Gå til innhold

Flytte rett før fødsel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, vi skal flytte i juli, og da må jeg si opp jobben jeg har nå og finne meg noe nytt. Da hadde jeg tenkt å ta en lengre sommerferie og bruke litt tid på å finne ut hva jeg skal jobbe med.

Men jeg fant nettopp ut at jeg er gravid med termin i september. Hva kan jeg gjøre for å være litt lur og ikke miste barselspenger? De ser vel på de tre siste lønningene og da vil jo august være 0 kr.

Anonymkode: 67261...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De regnes ut fra snittet av de seks beste av de siste ti månedene hvis du har variabel inntekt (sjekk detaljene). Hvis arbeidsgiver tillater det, kan du jo jobbe helt fram til dere flytter, og ta ut ferie i august.  Da vil du få lønn i august også.

Anonymkode: 26e8a...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, vi skal flytte i juli, og da må jeg si opp jobben jeg har nå og finne meg noe nytt. Da hadde jeg tenkt å ta en lengre sommerferie og bruke litt tid på å finne ut hva jeg skal jobbe med.

Men jeg fant nettopp ut at jeg er gravid med termin i september. Hva kan jeg gjøre for å være litt lur og ikke miste barselspenger? De ser vel på de tre siste lønningene og da vil jo august være 0 kr.

Anonymkode: 67261...a87

De ser i utgangspunktet på de siste tre hele månedene før den måneden permisjonen din starter. Så hvis du har termin før 20.september og dermed går ut i permisjon i august, så er det mai-juni-juli som teller 

Anonymkode: 0848a...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ta ut foreldrepenger inntil 12 uker før termin, så det er bare å legge inn 1 dag permisjon sånn at du får beregning etter de mnd du har inntekt. 

Anonymkode: 873a5...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...