møter vel opp til jobben når det er fint vær? Blir litt samme greie..

Anonymkode: a0446...86f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bl.a. fordi det er tidtaking på sekundnivå, ikke etter hva dommeren synes er rimelig slik det er i fotball. Dessuten forekommer det utvisninger som skal være på nøyaktig 2 minutter. Begge lag scorer ofte et tosifret antall mål, og det er høyt tempo i spillet, slik at dommerne ikke har tid til å notere om det var mål nr 26 eller 27 som gikk inn.

Jo eldre spillerne er, desto høyere tempo og større krav til kompetanse hos de som styrer sekretariatet. Derfor kan ikke jobben gis til en tilfeldig foresatt på tribunen. 

Anonymkode: 965d3...b0b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Er ikke det merkelig at de kan stille seg i en sånn situasjon at hvis noen ikke kan, så må kampen avlyses? 

Eh… Nå var det vel strengt tatt ikke slik at du “ikke kunne” men at du valgte å ikke stille opp fordi du ikke gadd? Og hva lærer datteren din av dette? 

Anonymkode: 13b3a...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...