AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #21 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her er helsevesenet helt klar på at arbeidsevnen er vedvarende under 50%. Og skolen har lagt opp til korte økter, ut fra dagsform. Skal få sendt inn en søknad i morgen den dag. Så får vi ta der derfra. Jeg forsørger selvsagt alle barna mine med glede, men detre er jo for hans del. Per nå liker han ikke å be om ting, selv om både jeg og faren ønsker å hjelpe han så mye vi kan. Anonymkode: f5780...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #22 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt samme historikk her. Fått godkjent ungdomsskolen på særskilt vedtak. Gitt opp vanlig vgs, tar nå ett fag av gangen som privatist og går for 23/5 regelen for å få studiekompetanse. Prøvd vanlig vgs men funket ikke. Fikk etter mye mas møte med NAV der foresatt ble med og har innvilget AAP med dps som aktivitet. Er på 2. året med aap nå, spent på hva som skjer fremover. Anonymkode: 0257f...b79 Men vær nå litt realistisk. Hvis han tar ett vgs fag i ÅRET er jo høyere utdanning helt urealistisk. Anonymkode: d162f...451 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #23 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men vær nå litt realistisk. Hvis han tar ett vgs fag i ÅRET er jo høyere utdanning helt urealistisk. Anonymkode: d162f...451 Man håper jo på en bedring. Selv om 100% er urealistisk, håper vi jo at i fremtiden kan det åpne seg muligheter for litt jobb. Anonymkode: f5780...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #24 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Her kan det være lurt at dere og tar kontakt med Nav. Er han så syk, så har han krav på AAP, eller uføretrygd. Kommer jo an på om sykdommen er varig eller midlertidig. Har selv en sønn med autisme og tourettes, som blir 18 år om 3 mnd. Og her kommer jeg til og ta kontakt med Nav, sånn så han får AAP eller ufør. Han har en kompis, som fikk ufør nå, når han ble 18 år. Han har autisme og ADHD. Er faren hans som ordnet alt med Nav. Og han går deltid på videregående. Går i spesialgruppe med 6 elever. Sønnen min går og deltid i samme gruppe. Anonymkode: 94d45...943 Systemet fungerer ikke sånn at dere som foreldre bare kan ringe Nav og få ordnet med arbeidsavklaringspenger eller uføretrygd. Anonymkode: 2ee0e...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå