AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #21 Del Skrevet 7 timer siden Hun begynte så vidt rett før sommeren til videregående. Er da med en gjeng der det tidvis har vært fest hver helg og hun har drukket noen ganger. Jeg liker det ikke, men skjønner at det for mange er en del av det å vokse opp. Nå er det ikke så ofte hun er på fest lenger. (Fyller 17) Sønnen min festet ikke før han ble 18 og gjør det sjelden nå også. Anonymkode: 5e115...fef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6 timer siden #22 Del Skrevet 6 timer siden Vi bor i Oslo-området.16-åringen har aldri festet. Når han er med venner er det trening, film, gaming eller Dungeons & Dragons. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har en datter på 15. Hun har to veldig gode og stabile venner hun henger med, og en litt ytre og mer perifer vennekrets hun møter x- antall ganger i måneden. Har fritidsaktiviteter hun holder på med jevnlig. Har nettopp hatt en lang fin samtale med henne under middagen, om at hun gleder seg til VGS, bli kjent med ny folk osv. Vi snakket litt om hvilke grupper man henger med og «tilhører», hun er nok i en gruppe som er litt «utafor» de «populære» uten at jeg tolker henne som upopulær. (Hun blir ikke mobbet eller noe) Hun har aldri vært på fest og har ingen interesse av alkohol eller annen type rus. Og ja: dette vet jeg fordi hun er aldri ute til lengre enn 22.00 med mindre hun overnatter til en av disse to bestevennene hvor jeg kjenner foreldrene veldig godt og vi har tett og god dialog på at når det blir snakk om fest osv. så er vi åpen med hverandre om det (jeg hadde ikke nødvendigvis sagt nei) Men: vi bor i ett lite nabolag og ser at hennes klassekamerater samles senere på kvelden, mest sannsynlig til fest. Har også sett klassekameratene ta buss tilbake fra byen når jeg har vært ute en tur og tar en sen buss hjem, da er jo min tenåring enten med sine venner eller hjemme hos oss… Så mitt spørsmål er egentlig om min tenåring er «sen» eller «uvanlig» eller «vanlig»..? Hva er normen? Skal sies at vi bor i en storby. Fester din 15 åring, hvis ja: hvor bor dere, bygd eller by? Og er det alkohol invovlert? Anonymkode: 82b8f...473 Mine tenåringer i den alderen og større, fester heller ikke. Mange her som ikke gjør det. De har ikke interesse av det. Med det sagt så drikker vi aldri, mulig en øl eller to i året. Og har klare regler på sånt. De har noen venner som har samme regler. De henger ikke ute sent, men heler online med venner eller venner på besøk her og ser film/gamer. Ikke alle har interesse av festing! Anonymkode: 60122...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #24 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Samme gjorde guttungen i fjord, og forsåvit i år også på 1 vgs men har vært å drukket en viser med 3 kompiser hjem til den ene, helt okay det… Anonymkode: 47738...af9 Hvilkrn fjord var dette i? Anonymkode: 1c702...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #25 Del Skrevet 6 timer siden Jente og gutt, 15 og 16 år. De er svært sosiale, og samles ofte i en gjeng enten hos oss eller andre, men det er ikke snakk om alkohol. Anonymkode: d41f2...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #26 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilkrn fjord var dette i? Anonymkode: 1c702...6dd Får passe på å skrive riktig selv da, om du først skal rette på andre Anonymkode: 4b773...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #27 Del Skrevet 6 timer siden Jente 15, fester ikke og ingen alkohol. Ser ut som dette gjelder hele klassen. Bor i en by på størrelse med Lillestrøm. Bare glad til for at de ikke fester enda Anonymkode: fefc6...a51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #28 Del Skrevet 5 timer siden Jente 16 år. Veldig lik din. Virker selv veldig fornøyd med livet og har ikke interresse av festing. Hun forteller om en annen jente som hun var mye sammen med før som fester og har tilfeldig sex hver helg. Hun rister bare på hodet av henne og sier hun er glad de ikke henger sammen lengre. Tror ikke min datter føler at hun går glipp av noe. Anonymkode: eb6d0...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #29 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har en datter på 15. Hun har to veldig gode og stabile venner hun henger med, og en litt ytre og mer perifer vennekrets hun møter x- antall ganger i måneden. Har fritidsaktiviteter hun holder på med jevnlig. Har nettopp hatt en lang fin samtale med henne under middagen, om at hun gleder seg til VGS, bli kjent med ny folk osv. Vi snakket litt om hvilke grupper man henger med og «tilhører», hun er nok i en gruppe som er litt «utafor» de «populære» uten at jeg tolker henne som upopulær. (Hun blir ikke mobbet eller noe) Hun har aldri vært på fest og har ingen interesse av alkohol eller annen type rus. Og ja: dette vet jeg fordi hun er aldri ute til lengre enn 22.00 med mindre hun overnatter til en av disse to bestevennene hvor jeg kjenner foreldrene veldig godt og vi har tett og god dialog på at når det blir snakk om fest osv. så er vi åpen med hverandre om det (jeg hadde ikke nødvendigvis sagt nei) Men: vi bor i ett lite nabolag og ser at hennes klassekamerater samles senere på kvelden, mest sannsynlig til fest. Har også sett klassekameratene ta buss tilbake fra byen når jeg har vært ute en tur og tar en sen buss hjem, da er jo min tenåring enten med sine venner eller hjemme hos oss… Så mitt spørsmål er egentlig om min tenåring er «sen» eller «uvanlig» eller «vanlig»..? Hva er normen? Skal sies at vi bor i en storby. Fester din 15 åring, hvis ja: hvor bor dere, bygd eller by? Og er det alkohol invovlert? Anonymkode: 82b8f...473 Nei takk gud og hun er 16. Hun er fornuftig, bruker tiden på skolearbeid. Anonymkode: c8127...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #30 Del Skrevet 5 timer siden Har ei på 15 år. Hun er flink på skolen, spiller fotball og har gode, stabile, venner. Men ja, jeg vet at hun har vært på fest både 1 og 2 ganger og minst 1 gang har hun drukket alkohol. Jeg snakker mye med henne om å være forsiktig, at hun ikke må ta imot drikke fra andre og uansett hva som skjer så kan / må hun ringe hjem. Jeg vil heller hente henne enn at hun skal vandre full hjem i -25 grader og sovne av i grøfta. Jeg godtar ikke at hun drikker, men ungdommer tester ut ting uansett hva foreldrene sier, og i dette vil jeg at hun skal være mest mulig trygg og at hun er trygg på at hjem kan hun alltid ringe / komme. Det er det viktigste for meg. Anonymkode: 136eb...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #31 Del Skrevet 5 timer siden Ingen festing på hverken 16 eller 18 åringen. Kommer nok tidsnok! Anonymkode: 60976...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #32 Del Skrevet 5 timer siden Nei, ikke festing som sådann. Jente, 15, Oslo. Hun og venninnegjengen har middag på nyttårsaften, eget julebord osv, men ingen alkohol og bare en liten gruppe. Enkelte på trinnet hennes er godt i gang. Anonymkode: 2ee54...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå