AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:17 #1 Del Skrevet søndag kl 10:17 Fikk høre (etter jeg sluttet i jobben) at kollegaen jeg samarbeidet nærmest med, har baksnakket meg til et par andre kollegaer (som igjen fortalte det videre til meg, vi er venner). Det gikk stort sett på meg som person, og noe på måten jeg utførte arbeidsoppgavene på. (Jeg tåler saklig kritikk altså, men har kun fått skryt fra leder på måten jeg utførte jobben på) Vi jobbet tett sammen i flere år, og jeg er litt såret over at hun ikke har tatt dette opp med meg direkte. Samtidig er det ei litt sånn type dame mange på arbeidsplassen ikke har så mye til overs for, så jeg tar det ikke så tungt. Er det barnslig å slette henne fra Instagram og snap? Føler ikke helt for å la henne komme så «tett på» livet mitt etter hva hun har sagt. Jeg tenker hun kan forbli venn på Facebook, for der legger jeg aldri ut noe. tanker? Anonymkode: dfc2f...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:52 #2 Del Skrevet søndag kl 10:52 Hvorfor har du mennesker som ikke gir deg noe positivt på sosiale medier? Du kan slette hvem faen du vil, om det så er mora, broren din Eller søsteren din. You do you!! Slett. Hadde ikke tenkt over det en gang. slett!!! Anonymkode: 58956...fd4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet mandag kl 10:03 #3 Del Skrevet mandag kl 10:03 Selvfølgelig kan du slette henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:53 #4 Del Skrevet mandag kl 15:53 Seff sletter du en som prater dritt om deg. Anonymkode: 07c16...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:07 #5 Del Skrevet mandag kl 16:07 Synes du bør skrive en melding til henne, der du tar opp det som er blitt sagt videre. Det trenger ikke å være utfyllende, men noe i denne duren: Hei, synes det er skuffende av deg å si dette da vi har jobbet sammen i mange år. neste gang ta det opp ansikt til ansikt. Mvh .... La det være kort, ikke for anklagende eller for emosjonelt på din side. Kun kort og presist. For det vil få henne til å føle seg dårlig, og om ikke så vet hun at hun ikke kan stole på at ikke andre sier det videre på arbeidsplassen. Hvis du ikke sier noe så kan det være det tærer litt på deg hver gang du ser henne i forslag til venner på både instagram og facebook, eller hver gang hun poster noe og du ser henne. Så kan du slette henne på alle steder etterhvert. Anonymkode: 3a8c3...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:52 #6 Del Skrevet mandag kl 16:52 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Synes du bør skrive en melding til henne, der du tar opp det som er blitt sagt videre. Det trenger ikke å være utfyllende, men noe i denne duren: Hei, synes det er skuffende av deg å si dette da vi har jobbet sammen i mange år. neste gang ta det opp ansikt til ansikt. Mvh .... La det være kort, ikke for anklagende eller for emosjonelt på din side. Kun kort og presist. For det vil få henne til å føle seg dårlig, og om ikke så vet hun at hun ikke kan stole på at ikke andre sier det videre på arbeidsplassen. Hvis du ikke sier noe så kan det være det tærer litt på deg hver gang du ser henne i forslag til venner på både instagram og facebook, eller hver gang hun poster noe og du ser henne. Så kan du slette henne på alle steder etterhvert. Anonymkode: 3a8c3...eb2 Jeg har konfrontert henne ansikt til ansikt. Saklig og rolig. Så føler jeg har fått sagt i fra om at jeg er skuffet over oppførselen. Men nå sletter jeg henne fra alle kanaler 🤓 Anonymkode: dfc2f...6b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 11.17): Jeg tåler saklig kritikk altså, men har kun fått skryt fra leder på måten jeg utførte jobben på Blir ikke dette en aldri så liten selvmotsigelse? Du tåler saklig kritikk, men siden du har fått skryt av leder så tåler du ikke kritikk fra medarbeidere? Forsto bare ikke den der. Utover det så er det selvsagt ingenting som binder deg til å opprettholde kontakt via sosiale medier - en uting å gjøre med kollegaer generelt i mine øyne, utover å være forbindelser på LinkedIn. Anonymkode: 57868...d3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Blir ikke dette en aldri så liten selvmotsigelse? Du tåler saklig kritikk, men siden du har fått skryt av leder så tåler du ikke kritikk fra medarbeidere? Forsto bare ikke den der. Utover det så er det selvsagt ingenting som binder deg til å opprettholde kontakt via sosiale medier - en uting å gjøre med kollegaer generelt i mine øyne, utover å være forbindelser på LinkedIn. Anonymkode: 57868...d3b Det kan vel diskuteres hvor saklig kritikken er når den ikke kan tas opp med ts’ direkte, og kun formidles gjennom baksnakking til andre kollegaer? Anonymkode: 26b03...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 17.07): Synes du bør skrive en melding til henne, der du tar opp det som er blitt sagt videre. Det trenger ikke å være utfyllende, men noe i denne duren: Hei, synes det er skuffende av deg å si dette da vi har jobbet sammen i mange år. neste gang ta det opp ansikt til ansikt. Mvh .... La det være kort, ikke for anklagende eller for emosjonelt på din side. Kun kort og presist. For det vil få henne til å føle seg dårlig, og om ikke så vet hun at hun ikke kan stole på at ikke andre sier det videre på arbeidsplassen. Hvis du ikke sier noe så kan det være det tærer litt på deg hver gang du ser henne i forslag til venner på både instagram og facebook, eller hver gang hun poster noe og du ser henne. Så kan du slette henne på alle steder etterhvert. Anonymkode: 3a8c3...eb2 Det fungerer ofte bedre å ikke si noe, bare slette. Da blir vedkommende ofte i tvil om hva årsaken er, noe som kan være greit i tilfeller som dette. Anonymkode: e8174...473 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå