Gå til innhold

Hva er tidenes beste skrekkfilm?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
yamask skrev (På 17.1.2025 den 11.11):

Skjønner ikke at ikke the blair witch project er nevnt enda. Syns fortsatt det er den skumleste filmen noen sinne laget. 

Jeg vet ikke om Midsummar betegnes som skrekkfilm? Den gir meg ihvertfall skrekkfølelsen. 

Ellers enig i the conjuring og haunting of hill house-serien. Sistnevnte med tidenes mindfuck på slutten.

Og hvorfor Twin Peaks - fire walk with me, samt serien utløser så mange sterke følelser fra en person i denne tråden ble jeg overrasket over. Utrolig sær serie, men veldig spennende og skummelt når man først kommer seg litt inn i det. Skulle gjerne sett hele serien igjen, men finner den ikke lenger. Tror den lå på netflix før.  

Ja!!! 

Fy faen, Blair witch var helt forerdelig. 

Anonymkode: a2471...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja!!! 

Fy faen, Blair witch var helt forerdelig. 

Enig! Jeg kan ikke fatte at den ikke har høyere rating på Imdb, spesielt hvis man tenker på at den ble laget for 25 år siden. Så den på nytt igjen nå i høst i forbindelse med 25-årsjubileet og den var ekkel! 

Anonymkode: e6548...071

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Exorcist

The Shining

The Conjuring (første filmen)

The autopsy of Jane Doe

The vvitch

It Follows

Insidious

The Blair witch project

Villmark har brent seg fast i minnet mitt etter jeg så den som ung. Har ikke sett den etter jeg ble voksen, så husker ikke om den egentlig er noe bra 😅

Nattevagten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig! Jeg kan ikke fatte at den ikke har høyere rating på Imdb, spesielt hvis man tenker på at den ble laget for 25 år siden. Så den på nytt igjen nå i høst i forbindelse med 25-årsjubileet og den var ekkel! 

Anonymkode: e6548...071

Håper den kommer på tv2 play eller netflix. Evnt kanskje bare se via youtube 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Bambi" den orginale

En tilsynelatende uskyldig Disney-film, men vent til du ser hjerteskjærende scener som preger barndommen din for alltid. Det er en nervepirrende psykologisk thriller forkledd som en familieklassiker. Det starter med søte dyr og koselig musikk, men så ... pang! Moren til Bambi forsvinner. Ingen advarsel, ingen nåde. Du sitter der som barn og tenker: "Er dette hva livet har å by på? Brutalitet og sorg?"

Og la oss ikke glemme skogen som brenner. Skogen, som skal være tryggheten selv, blir til en flammende, eksistensiell krise. 

Skrekkfaktor: 10/10.

Så ja, Bambi—den ultimate skrekkopplevelsen som får deg til å revurdere både barndom og jakt som hobby.

Anonymkode: 91482...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...