AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg bare har et spørsmål om noe ang banning eller andre "brudd" på den kristne tro. Mannen til ei venninne av meg er svært kristen. Det gjør meg ingenting altså, men jeg bare lurer på om de kristne blir irriterte over at vi andre banner eller gjør noe som går i mot den kristne tro? Var der en dag og sparka borti et bord, og så glapp det ut ordet «fader».. Han sa ingenting, men kanskje ikke helt innafor å si!? Anonymkode: b23a3...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Nei. Vi er vant til det. Har venner og kollegaer og familie som banner. Ikke noe jeg går rundt og tenker på Anonymkode: b1e20...797 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Nei vi skjønner de har lite ordforråd. Anonymkode: b61b3...59a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Nei Anonymkode: 45ed0...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Noen blir det. Anonymkode: 8bbd9...ca1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Kristne utgjør ca 2.6 milliarder mennesker. De tenker og reagerer selvsagt helt likt. Anonymkode: 6edbe...128 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Har en bekjent som er kristen og hun klaget til meg fordi en annen person hadde sagt "jævlig" til henne. Det var visst sååå grusomt. Jeg finnes ikke kristen og det vet hun selv om jeg aldri har bannet i hennes nærvær, men hun brukte meg som klagemur over absolutt alt før helt til vi til slutt mistet kontakten. Men jeg tror ikke kristne flest bryr seg så mye om at andre banner, det finnes jo til og med kristne som banner selv også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er kristen. Jeg banner ikke selv. Aksepterer at andre banner uten å bli sint, men jeg synes det er ubehagelig å høre på. Jeg trives ikke sammen med folk som banner i de aller fleste setninger. Jeg reagerer også på banneord som stadig oftere dukker opp i aviser, også riksaviser. Jeg synes det er unødvendig og lite respektfullt, men blir fortsatt ikke sint. Det er jo forskell på banning også. En ting er banning som involverer Gud, Faderen, Fanden, Djevelen og Helvete. Noe helt annet, og etter min mening enda verre, det er banning og språkbruk som spiller på sex, som diskriminerer, sjikanerer, fornedrer og fornærmer folk. Ofte går det utover kvinner. Dette opprører meg, og ikke fordi jeg er kristen, men fordi de som driver med dette utviser så dårlig dømmekraft og så lite respekt for folk. Anonymkode: 858a0...4d5 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er ikke kristen, men jeg syns banning er stygt å høre på. Unntaket er slike tilfellet som ditt, TS 🙂. Når man sparker borti noe, tråkket på noe, slår seg osv, så syns jeg det er helt greit med et kraftuttrykk 🙂 Anonymkode: 2a1c1...11f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er kristen og utdanner meg til å bli prest. Jeg banner også når jeg sparker tåa mi borti noe. Men jeg banner ellers ekstremt sjeldent Anonymkode: 3ba08...c8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Hjemme hos oss har banning alltid vært forbudt. En klarer fint å snakke uten å bruke banneord 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Tusen takk for svar! Neida, jeg forstår at de som svarer ikke svarer for alle 2,6 milliarder kristne, men tenker at de som vet eller kanskje er kristen selv vil svare. Forstår også at de som har lite å finne på i dag og må innom for å svare sarkastisk gjør seg litt vanskelig 🙃 Da håper jeg at mitt lille banneord, i mitt dårlige ordforråd gikk bra denne gangen! TS Anonymkode: b23a3...74f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zondaar Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei vi skjønner de har lite ordforråd. Anonymkode: b61b3...59a 😂 Det er en kjent myte at de som banner mye gjør det fordi de er fattige på andre ord, og ikke klarer uttrykke seg selv på bedre måter. Men nå kan det vise seg at det heller er det motsatte som er tilfellet. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Jeg er kristen, banner ikke selv, men jeg overhører helt greit banning fra andre. Hva andre sier er deres sak, ikke min. Anonymkode: 221ff...0d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Mamma gjør det, og det er ærlig talt på kanten til flaut til tider. Anonymkode: 22cd8...868 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei vi skjønner de har lite ordforråd. Anonymkode: b61b3...59a Banning er jo den beste måten å få ut aggresjon på 😁 Handler ikke om lite ordforråd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei vi skjønner de har lite ordforråd. Anonymkode: b61b3...59a Ja det er fremdeles noen som tror jorden er flat 😅 Gode anerkjente forfattere med like tykke bøker som bibelen og med et langt forfatterskap i karrieren banner både på trykk i bøkene og i sitt private liv så dette har nada med dårlig ordforråd å gjøre. https://www.nettavisen.no/sprak/ordforrad/ny-forskning-folk-som-er-gode-til-a-banne-er-ogsa-gode-i-sprak/s/12-95-3423172240 Forskerne konkluderer derfor med at det å være god til å banne også gjerne er en indikator på at du er god på ord og språk generelt. https://www.nrk.no/nordland/xl/j__la-gode-nyheter-1.12761732 I en studie som er publisert i Language Science konkluderer amerikanske forskere at de som kan mange stygge ord faktisk kan ha et bedre ordforråd generelt. – De fleste språkforskere vet at myten om at folk tyr til bannskap fordi de mangler språk ikke stemmer. Nå er det bevist😊 Banning er en forsterker i språket vårt, bidrar til å få ut litt damp pg hjelper faktisk mot smerte og er en del av vårt naturlige språk. Endret 2 timer siden av skreppamedleppa 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden “Det kommer litt an på hvor dypt han tror på hele greia med helvete. For noen kristne er det sånn at hvert banneord du slipper ut, er som å fylle bensin på bålet som skal grille sjela di i evigheten. Han sa kanskje ingenting da du ropte ‘fader’, men inni seg tenkte han nok: ‘Jepp, en liten gnist til helvetesflammene der. Den der kommer til å svi.’ Det er nesten som om de koser seg litt med tanken på det – at du skal stå der foran Gud en dag og få høre: ‘Så du kalte bordet “fader” da du slo foten din? Flott, rett ned i de evige flammene med deg.’ Og han? Han får sitte på sidelinjen, nikke sakte og si til seg selv: ‘Jeg visste det.’ Så ja, kanskje han ikke sa noe fordi han allerede hadde sett for seg dommedagskveldens underholdning. For noen er helvetesstraff ikke bare en trussel – det er et slags stille kosetilbud: ‘Du banner, jeg slipper popcornet.’” Anonymkode: 110e2...872 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): “Det kommer litt an på hvor dypt han tror på hele greia med helvete. For noen kristne er det sånn at hvert banneord du slipper ut, er som å fylle bensin på bålet som skal grille sjela di i evigheten. Han sa kanskje ingenting da du ropte ‘fader’, men inni seg tenkte han nok: ‘Jepp, en liten gnist til helvetesflammene der. Den der kommer til å svi.’ Det er nesten som om de koser seg litt med tanken på det – at du skal stå der foran Gud en dag og få høre: ‘Så du kalte bordet “fader” da du slo foten din? Flott, rett ned i de evige flammene med deg.’ Og han? Han får sitte på sidelinjen, nikke sakte og si til seg selv: ‘Jeg visste det.’ Så ja, kanskje han ikke sa noe fordi han allerede hadde sett for seg dommedagskveldens underholdning. For noen er helvetesstraff ikke bare en trussel – det er et slags stille kosetilbud: ‘Du banner, jeg slipper popcornet.’” Anonymkode: 110e2...872 Denne likte jeg! Ja, det kan jo hende han tenkte det. Jeg håper jeg slipper turen ned i flammene, men skal absolutt tenke over hva jeg sier fremover 😬 TS Anonymkode: b23a3...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei vi skjønner de har lite ordforråd. Anonymkode: b61b3...59a Holier than thou😇🤮 Anonymkode: 9dd95...595 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå