Gidavmeg Skrevet 11 timer siden #61 Del Skrevet 11 timer siden Jeg rakk både sekretariat og skitur, er jo noe som heter å planlegge 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #62 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vet ikke hvordan det er andre plasser, men her har vi selv ansvar for å finne erstatter hvis vi ikke kan stille, f.eks. pga jobb. Har en 14 åring som spiller, og det krever en del dugnad av foreldrene, både fordi det koster og fordi det kreves 2 i sekretariatet på alle hjemmekamper. Men det er ingen som er i nærheten av å legge ned like mye tid som trenerne og foreldrekontaktene. Skulle bare mangle om man ikke selv løser det hvis man ikke kan stille på oppsatt vakt. Anonymkode: 355bc...efb En annen ting, sekretariatet er som sagt ikke alltid enkelt, så den gangen - preSpond når jeg skulle sette opp dugnadslista for de hjemmekampene laget fikk ansvar for (ikke engang kun egets lags kamper, men dagen ble delt mellom flere lag, så ba jeg alltid om frivillige til sekretatiat, og så ble resten satt opp etter hvor kritisk oppgaven var, og satt jeg ikke på benken måtte jeg være speaker og musikk for det ville ingen være. Tror knapt vi hadde kamp hvor ikke både jeg og min mann måtte ta oppgaver for de samme kom ikke. Anonymkode: 877bd...4c6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 10 timer siden #63 Del Skrevet 10 timer siden Sånn i utgangspunktet er det innafor om man må avlyse en avtale, men mennesker som avlyser fordi de heller vil gjøre noe annet og forsøker legge ansvaret for problemene i etterkant over på andre er en helt egen type folk syns jeg.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 10 timer siden #64 Del Skrevet 10 timer siden (endret) anonymLala skrev (58 minutter siden): Bare spør fordi jeg ikke vet; ts skriver jo st hun avslo på Spond. Har ikke vært borti denne appen, men om hun ikke hadde kunnet av andre grunner, f eks jobb, er det fortsatt hennes ansvar å finne erstatter? Hvordan fungerer dette egentlig? Trodde de at hun ville dukke opp likevel? Ellers; stakkars datter. Grunnen til å la være er ikke en god en her Det er ikke bra nok å avlyse i spond rett før for en så viktig oppgave. Spond er en rotete app og ikke sikkert de ansvarlige fikk det med seg i tide. Jobb vet man ofte om i god tid og da gir man beskjed i god tid. Ting kan skje for alle. F.eks. at man våkner med omgangssyken eller får motorstopp på vei til hallen, men da kaster man seg på telefonen og ringer til trener/dugnadsansvarlig og snur alle steiner for å hjelpe til med å løse problemet. Her ga TS fullstendig faen i både datteren sin, laget, det tilreisende laget og alle de andre involverte. Det var viktigere å stå på ski enn at alle de andre menneskene fikk gjennomført håndballkampen sin. Så ufattelig egoistisk og selvsentrert skulle det virkelig ikke gått ann å være. Endret 10 timer siden av Sirah 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #65 Del Skrevet 10 timer siden Foreldre er virkelig ofte et herk! Som både klassekontakt og trener dette året får jeg dobbel dose av foreldre som gir blanke f. De jeg faktisk synes er verst er de som tar på seg en oppgave, men så ikke innfrir. Enten at de ikke dukker opp i det hele tatt uten å melde fra (evt kommer, men uten å ha med/ha ordnet det de skulle), eller at de melder avbud så sent at man ikke har sjans til å finne en erstatter. Av og til faller hele korthuset sammen fordi en eller flere uteblir, og det er så utrolig dårlig gjort! Tenk på alle familiene som har stokket søndagen sin for at ungen skal få spilt denne kampen, og så blir det ikke noe av fordi du meldte avbud alt for sent. Hadde du nå enda planlagt litt og gitt beskjed igår så hadde man kanskje funnet en erstatter. Evt avlyst tidlig nok til at ikke alle de andre familiene fikk "ødelagt" sin søndag. Det virker som at enkelte tror at trenere osv har idretten som betalt jobb, evt som sin eneste hobby. Men, det er faktisk ikke slik for de fleste. Men man ser at man må stille opp for at ungene skal ha et tilbud. Mens trenere stiller på både trening og kamp (og ofte fyller bilene sine til bortekamp og bruker hele ettermiddagen sin på det) opptil flere ganger i uken forventes det at de andre foreldrene stiller på dugnad noen ganger i året. Hyppigheten varierer nok fra klubb til klubb, hos oss er det spørsmål om dugnad 2-4 ganger året. Vi har også kjørt litt dugnader hvor det kun er barna selv som trenger å delta. Hvis alle hadde tatt sin økt tror jeg det maks hadde blitt 1-2 pr familie. Men jaggu meg er det fort trenerene og trenerene partnere som må stå for mesteparten av dugnadene også. På laget "vårt" er det en stor andel av foreldrene som ikke bidrar med noe som helst (heller ikke sompubliku. På hjemmekamper), men det er i det minste bedre enn de som påtar seg noe uten å levere. Slikt skaper utrolig mye frustrasjon og slitasje på trenere, lagledere og andre som faktisk stiller opp. Og tilslutt kan det fort ende med at man rett og slett ikke orker/gidder mer. Det skjedde med årskullet over ett av mine barn. Slitasjen ble for stor for trenerene siden for få andre bidro, og tilslutt sluttet de. Konsekvensen ble at laget ble lagt ned, og ungene mistet tilbudet sitt. (joda, det kan oppstå noe helt akutt som gjør at man ikke kan stille på det man har lovet. Men helt ærlig er det sjelden man som voksen får noe som er så akutt at man ikke hvertfall dagen før vet om det. Så mye pålagt overtid og akutt sykdom er det ikke) Anonymkode: f062c...f6c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #66 Del Skrevet 10 timer siden Skjønner noen tror at jeg tuller, men jeg gjør altså ikke det. Det fikk større konsekvenser enn jeg trodde dessverre. Skjønner jeg må si i fra før neste gang. ts. Anonymkode: 5d7c6...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #67 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner noen tror at jeg tuller, men jeg gjør altså ikke det. Det fikk større konsekvenser enn jeg trodde dessverre. Skjønner jeg må si i fra før neste gang. ts. Anonymkode: 5d7c6...7ca Boten på 6000kr da? 😋 Anonymkode: ab08f...cb5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #68 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skjønner noen tror at jeg tuller, men jeg gjør altså ikke det. Det fikk større konsekvenser enn jeg trodde dessverre. Skjønner jeg må si i fra før neste gang. ts. Anonymkode: 5d7c6...7ca Eller så får du ta kioskvakter, selge billetter eller stå på parkeringsplassen noen timer under loppetassen. Sekretariatet er ikke en jallaoppgave man bare kan drite i. Anonymkode: 1466e...95f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #69 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det gikk an å utsette kampene fordi det gikk an å forskyve ting, noen ganger går ikke det. Siste eller eneste kamp så går det ikke eller at kampene etter spilles av så unge at det ikke trengs ordentlig sekretariat. Ikke utopi. Anonymkode: 877bd...4c6 Jeg skønner at du ikke forstår. Anonymkode: de89d...f59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #70 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner noen tror at jeg tuller, men jeg gjør altså ikke det. Det fikk større konsekvenser enn jeg trodde dessverre. Skjønner jeg må si i fra før neste gang. ts. Anonymkode: 5d7c6...7ca Nei, du sørger for å bytte vakta di. Nå har jeg erfaring fra en annen idrett, men omtrent alle foreldre var i sving ved hjemmekamper. Det hadde ikke blitt sett blidt på hvis noen droppa ut uten god grunn. Skitur er ikke det. Anonymkode: 5d57b...d03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 10 timer siden #71 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Ok ts, det var skikkelig dårlig gjort mot dattera de og hele laget. Meldte du deg på frivillig så var det det du skulle prioritere. Ikke velge det bort for å gå på ski istedenfor på grunn av det var fint vær. Synes du bør beklage til alle det gikk utover. Endret 10 timer siden av GlitrendeSjokolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidhun Skrevet 10 timer siden #72 Del Skrevet 10 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skjønner noen tror at jeg tuller, men jeg gjør altså ikke det. Det fikk større konsekvenser enn jeg trodde dessverre. Skjønner jeg må si i fra før neste gang. ts. Anonymkode: 5d7c6...7ca Du bør i grunn betale boten. Det er ikke riktig at klubben må ut med de pengene. Og det gjør i verste fall at det blir mer dugnad på ALLE ANDRE fordi de må jobbe inn de pengene også. Neste gang skal du ikke si ifra tidligere. Neste gang MØTER DU OPP! 🤦 Det er slike foreldre som du som gjør at det til tider er ekstremt kjipt å være trener. Jeg stiller opp for "ditt" barn 4 timer hver uke pluss kamper og cuper,i tillegg til forberedelse og planlegging til trening, oppfølging av barn og foreldre utenom pluss pluss. Og så skal ikke du kunne møte opp en skarve sekretariatdugnad? Egoist! Og jeg klarer ikke skjønne, tenker du helt seriøst at det bare er for foreldrene å la være å møte opp på dugnad etter eget forgodtbefinnende? Hårreisende oppførsel. Endret 10 timer siden av Lidhun 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 9 timer siden #73 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Skjønner noen tror at jeg tuller, men jeg gjør altså ikke det. Det fikk større konsekvenser enn jeg trodde dessverre. Skjønner jeg må si i fra før neste gang. ts. Anonymkode: 5d7c6...7ca Nei, du møter opp på dugnaden neste gang. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #74 Del Skrevet 9 timer siden Hvorfor gikk du ikke på skitur før eller etter kampen? Anonymkode: 0fc51...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #75 Del Skrevet 9 timer siden Jeg har null peiling på håndball, og kunne fint gjort denne tabben selv. Det er fort gjort. Hadde ikke trodd at jeg var den eneste ved sånn stor oppgave. Jeg visste ikke at man fikk bot heller, før jeg leste det her. Det er lov å gjøre feil, men man må lære av det og fikse det. Legg deg flat og beklager, og betal boten. Det går fint! Anonymkode: c13ed...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 9 timer siden #76 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er litt i sjokk her. Jeg var satt opp på å registrere resultat (sekretariat) på håndballen i dag, men siden det var utrolig fint skivær avslo jeg i dag. Skrev ikke grunnen da på Spond. Datteren min gikk på kampen, men hun ringte meg og sa at kampen ble avlyst fordi jeg ikke kom. Det var ikke noen andre der som kunne gjøre jobben visst nok. Er ikke det merkelig at de kan stille seg i en sånn situasjon at hvis noen ikke kan, så må kampen avlyses? Anonymkode: 5d7c6...7ca Meningen var jo at du skulle gjøre jobben og de hadde regnet med deg. Du må bare legge deg paddeflat og beklage. Det er jo surt for datteren din.. som må stå der og føle på «fordi mamma ikke kom så ble det ikke kamp». Har selv sittet sånn vakt mange timer fordi at folk ikke har møtt opp. Har ikke hatt samvittighet til å gå.. 😌 Noen må stille opp! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidhun Skrevet 9 timer siden #77 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har null peiling på håndball, og kunne fint gjort denne tabben selv. Det er fort gjort. Hadde ikke trodd at jeg var den eneste ved sånn stor oppgave. Jeg visste ikke at man fikk bot heller, før jeg leste det her. Det er lov å gjøre feil, men man må lære av det og fikse det. Legg deg flat og beklager, og betal boten. Det går fint! Anonymkode: c13ed...4f0 Da bør du på forhånd sette deg inn i oppgaven du er satt til, og hvorfor det er dugnad i idrett.. Om alle skulle tenkt at det bare er å melde avbud, blir laget til slutt lagt ned. Enten må foreldrene betaler 10-15.000 kr i året for at ungene skal gå på idrett, eller de må møte på dugnad. Ellers går det ikke rundt.Det er ikke "fort gjort" å gjøre en slik tabbe, for foreldre flest skjønner at de må møte opp. Men heldigvis hadde du aldri blitt satt i sekretariatet når du har så lite peiling😅 Og forundrer meg i grunn også at TS ble satt opp i sekretariatet når hun har så lite ansvarsfølelse og peiling at hun tror det bare er å la være å møte opp når hun ikke gidder. Hos oss er det kun de vi vet vi kan stole på, som får den jobben. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #78 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skjønner jo at jeg burde kommet selvsagt, men hadde ikke trodd det skulle få sånne konsekvenser! ts. Anonymkode: 5d7c6...7ca Har du gått hele livet ditt og enda ikke forstått at handlingene dine får konsekvenser for andre? Det normale er å skaffe vikar når man ikke gidder å møte opp på noe Anonymkode: 051ec...6d5 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #79 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har null peiling på håndball, og kunne fint gjort denne tabben selv. Det er fort gjort. Hadde ikke trodd at jeg var den eneste ved sånn stor oppgave. Jeg visste ikke at man fikk bot heller, før jeg leste det her. Det er lov å gjøre feil, men man må lære av det og fikse det. Legg deg flat og beklager, og betal boten. Det går fint! Anonymkode: c13ed...4f0 Du trenger ikke kunne noe håndball for å ikke gjøre denne tabben her. Om det så er en kioskvakt man er satt opp på, og som "hvem som helst" kan steppe inn og ta så er det jo svært sjelden at det er satt opp så mange folk på vakt at det går ubemerket hen at noen i siste liten finner ut at de heller vil gjøre noe annet. Det er vanskelig nok å fylle dygnadslistene til minimums bemanning. Generelt er dygnadslysten lav, og man ønsker å belaste foreldrene så lite som mulig med dette. Derav sette det kun opp akuratt nok folk. Er det en som ikke stiller er det noen andre som må jobbe dobbelt skift. Evt virkelig løpe. Eller kanskje en forelder som hadde tenkt å faktisk få sett ungen sin spille ofrer deg og tar skiftet ditt. Anonymkode: f062c...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #80 Del Skrevet 7 timer siden Å fy faen!! Som håndballtrener som i håndballsesongen bruker i snitt 8-10 timer i uka på dugnad med treninger, forberedelser, kommunikasjon med klubb og foreldre (og spillere), kamper, turneringer og mange og lange reiser til bortekamper og turneringer, så kjenner jeg at jeg KOKER av innlegget ditt. Vi fungerer til tider både som psykologer, støttekontakter, motivatorer, organisatorer og personlige assistenter for disse idrettsungene (som vi riktignok blir utrolig glade i) og det minste foreldre kan gjøre er å faktisk respektere den jobben vi legger ned for DERES unger ved å bidra med et minimum av dugnadsinnsats for å få gjennomført kampene! Det er altså massevis av folk som står på hodet for å gi dattera di og lagvenninnene hennes et godt tilbud, og du klarer å pisse på både spillerne og de voksnes tid og innsats ved å ikke gidde å møte opp til en liten dugnadsøkt! Du burde faktisk skjemmes ganske greit nå altså!!!!! Anonymkode: 013fa...b47 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå