Gå til innhold

Er jeg urimelig som mener at mannen trener for lenge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

To barn på 2 og 5 år

Mannen trener ca 2-3 timer hver eneste dag.

I dag har han trent fra kl 11 og er enda borte. 

Han mener jeg er urimelig og vanskelig  som reagerer på dette 😒

Anonymkode: e64be...61a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde funnet meg en hobby som tar like mye tid, kanskje han hadde forstått da?

Anonymkode: 20f2c...984

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da kan han vel trene når de har lagt seg? Enig i at dette er vel mye! 

Anonymkode: 3a8d7...f0a

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å trene lenge. Men å bruke familietid i helgene er ikke greit. Det stopper jo aktivitet for familien sammen at han er borte halve dagen. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han rømmer hjemmefra…. ville tenkt over hvorfor og spurt han faktisk. For det er det han gjør. Ganske vanlig egentlig, at menn som ikke føle de mestrer hjemmebanen med små barn rømmer til jobb, trening, fotball, en hobby… ikke fordi dette egentlig er nødvendig, de føler bare at de ikke mestrer hjemme… og det kan ofte skyldes at vi har vært for dårlige på å slippe dem til på deres premisser fra start. Vurder om det kan være noe i det…

evt om han rømmer fra samlivet og dere bør i parterapi. En av delene er det jo. 

Anonymkode: 27d50...d07

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan ikke forvente å bruke så mye tid på egen hobby når man har barnehagebarn og full jobb. Enten får man begrense det til 1 time hver dag eller annenhver kveld. Man skal ha tid til husarbeid og å snakke litt med partner også. Fritid og hobby kan man prioritere når barna blir større og mer selvstendige

Anonymkode: a0ed5...0c6

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde han lagt barna først for så å dra på trening på kveld, eller stått opp ekstra tidlig for å trene om morgenen hadde det nok ikke vært noe problem. Men måten han gjør det på midt på dagen, og overlater ansvaret for barna til deg på hver dag(?!) høres ganske urimelig ut fra hans side.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt for lenge borte! Vi har 3 små barn, og jeg trener hjemme. Har kjøpt meg litt utstyr og bruker kroppsvekten. Skikkelig ego å være så lenge borte. 

Anonymkode: 678c1...fe7

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nonstop1 skrev (2 minutter siden):

Hadde han lagt barna først for så å dra på trening på kveld, eller stått opp ekstra tidlig for å trene om morgenen hadde det nok ikke vært noe problem. Men måten han gjør det på midt på dagen, og overlater ansvaret for barna til deg på hver dag(?!) høres ganske urimelig ut fra hans side.

Han står ofte opp 4 på natten for å trene før jobb, men da er han utslitt etter jobb og sover I 2 timer.

Så da er vi like langt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt for lenge borte! Vi har 3 små barn, og jeg trener hjemme. Har kjøpt meg litt utstyr og bruker kroppsvekten. Skikkelig ego å være så lenge borte. 

Anonymkode: 678c1...fe7

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man kan ikke forvente å bruke så mye tid på egen hobby når man har barnehagebarn og full jobb. Enten får man begrense det til 1 time hver dag eller annenhver kveld. Man skal ha tid til husarbeid og å snakke litt med partner også. Fritid og hobby kan man prioritere når barna blir større og mer selvstendige

Anonymkode: a0ed5...0c6

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han rømmer hjemmefra…. ville tenkt over hvorfor og spurt han faktisk. For det er det han gjør. Ganske vanlig egentlig, at menn som ikke føle de mestrer hjemmebanen med små barn rømmer til jobb, trening, fotball, en hobby… ikke fordi dette egentlig er nødvendig, de føler bare at de ikke mestrer hjemme… og det kan ofte skyldes at vi har vært for dårlige på å slippe dem til på deres premisser fra start. Vurder om det kan være noe i det…

evt om han rømmer fra samlivet og dere bør i parterapi. En av delene er det jo. 

Anonymkode: 27d50...d07

Stor pike skrev (6 minutter siden):

Det er greit å trene lenge. Men å bruke familietid i helgene er ikke greit. Det stopper jo aktivitet for familien sammen at han er borte halve dagen. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da kan han vel trene når de har lagt seg? Enig i at dette er vel mye! 

Anonymkode: 3a8d7...f0a

Ja nå har jeg vært med barna i idrettshallen, kjørt 5 åringen på besøk , hjem for å legge 2 åringen, og nå må 5 åringen hentes - og 2 åringen sover.

Det går ikke opp dette her... Han har vært borte i 3 timer nå.

• Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kle på kidsa og ta dr med deg ut, ak eller lek i snøen, gå på kafe eller grill pølser på bål ute. Finn på no gøy ute!

Da vi hadde unger hjemme slåss vi om å finne på ting med ungene. Jeg savner all den tida jeg hadde med barna. Nå er de ute av redet. Barna mine er de morsomste menneskene jeg har og har hatt i livet mitt. Alltid gjort max ut av tida med dem😊 Anbefales!

La han få FOMO

Anonymkode: 4495f...a97

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja nå har jeg vært med barna i idrettshallen, kjørt 5 åringen på besøk , hjem for å legge 2 åringen, og nå må 5 åringen hentes - og 2 åringen sover.

Da hadde jeg ringt og sagt nå drar du å henter 5 åringen. Herregud for en mann.

Anonymkode: e302f...de6

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud. Han er urimelig. Dette hadde jeg aldri funnet meg i. Neste helg så drar du på trening i 6 timer fordelt på 3 timer lørdag og søndag. Si ifra til ham om det. Klart du kan når han kan. Han har ingen argumenter. Kanskje han ser greia.

Anonymkode: 354f6...725

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

To barn på 2 og 5 år

Mannen trener ca 2-3 timer hver eneste dag.

I dag har han trent fra kl 11 og er enda borte. 

Han mener jeg er urimelig og vanskelig  som reagerer på dette 😒

Min ex var slik. 
Han er og var egoistisk, og det tærer på forholdet. 
Ble værre da vi fikk barn. Derav han er ex nå. Alene i et forhold er ikke bra. 

Anonymkode: 61570...8a7

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre han lever av idretten er dette egoistisk og totalt uakseptabelt. For familiefedre er det en periode i livet man må sette egne interesser på vent og det er i småbarnsfasen. Hvis trening er viktigere enn familie, må man gi avkall på det siste. 
Har du prakket barna på ham ts, eller ønsket han seg barn, men har glemt at de trenger tilstedeværende foreldre?

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så mye mannehatere det er på KG! Likestilling my ass! Ikke skal de sove,trene, spise eller ha en hobby. De skal stå parat til å hjelpe kjerringa 24/7 og ikke ha egne meninger. Hvordan har det blitt slik da?! 

Anonymkode: ea18c...32b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Så tenker du at du skal argumentere med all støtten fra kvinneguiden, for ditt syn? I så fall, ikke lurt. Tror nok at det vil slå feil ut. 

Enig i at mannen din er urimelig. Du kan fortelle han hvor respektløst det er å overlate det meste til sin partner, og at du ikke gjør det samme. Er det fordi han mangler respekt at han ikke drar sin del av lasset, eller er det noe annet? Hadde forlangt en forklaring. 

Anonymkode: af237...9b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så mye mannehatere det er på KG! Likestilling my ass! Ikke skal de sove,trene, spise eller ha en hobby. De skal stå parat til å hjelpe kjerringa 24/7 og ikke ha egne meninger. Hvordan har det blitt slik da?! 

Anonymkode: ea18c...32b

Man er parat for barna man har valgt å sette til livs! Man setter barna sine behov framfor sine egne egoistiske behov.

Anonymkode: a0e22...0c6

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette hadde vært fullstendig uakseptabelt i huset her - for oss begge.

Anonymkode: 39bda...8d5

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Her har heldigvis kona samme forholdet til trening som meg. Vi prioriterer at begge får trent. Blir kanskje feil å kalle trening en «hobby», men dog.

Det går fort en del tid. Først må vi komme oss dit vi trener+skifting+trening+dusj/påkleding+komme seg hjem. Går fort 2-3 timer for hver av oss.

Anonymkode: 4712d...5f9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...