Rosa Dartle Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg leser denne saken, hvor det står at forsvarer mener 10 mnd er for høy straff. Jeg trodde først jeg leste feil og at det var snakk om 10 år! https://www.dagbladet.no/nyheter/nybakt-mamma-omkom-brutalt/82488254 Er det bare meg, eller er ikke dette altfor lav straff? 90 i 40-sonen.. Ungene her løper overalt på feltet hvor det er 30 km/t. Man forventer ikke da at noen kommer i 80 km/t og meier dem ned. Hvis noen hadde blitt tatt fra meg på denne måten og blitt straffet med 10 mnd.. Altså, jeg hadde følt det som den jeg var glad i ikke var noe verdt.. 💔For en vits av en straff.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robot Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Enig med deg. Norske strafferammer fremstår ofte underlige. Enda underligere er praksisen med at maksstraff så godt som aldri benyttes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cezanne Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Enig i at 10 mnd ikke er for mye, men det vil jo forsvarer nesten alltid si. Men selv om det er 40 sone her, er det en veldig trafikkert vei og hun krysser rett bak bussen. Det blir ikke helt sammenlignbart med å kjøre i 90 i en 30-sone. Ingen barn leker i gaten her for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cezanne Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Det er forresten 80 sone, eller 70 sone rett etter her. Så han har i praksis akselerert litt for tidlig bare. Sier ikke at det er rett av han, men ulykken er litt selvforskyldt også dessverre. Man kan ikke bare løpe over veien her uten å ha god sikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo2 Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Det var vel 10 mnd fengsel og tap av førerkort for alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ævv Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden 10 mnd er kort ja, men herregud se på hvor hun krysser og rett bak en buss. Selv om han kjører for fort så er det faktisk ikke forventet at noen skal krysse veien der, det er ingenting som tilsier at man skal trenge å være obs på fotgjengere på en sånn plass. Hun løper jo rett ut i veien. Tipper det er svært formildende for straffen. For selv om han har kjørt for fort så har også hun opptrått uaktsomt selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 3 timer siden Forfatter #7 Del Skrevet 3 timer siden Det er så mange som løper over veiene i Oslo også uten å se seg for eller fordi de ikke hører bilene pga AirPods. Om det skjer en ulykke så er det i stor grad selvforskyldt ja, men det er også stor forskjell å bli truffet i 40 og i 90. Dersom han hadde fulgt fartsgrensen (som er der for en grunn), så ville hun jo sannsynligvis ikke dødd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå