AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #41 Del Skrevet 10 timer siden I alle dager er det folk trener til? OL? det er veldig fint å fokusere på helse, det bør vi alle gjøre, men om en bruker all fritid på trening, så har en bikket ett eller anna. Trening kan være så mangt det, ikke vare maskinellt i ett treningsstudio, men også leg i snøen med ungene, så en må faktisk finne anna fokus på hva som egentlig er trening. Når jeg er i skauen med motorsaga og styrer med veden, så springer jeg garantert ikke i studioet den dagen og løfter vekter. Når jeg går på ski med ungene, så tar jeg ikke intervaller etterpå, og er jeg i svømmehallen med ungene, så holder det i massevis den dagen. Folk må begynne å roe ned, dere er ikke toppidrettsutøvere, dere skal ikke gå for gull og styre med belastningsskader og utslitte hamstrings for helsa sin del på bekostning av tid med unger og ektefeller, da har det gått for langt. Finn gleden i bevegelse ilag med familien, ikke borte fra familien. Anonymkode: f6d7e...c9c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #42 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mer eller mindre ja. Enkelte dager trener hun 2 økter også. Andre dager trener jeg 2 økter. Kommer an på treningsprogram og sesong. Hvem av oss som trener når tilpasser vi ganske enkelt med fordeling morgenøkter og kveldsøkter. Noen dager drar hun på trening før jeg står opp med barna og andre dager motsatt. Noen kvelder trener hun mens jeg spiser med og legger barn og andre kvelder motsatt. Ingen av oss har det minste problem med å være alene med barna i 2 timer. Har man et problem med det, så birds man tenkt seg nøyere om før man fikk barn. Dette er en fillesak. Anonymkode: 4712d...5f9 Dere har fordelt oppgavene slik at dere begge får egentid til å trene, og virker samkjørte og enige på dette. Det er noe ganske annet når man ikke er enig i antall timer som går til egentid fordi man selv ikke får noe. Det er ganske heftig å trene 2-3 timer daglig, når man har to små barn. Og som ts skrev så står han opp kl 04 i ukedagene for å trene før jobb, med det resultatet at han sover i to timer etter jobb, (sikkert fra 16.30-18.30) sånn at ts må være alene med to små på ettermiddagen hver ukedag. Hun er i praksis alenemor, uten å ha bedt om det selv. I tillegg så bruker ikke denne faren mye tid med og på barna sine. Han kunne tatt de med ut på lekeplassen, bygget lego med dem eller bakt boller på kjøkkenet. Anonymkode: 1b52c...a33 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #43 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er så glad jeg har valgt å ikke få barn når jeg leser hva kvinnfolka her skriver😅 Anonymkode: c3bad...071 Det er ikke å få barn som er problemet. Problemet er å få barn ned feil person🤷🏼♂️🏋🏻♀️ Man må få barn med en som har er aktivt liv selv. En som får glede og energi i livet av å ha interesser og lidenskaper som ikke utelukkende handler om familien som helhet, men ser at det er en styrke for alle, når man er rause og gir hverandre tid til å pleie en lidenskap. Anonymkode: 4712d...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #44 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke å få barn som er problemet. Problemet er å få barn ned feil person🤷🏼♂️🏋🏻♀️ Man må få barn med en som har er aktivt liv selv. En som får glede og energi i livet av å ha interesser og lidenskaper som ikke utelukkende handler om familien som helhet, men ser at det er en styrke for alle, når man er rause og gir hverandre tid til å pleie en lidenskap. Anonymkode: 4712d...5f9 Alle er enig i dette. Men det hjelper ikke å ha en ego partner som insisterer på å ta all egentiden selv så det belaster den andre uten noen rettferdig fordeling. Som virker å være riktig beskrive på typen til ts. Anonymkode: 354f6...725 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #45 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke å få barn som er problemet. Problemet er å få barn ned feil person🤷🏼♂️🏋🏻♀️ Man må få barn med en som har er aktivt liv selv. En som får glede og energi i livet av å ha interesser og lidenskaper som ikke utelukkende handler om familien som helhet, men ser at det er en styrke for alle, når man er rause og gir hverandre tid til å pleie en lidenskap. Anonymkode: 4712d...5f9 Da kunne vel denne faren tatt med barna sine på treningsturene da? Sykkelvogn? Det trenger ikke å handle om trening. Det kunne handlet om gaming. At han sitter og gamer to-tre timer i barnas våke tid i helgene, og står opp grytidlig for å game før jobb, med det resultatet at han må ha hele to timer på øyet etter jobb-også i barnas våken tid. Eller fisking. Eller mekking på biler. Eller… Anonymkode: 1b52c...a33 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #46 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Uansett mannehatere. Anonymkode: ea18c...32b Åja. Det er mannehater å insistere på mer rettferdig fordeling av egentid. Capicheeeee. Anonymkode: 354f6...725 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #47 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Han rømmer hjemmefra…. ville tenkt over hvorfor og spurt han faktisk. For det er det han gjør. Ganske vanlig egentlig, at menn som ikke føle de mestrer hjemmebanen med små barn rømmer til jobb, trening, fotball, en hobby… ikke fordi dette egentlig er nødvendig, de føler bare at de ikke mestrer hjemme… og det kan ofte skyldes at vi har vært for dårlige på å slippe dem til på deres premisser fra start. Vurder om det kan være noe i det… evt om han rømmer fra samlivet og dere bør i parterapi. En av delene er det jo. Anonymkode: 27d50...d07 Min mann gjør det samme. Vi har ikke problemer i forholdet og han slipper til på hjemmebane. Men han er sliten av familielivet. Fryktelig sliten. Dette med å være borte i timesvis er en måte å skaffe seg egentid på. Min mann gjør det imidlertid mer diskré enn ts sin mann. Her kan han f.eks vært borte i 3-4 timer for å kjøre avfall, selv om mottaket ligger kun 10 min unna. Å trene i timesvis daglig hadde ikke blitt godtatt her, og TS bør enten gjøre det samme (være borte i timesvis) eller sette foten ned. Anonymkode: 35485...7c1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #48 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min mann gjør det samme. Vi har ikke problemer i forholdet og han slipper til på hjemmebane. Men han er sliten av familielivet. Fryktelig sliten. Dette med å være borte i timesvis er en måte å skaffe seg egentid på. Min mann gjør det imidlertid mer diskré enn ts sin mann. Her kan han f.eks vært borte i 3-4 timer for å kjøre avfall, selv om mottaket ligger kun 10 min unna. Å trene i timesvis daglig hadde ikke blitt godtatt her, og TS bør enten gjøre det samme (være borte i timesvis) eller sette foten ned. Anonymkode: 35485...7c1 Alle blir slitne av familielivet. Man lar ikke partnerens sin i stry likevel og tar all fritid og luftelommer selv. Oppskriften på å få relasjonen til å gå til helvete. Men ja, jeg har som sagt også ei venninne som lever sånn. Åpenbart ikke helt uvanlig, og svært typisk k forhold mellom ego menn og damer som ikke klarer å sette grenser. Anonymkode: 354f6...725 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #49 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om ikke mor klarer å ivareta barna sine behov i 3 timer, så har de langt større problemer en at han trener. Jeg klarer helt fint å ivareta våres 2 barn sine behov når kona trener. En som hadde skapt et problem av dette er ikke utrustet for hverken å ha barn eller være i et normalt voksenforhold. Dette burde være en ikke-sak. Anonymkode: 4712d...5f9 Det må jo være kommunikasjon rundt det da…! Man må jo enes om hvordan dagene skal se ut. Her er det svikt i kommunikasjon. Han kan ikke være borte i 3 timer samtidig som familien skal en masse annet der han trengs til å bidra. Om han vil trene tre timer må da enten det andre vente, eller han må trene når det passer. Nei dette er ren flukt fra et liv han ikke er happy med. Bør tas på alvor, samlivsbrudd er nærliggende om ikke ting tas tak i. Anonymkode: 27d50...d07 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #50 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): To barn på 2 og 5 år Mannen trener ca 2-3 timer hver eneste dag. I dag har han trent fra kl 11 og er enda borte. Han mener jeg er urimelig og vanskelig som reagerer på dette 😒 Anonymkode: e64be...61a 2-3 timer hver dag?? Det er jo helt absurd spør du meg. Har han 100% jobb i tillegg? I så fall er det jo ikke plass til noe familietid på hverdager. Dette hadde jeg ikke syntes vært greit. Kan han ta med seg barna på trening evt? Skitur? Fotball? Anonymkode: a0011...aed 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #51 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er ikke en filleskap når det åpenbart ikke er noen rettferdig fordeling eller avtale. Tror du virkelig hun hadde skrevet et innlegg hvis det var en god, rettferdig og rutinemessig fordeling? Anonymkode: 354f6...725 Ja, det er da haugevis av eksempler på det er på KG Anonymkode: c3bad...071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #52 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): 2-3 timer hver dag?? Det er jo helt absurd spør du meg. Har han 100% jobb i tillegg? I så fall er det jo ikke plass til noe familietid på hverdager. Dette hadde jeg ikke syntes vært greit. Kan han ta med seg barna på trening evt? Skitur? Fotball? Anonymkode: a0011...aed Jepp. Nå er han hjemme og dritsur fordi jeg alltid syter. Anonymkode: e64be...61a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #53 Del Skrevet 9 timer siden Ingen som trenger å trene 3 timer HVER dag , så får han ta en time på morgen og to etter at de har lagt seg da . Det handler jo ikke om at hun ikke klarer å ta vare på ungene alene, hvorfor skal hun det ? De skal jo være to om det . Anonymkode: c9747...b37 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #54 Del Skrevet 8 timer siden Hurra for tradisjonelle kjønnsroller! Da slipper man forventinger til hvo,begge vet hva de skal gjøre. Håper på en ny vår for den måten å leve på,jeg framsnakker det livet . Anonymkode: ea18c...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 8 timer siden #55 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Om ikke mor klarer å ivareta barna sine behov i 3 timer, så har de langt større problemer en at han trener. Jeg klarer helt fint å ivareta våres 2 barn sine behov når kona trener. En som hadde skapt et problem av dette er ikke utrustet for hverken å ha barn eller være i et normalt voksenforhold. Dette burde være en ikke-sak. Anonymkode: 4712d...5f9 Hadde du synest det var ok at ho trente 3t lør 3t sønd. Sov middag to timer mand-fred? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #56 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen trener ca 2-3 timer hver eneste dag. Anonymkode: e64be...61a Hvis han hadde trent 2-3 timer hver dag så ville han vært ganske ødelagt. Noe gjør han i de timene, men det er ikke trening. Anonymkode: b0340...c04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #57 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jepp. Nå er han hjemme og dritsur fordi jeg alltid syter. Anonymkode: e64be...61a Ikke syt. Bli sint. Si at dere skal bytte livsstil i en uke fra i morgen av. Du tar egentid alle de timene han pleier å ta det. Du sier ikke fra hvor lenge det blir og du gjør det når det passer deg hvis det er sånn han har gjort det. Anonymkode: 354f6...725 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #58 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han rømmer hjemmefra…. ville tenkt over hvorfor og spurt han faktisk. For det er det han gjør. Ganske vanlig egentlig, at menn som ikke føle de mestrer hjemmebanen med små barn rømmer til jobb, trening, fotball, en hobby… ikke fordi dette egentlig er nødvendig, de føler bare at de ikke mestrer hjemme… og det kan ofte skyldes at vi har vært for dårlige på å slippe dem til på deres premisser fra start. Vurder om det kan være noe i det… evt om han rømmer fra samlivet og dere bør i parterapi. En av delene er det jo. Anonymkode: 27d50...d07 Nei, han har ikke rømt. Han er på trening. Anonymkode: 2939f...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #59 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hurra for tradisjonelle kjønnsroller! Da slipper man forventinger til hvo,begge vet hva de skal gjøre. Håper på en ny vår for den måten å leve på,jeg framsnakker det livet . Anonymkode: ea18c...32b Det blir ikke noen tradisjonelle kjønnsroller bare fordi noen menn ikke takler rettferdig fordeling. Enten så tilpasser man seg rettferdige relasjoner eller få et helevte av et forhold med sur dame som du har laget selv. Lykke til. Anonymkode: 354f6...725 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #60 Del Skrevet 8 timer siden Hadde selv en mann som var slik. Holdt på med sine hobbyer 3-5 ettermiddager i uka og gjerne 2-4t hver gang, pluss div kamper og cuper i helgene. Og var det ikke det, så var det overtid, vakttelefon, mekking på bil og ditt og datt. fikk jo fan ikke meg gått en halvtime med bikkja i fred nesten. skulle jeg ha trent så måtte jeg gitt beskjed nesten 2 uker i forveien så han ikke kappet den dagen/det tidsrommet også, eller ha trent etter kl 21 på kvelden. Alt skulle gå på hans premisser, og hans tid og hobbyer stod på 1plass. Dette var jo helt urimelig, men det så han ikke selv. Han er forøvrig en eks i dag. Anonymkode: 288d7...057 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå