AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Del Skrevet 11. januar Jeg fikk dipsy neglpulversett til jul og har egentlig gledet meg skikkelig til å teste dette. Har ikke tatt meg råd til ordentlige negler før og tenkte at dette kunne være en fin erstatning. MEN nå har jeg altså testet på den ene hånda mi og er ikke så veldig imponert akkurat. Jeg filet neglene mine, tok på basecoat og ventet. Og ventet. Og så dyppet jeg neglene mine i neglpulveret og ble så innmari skuffa. Ingenting satt. Prøvde en gang til, uten hell. Så nå sitter jeg her med verdens styggeste, flekkete negler, har skrubbet og stått i og det ser ut som jeg har fått en form for muggsopp på neglene mine hvis man ikke visste bakgrunnen. Så hva er deres erfaring med dette opplegget? Er det i det hele tatt mulig å få det til, er det brukerfeil eller har jeg fått noe som ikke fungerer som det skal? Hvor lenge skal man liksom sitte og vente på at basecoaten skal tørke da? Hadde dritfine negler før jeg prøvde dette her og nå er de helt ødelagte. Anonymkode: dc02c...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #2 Del Skrevet 11. januar Er du sikker på at du skal vente? Jeg bruker et av de andre neglepulverene og der dypper jeg neglene med en gang jeg har tatt på basen. Anonymkode: 79885...986 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er du sikker på at du skal vente? Jeg bruker et av de andre neglepulverene og der dypper jeg neglene med en gang jeg har tatt på basen. Anonymkode: 79885...986 Godt spørsmål! Det står som et pro tip i brosjyren at man skal ta på et lag med basecoat og vente helt til det tørker for å unngå "breakage". Men nå som du sier det så er det jo helt sikkert meningen at man først tar på det ene lage med basecoat, lar det tørke helt som en slags beskyttende base, og så tar man et lag til hvor man kjører på med pulver en gang. Jeg tror jeg har misforstått. Da får jeg teste får tredje gang😅 Anonymkode: dc02c...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt spørsmål! Det står som et pro tip i brosjyren at man skal ta på et lag med basecoat og vente helt til det tørker for å unngå "breakage". Men nå som du sier det så er det jo helt sikkert meningen at man først tar på det ene lage med basecoat, lar det tørke helt som en slags beskyttende base, og så tar man et lag til hvor man kjører på med pulver en gang. Jeg tror jeg har misforstått. Da får jeg teste får tredje gang😅 Anonymkode: dc02c...994 Sorry elendige skrivefeil... Anonymkode: dc02c...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Godt spørsmål! Det står som et pro tip i brosjyren at man skal ta på et lag med basecoat og vente helt til det tørker for å unngå "breakage". Men nå som du sier det så er det jo helt sikkert meningen at man først tar på det ene lage med basecoat, lar det tørke helt som en slags beskyttende base, og så tar man et lag til hvor man kjører på med pulver en gang. Jeg tror jeg har misforstått. Da får jeg teste får tredje gang😅 Anonymkode: dc02c...994 Jeg har bare prøvd Dippi, så jeg vet ikke fremgangsmåten til de andre😅. Bare tenkte at pulvere må jo festes til noe, og det er vrient om basen har tørket helt😊. Anonymkode: 79885...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #6 Del Skrevet 11. januar Jeg brant meg på det samme første gang jeg testet. Men ikke vent slik det står i brosjyren! Ta på et virkelig tynt lag basecoat, og dypp så neglen med en gang. Vent litt, børst av. Jeg pleier å gjenta dette en gang til før aktivator og topcoat. Bare øv noen ganger og ikke mist motet, så blir neglene fine til slutt Anonymkode: 23c35...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #7 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har bare prøvd Dippi, så jeg vet ikke fremgangsmåten til de andre😅. Bare tenkte at pulvere må jo festes til noe, og det er vrient om basen har tørket helt😊. Anonymkode: 79885...986 Ja, det høres veldig logisk ut! Var dette jeg så for meg før jeg leste brukermanualen, men ser jo nå at det bare var en misforståelse. Brukermanualen er veldig enkel uten spesifikk tider å forholde seg til, så det gikk litt fort i svingene. Basen minner litt om superlim. Regner med at dippi og dipsy driver med det samme, så da er det sikkert ganske likt! Anonymkode: dc02c...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #8 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg brant meg på det samme første gang jeg testet. Men ikke vent slik det står i brosjyren! Ta på et virkelig tynt lag basecoat, og dypp så neglen med en gang. Vent litt, børst av. Jeg pleier å gjenta dette en gang til før aktivator og topcoat. Bare øv noen ganger og ikke mist motet, så blir neglene fine til slutt Anonymkode: 23c35...44b Takk for tips! Jeg hadde gleda meg skikkelig, så håper det ordner seg denne gangen😃 Anonymkode: dc02c...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #9 Del Skrevet 12. januar Jeg har brukt dipsey, men ventet ikke. Da er det jo tørst og pulveret får ikke festet seg. Jeg kuttet det ut fordi det var veldig tidkrevende å fjerne. Anbefaler deg p kjøpe en god el fil. Mine satt forøvrig ikke mer enn 2 dager sa vi var på sydenferie. Anonymkode: 86280...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #10 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg har brukt dipsey, men ventet ikke. Da er det jo tørst og pulveret får ikke festet seg. Jeg kuttet det ut fordi det var veldig tidkrevende å fjerne. Anbefaler deg p kjøpe en god el fil. Mine satt forøvrig ikke mer enn 2 dager sa vi var på sydenferie. Anonymkode: 86280...a0d Ja, hørt det er et styr å fjerne, så gruer meg til det! Hvor mange lag vil du anbefale? Tester nå, kun tatt to lag for jeg er litt redd for å få den bobleformen jeg har sett på insta. Men mulig det er bedre med flere lag for å gjøre det lettere å file med aktivatoren? Anonymkode: dc02c...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #11 Del Skrevet 12. januar Og hvor mye filing etter aktivator blir det? Føler at jeg filer og filer, men ikke aner når jeg bør stoppe😅 Anonymkode: dc02c...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 12. januar #12 Del Skrevet 12. januar Jeg bruker dette og er fornøyd. Neglene holder lenge selv om jeg både biter og peller. Jeg lar basen tørke bitte litt ikke helt, bruker rundt 2-3 lag. Filer godt både kanter og former neglene. Det trenger jeg litt trening på, aldri vært spesielt god på å file eller lakke negler. Jeg synes det går lett å fjerne, jeg dypper en bomullspad i aceton, pakker den rundt fingrene med aluminiumsfolie, så skraper jeg litt. Da løsner det raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #13 Del Skrevet 12. januar Forvirret23 skrev (5 minutter siden): Jeg bruker dette og er fornøyd. Neglene holder lenge selv om jeg både biter og peller. Jeg lar basen tørke bitte litt ikke helt, bruker rundt 2-3 lag. Filer godt både kanter og former neglene. Det trenger jeg litt trening på, aldri vært spesielt god på å file eller lakke negler. Jeg synes det går lett å fjerne, jeg dypper en bomullspad i aceton, pakker den rundt fingrene med aluminiumsfolie, så skraper jeg litt. Da løsner det raskt. Takk for tips! Dette er starten på mitt negleventyr, så jeg har lite erfaring med slik filing og forming selv, men begynte såvidt før jul og innså at det er det jeg har manglet hele livet. Alltid tenkt at jeg har hatt stygge negler, men med filing fikk de jo veldig fin form. Blir sikkert lettere å gjennomføre med trening, gruer meg litt til å våkne med mine nye negler i morgen, hehe. Anonymkode: dc02c...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #14 Del Skrevet 12. januar Forvirret23 skrev (7 minutter siden): Jeg bruker dette og er fornøyd. Neglene holder lenge selv om jeg både biter og peller. Jeg lar basen tørke bitte litt ikke helt, bruker rundt 2-3 lag. Filer godt både kanter og former neglene. Det trenger jeg litt trening på, aldri vært spesielt god på å file eller lakke negler. Jeg synes det går lett å fjerne, jeg dypper en bomullspad i aceton, pakker den rundt fingrene med aluminiumsfolie, så skraper jeg litt. Da løsner det raskt. Hva er lenge? En eller to uke? Anonymkode: d812c...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 12. januar #15 Del Skrevet 12. januar (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for tips! Dette er starten på mitt negleventyr, så jeg har lite erfaring med slik filing og forming selv, men begynte såvidt før jul og innså at det er det jeg har manglet hele livet. Alltid tenkt at jeg har hatt stygge negler, men med filing fikk de jo veldig fin form. Blir sikkert lettere å gjennomføre med trening, gruer meg litt til å våkne med mine nye negler i morgen, hehe. Anonymkode: dc02c...994 Hjelper liksom med filing å få neglebåndene vekk osv. jeg har troa på at når neglene mine får lov å vokse vil det bli fint til slutt. Lykke til Endret 12. januar av Forvirret23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 12. januar #16 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er lenge? En eller to uke? Anonymkode: d812c...dbf Foreløpig er jeg på 14 dager, når jeg hadde gele negler var de gnagd av innen den tiden. Prøver å være litt mer bevist nå siden jeg er en biter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #17 Del Skrevet 12. januar Jeg tror jeg likte dette jeg! Tar sin tid, men ble mye finere enn jeg fryktet😃 Nå er det mørkt her da, så får komme med en endelig dom i morgen. Anonymkode: dc02c...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #18 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, hørt det er et styr å fjerne, så gruer meg til det! Hvor mange lag vil du anbefale? Tester nå, kun tatt to lag for jeg er litt redd for å få den bobleformen jeg har sett på insta. Men mulig det er bedre med flere lag for å gjøre det lettere å file med aktivatoren? Anonymkode: dc02c...994 Jeg tok ikke mer enn to lag. Alt ettersom hvilken effekt jeg ville ha. Skulle jeg ha glitter hadde jeg to lag, ville jeg ha nude valgte jeg ett lag. Som sagt, en god el fil og en skikkelig god neglebåndsolje vil hjelpe deg. Jeg har kun brukt kokosfett fordi jeg ikke har funnet en olje som er skikkelig god Anonymkode: 86280...a0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #19 Del Skrevet 13. januar Det står jo helt tydelig i manualen på nett at man bør ta ett lag med basecoat, og la det tørke, deretter ta ett nytt og å dyppe med en gang. Og repetere med mer basecoat, dyppe og børste 2-3 ganger, før man tar på aktivatoren. Anonymkode: 593a9...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #20 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det står jo helt tydelig i manualen på nett at man bør ta ett lag med basecoat, og la det tørke, deretter ta ett nytt og å dyppe med en gang. Og repetere med mer basecoat, dyppe og børste 2-3 ganger, før man tar på aktivatoren. Anonymkode: 593a9...9da Dette har jeg allerede gjort😊 Anonymkode: dc02c...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå