AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Del Skrevet 11. januar Hvilket ulltøy vil dere anbefale for ungdom, som skal på leirskole hvor det kan bli 30 minus? Noen som også kan anbefale jakke og utebukse til disse kuldegradene? Anonymkode: d2007...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #2 Del Skrevet 11. januar Lanullva Hustadvika! https://www.lanullva.no/collections/ull-klaer-hustadvika Anonymkode: 788ae...43a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Lanullva Hustadvika! https://www.lanullva.no/collections/ull-klaer-hustadvika Anonymkode: 788ae...43a finnes den ikke i grønt lengre? Anonymkode: 5f0a7...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Del Skrevet 11. januar Flere? Anonymkode: d2007...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Del Skrevet 11. januar Lanullva , aclima og Devold Anonymkode: 67288...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #6 Del Skrevet 14. januar Aclima Warmwool. Eller et lag med netting fra Aclima eller devold og ett sett med ullundertøy over. Over der en bukse i fleece eller bomull. Hør med skolen om de skal være ute i de temperaturene og hva de skal være med på. 30 blå grader er ganske spesielt for mange, så her bør egentlig leirskolen komme med noen anbefalinger. Anonymkode: 8b0b3...417 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #7 Del Skrevet 14. januar Double wool fra Aclima Anonymkode: 47d81...db1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #8 Del Skrevet 16. januar Dere kan se på klær fra for eksempel Amundsen. Anonymkode: a227c...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #9 Del Skrevet 18. januar Jeg liker best Kari Traa. Anonymkode: da6ed...6d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #10 Del Skrevet 18. januar Aclima Active og Duo er veldig bra. Kari Traa har dessverre veldig dårlig kvalitet. Revner veldig fort, og krymper veldig fort. Anonymkode: b2bb4...565 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #11 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 7.56): Dere kan se på klær fra for eksempel Amundsen. Anonymkode: a227c...1d3 Amundsen er kjent for dårlig kvalitet dessverre. Anonymkode: b2bb4...565 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlig Skrevet 18. januar #12 Del Skrevet 18. januar Netting innerst, enten fra Aclima eller Brynje (eller fra Forsvaret), tynn ulltrøye/ull-tskjorte over, tykk ull over der og en jakke/bukse som passer til aktiviteten. Om det er 30 minus og i tillegg vind må dere benytte ansiktsmaske, briller, votter, tykk lue. Fotposer kan også være veldig greit. Av merker som produserer bra ulltøy, så er f eks Aclima, Devold, Brynje, Woolpower, Icebreaker sjelden feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #13 Del Skrevet 18. januar Vi bor i Finnmark og er ofte ute på tur (også i telt) i både 20 og 30 minus. Vi sverger til Janus og Devold, og så liker ungdommen Kari Traa (usikker på om det bare er fordi det er kult eller om hun også holder seg varm, men hun klager ikke). Har også tykkere ullbukser fra Graveniid, men de bruker vi mest om vi skal sitte mer i ro ute og om natta i soveposen. Viktig med god buff (vi har fra Graveniid), gode votter og lue. Tykke ullsokker, som puster, og gode ytterklær. Anonymkode: 2d582...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #14 Del Skrevet 18. januar Aclima warm wool. Ullgenser og ullbukse over er det beste. Tykk dunjakke og boblebukse. God varme sko og votter er nesten det viktigste når det er så kaldt. Anonymkode: 02608...665 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #15 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi bor i Finnmark og er ofte ute på tur (også i telt) i både 20 og 30 minus. Vi sverger til Janus og Devold, og så liker ungdommen Kari Traa (usikker på om det bare er fordi det er kult eller om hun også holder seg varm, men hun klager ikke). Har også tykkere ullbukser fra Graveniid, men de bruker vi mest om vi skal sitte mer i ro ute og om natta i soveposen. Viktig med god buff (vi har fra Graveniid), gode votter og lue. Tykke ullsokker, som puster, og gode ytterklær. Anonymkode: 2d582...599 Kari Traa er ikke spesielt varm. Men nå fryser jeg langt mer en gjennomsnittet. Ikke er det kvalitet heller. Anonymkode: 461dd...9a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #16 Del Skrevet 18. januar Devold er jeg veldig glad i. Har en e ekstra myk og tykk ullunderskjorte som heter devold duo active, tror jeg. Anonymkode: 172bc...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #17 Del Skrevet 19. januar Jeg hat vært veldig fornøyd med kari traa og janus. Har hatt mitt ullundertøy i mange år og er mye i stallen vinterstid. Selv i -20 holdt jeg meg varm. Med godt yttertøy på. Anonymkode: 829d1...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #18 Del Skrevet 19. januar Jeg er frysepinn og har Devold Expedition. Fryser ikke med isolerende lag oppå, og så vind og vanntett ytterst. Anonymkode: 5b296...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:50 #19 Del Skrevet mandag kl 18:50 AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 9.52): Aclima Active og Duo er veldig bra. Kari Traa har dessverre veldig dårlig kvalitet. Revner veldig fort, og krymper veldig fort. Anonymkode: b2bb4...565 Det stemmer ikke. Jeg har skapet fullt av Kari Traa. Det har verken revnet eller krympet. Om vinteren bruker jeg ull hver dag når jeg sykler til jobb. Vasket etter en gangs bruk. Kanskje du vasker det feil? Anonymkode: da6ed...6d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:54 #20 Del Skrevet mandag kl 18:54 Jeg liker best Norrøna sine gore-tex klær når det kommer til uteklær. Men sikkert mange andre merker som også er gode. Ville valgt gore-tex og lest omtalene før jeg kjøpte. Ville også sendt med ungdommen en dunjakke. I 30 minus har jeg hatt ull innerst, gore-tex bukse og jakke, ullgenser eller fleece, samt dunjakke. Du kan vurdere dun-shorts eller dun-bukse. Lue, ullsokker, varme hansker. Anonymkode: da6ed...6d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå