Knirke Skrevet 4 timer siden #61 Del Skrevet 4 timer siden Concorde skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke jeg tar mye feil om jeg påstår at de som klipper kredittkortene, holder økonomisk oversikt og klarer å spare opp 150- til 200 000 kroner på en sparekonto tiltenkt nødstilfeller, sjelden trenger å ta av disse midlene. I motsatt fall, er det nesten ikke måte på hvor endeløs rekken kan være, av økonomiske uhell og "uventede" regninger. Hvorfor skal man klippe kredittkortene? Har man en dråpe økonomisk sans, så bruker man jo kredittkort så mye som mulig. Det er mange fordeler med kredittkort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concorde Skrevet 2 timer siden #62 Del Skrevet 2 timer siden Knirke skrev (58 minutter siden): Hvorfor skal man klippe kredittkortene? Har man en dråpe økonomisk sans, så bruker man jo kredittkort så mye som mulig. Det er mange fordeler med kredittkort. En husholdning som av ulike grunner evner å spare opp en pen sum på bufferkonto, men som fortsatt er litt impulsive og lite fornuftige brukere av kreditt - vil trolig bruke av bufferen. Derfor dette forbeholdet som er ment å tilsi at husholdningen endrer vaner. Mange klarer å bruke kredittkort på en forbilledelig måte. De flinke kan nyte av fordelene som selvfølgelig subsidieres av den ikke ubetydelige gruppen kredittkunder som nå og da betaler renter og gebyrer. Bankene organiserer ikke disse fordelene for å være greie, de gjør det fordi det lønner seg. For at de skal ha incentiv til å gi bort fordeler og cash back/peng, må det være lønnsomt. Det er kostbart og det er kredittkortene som gir de beste fordelene. Debetkortene har som regel ganske stusselig opptjening av poeng eller cashback. Kjøp av bonuspoeng fra flyselskaper er storindustri. Transaksjonsinntektene som fordeles mellom MasterCard/VISA og kortbankene er vel og bra men ikke SÅ lukrative. Så vi må anta at det er rentebærende gjeld som finansierer mye av gildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå